Jezus Christus neemt Heineken over

Geplaatst op8 maart, 2012 doorgoedgelovig

Gristenen zijn geroepen om de Blijde Boodschap te verkondigen. Maar het meeste evangelisatiemateriaal is saai, onfris, onhandig en niet uniek. Dat moet anders kunnen, vinden Robin van Engelenhoven en Jaap Smit. “Gooi je zwart/wit-foldertjes maar weg en kijk in onze webwinkel.” In een opwelling van creativiteit bouwden ze het beeldmerk van Heineken om tot het biermerk Jezus Christus. Ook Coca Cola, LEGO, de NS en Apple moesten eraan geloven. Maar de bedrijven die hun merk met zorg hebben opgebouwd waren not amused. Binnen de korste keren lag er een juridisch schrijven van Heineken in de bus. “Kennelijk willen ze niet geassocieerd worden met het Evangelie,” menen de twee. Dat het ook maar iets met merkenrecht te maken zou kunnen hebben ontgaat hen. Bij evangelisatie is immers alles geoorloofd, ook het jatten van een logo. Als Jezus er maar op kan meeliften, daar gaat het om.

Overigens heeft de bierbrouwer er zelf geen enkel probleem mee om Jezus Christus te kapen en voor het eigen reclamekarretje te spannen. Daar zou ook wel eens een advocaat naar mogen kijken.

http://theologie.startpagina.nl/prikbord/newpost