Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Alverzoening

  • theo

    En DAT terwijl keessie nooit - NOOIT- een reactie geeft op reacties van prikkers op door hem geplaatste postings.

    Dan is keessie nooit huis of hij heeft misschien een bloedneus of hij doet of hij een bloedneus heeft of hij staat met de mond vol tanden.

  • keessie

    Misschien dat je morgen met teksten komt Theo en dan wel uit de Schrift

  • theo

    Als je nou eens goed zou gaan lezen..als je nou eens zou reageren op aan jouw gerichte reacties op je eigen postings.. als je nou eens fatsoenlijk zou willen debateren..als je je nou eens fatsoenlijk volwassen zou uiten..

    Zodra je dat op kunt brengen dan neem ik je serieus en probeer op al je vragen aan mij gericht in te gaan.

    Dat beloof ik plechtig.

    Je hebt tientallen getuigen ..

  • T van Dijk

    Beste keessie,

    een onderbouwing vanuit Gods woord kun je vinden op mijn website. De onderbouwing bestaat enerzijds uit een aantal teksten over Gods wil dat alle mensen worden gered en teksten over de redding die Christus heeft gebracht, en anderzijds uit een weerlegging van enkele teksten waaruit zou blijken dat God eindeloos zou straffen.

    De enige manier om een eindeloze straf te onderbouwen is om domweg vol te houden dat “aionios” een eindeloze tijd weergeeft (waarvoor geen enkele reden is, en verschillende redenen waarom dat niet zo is, vanuit het Grieks uit die tijd, vanuit het Hebreeuws, vanuit andere teksten, vanuit het taalgebruik van kerkvaders uit die eerste eeuwen, vanuit taalgebruik van tijdgenoten van Jezus wanneer ze WEL eindeloos bedoelden) en om te beweren dat die teksten waarin dan geleerd zou worden dat God eindeloos straft prioriteit moeten hebben boven de teksten waarin staat dat God ook genadig is als Hij straft, dat God niet wil dat iemand verloren gaat, dat ooit de dood niet meer zal zijn, dat door de gehoorzaamheid van Christus alle mensen met God zijn verzoend, dat allen rechtvaardigen zullen worden, dat de straf geen wraakstraf maar een kastijding is, dat de genade door Christus verworven overvloediger is dan de gevolgen van de zonden van Adam, dat Christus de dood volledig heeft overwonnen, dat alle tranen gedroogd zullen worden, dat het evangelie de redding van allen is, dat Jezus is gekomen om wat verloren is te zoeken en te vinden, zelfs het ene schaap uit een grote kudde, enz enz.

  • Frederik D

    Het gaat dus om een eeuwigheid en niet om de eeuwigheid.

  • theo

    Ja maar, ja maar, DAT willen we niet !!

    God is wel goed maar niet gek natuurlijk.

    Stel je voor zeg, ik ben een oprecht gelovige, ik heb het zuivere geloof, ik behoor bij het enige juiste kerkgenootschap en God zal al die anderen ook zomaar toelaten in de hemel??

    Nee hoor, je moet er wel het juiste geloof voor hebben.

    De genade van Christus is niet voor al die anderen, hoe kom je erop.

    ———————–

  • Stefan

    Frederik D Schreef:

    ——————————————————-

    > Wat pleit voor de alverzoening en wat er tegen?

    Christ en anti-Christ.