Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Creationisme is onzin

  • Theo Logisch

    Richard II Schreef:

    ——————————————————-

    > De enige stelling die creationisten zouden kunnen

    > innemen is dat de evolutie een onderdeel is van

    > schepping door een god."

    Helaas, Richard II, god (die niet bestaat) die bestaat dus niet en derhalve kan die stelling dus ook niet. :)

    Iedereen mag geloven wat ie wil, maar daar zijn vervolgens geen rechten te ontlenen.

    Zelfs niet een grappig scheppingsverhaaltje.

    Leuk, dat wel - en veel lachen ook -, maar niet echt serieus te nemen. ;)

    Theo

  • Theo Logisch

    Eliyahu Schreef:

    > Prof Christian de Duve, Nobel Prize in Physiology or Medicine, “De Levende Cel”, deel 2.

    http://www.lepoint.fr/grands-entretiens/duve-le-nobel-qui-roule-pour-jesus-06-10-2011-1383208_326.php

    " …

    Christian de Duve : Ce n'est pas le Jésus qui me fut enseigné. Il n'est ni celui du catéchisme ni celui de l'histoire sainte. Les mystères de la consécration, la divinité du Christ et sa résurrection sont des notions difficilement crédibles. Je n'accepte pas toute cette mythologie. La science, à laquelle j'ai consacré ma vie, m'a permis de comprendre combien ces dogmes sont faux, car fondés sur des affirmations gratuites. La science fait des hypothèses, puis imagine des expériences qui permettent de les vérifier ou de les réfuter. On y part du principe que rien n'est connu avec certitude. Or il n'existe aucune preuve de ce que m'ont enseigné les jésuites. Jésus, disent-ils, est le fils de Dieu. Où est la preuve ? Il est ressuscité. Où est la preuve ? J'appelle aujourd'hui l'humanité à écouter un second Jésus, l'homme dépouillé de ces attributs merveilleux, l'auteur d'un message d'amour et de concorde, dont l'actualité est brûlante.

    …"

    Kortom: waar dan is het bewijs?

    Tuurlijk, je mag in god (die niet bestaat) geloven … :)

    Theo

  • theo

    Wij blij dat dat mag van jou.

    Stel je voor dat het niet zou mogen van jou…wat dan?

  • Michiel...

    Frederik D Schreef:

    ——————————————————-

    > Er zijn keiharde bewijzen voor de evolutie. Dus je

    > roept maar wat.

    >

    > Alleen lieden met een fanatiek geloof geloven in

    > de zesdaagse schepping.

    Het bovenstaande is ook niets anders dan maar wat roepen. De evolutietheorie is tot op heden niet keihard bewezen. Verder zou het voor mij persoonlijk overigens geen verschil maken indien het bewijs wel geleverd zou worden. Maar dat terzijde.

    En tegenover elke fanatieke gelovige (wat dat ook moge zijn) zou je ook altijd weer mensen kunnen plaatsen die dat fanatieke geloof eveneens zeer fanatiek bestrijden. Jij bent er zelf een mooi voorbeeld van. De tijd en moeite die jijzelf besteed aan prikborden als deze is niet anders dan als fanatiek uit te leggen. En dat mag. Elk geloof mag bestreden worden. Zelfs fanatiek. Dus… ga door, vooral doorgaan.

    Bestrijd de onwetendheid en het geloof tot je laatste snik. En je zult merken dat er dan nog steeds gelovigen zullen bestaan. Hooguit wat minder door onder andere al jouw noeste arbeid en inspanningen in deze…

    ;)

    Met een groet,

    Michiel… vooralsnog een gelovige - met of zonder evolutietheorie - maakt me niet uit verder…. niet interessant

  • Michiel...

    Richard II Schreef:

    ——————————————————-

    > De zaak is wel degelijk van belang.

    > De evolutie is een onoverkomelijke uitdaging voor

    > gemakzuchtig christelijk geloof.

    >

    Voor jouw is die zaak misschien van belang. Voor mij totaal niet. Ik beschouw heel die oeverloze evolutiediscussies die als sinds Darwin gevoerd worden totaal niet als een uitdaging. Die leg ik langs me neer en ik besteed er verder geen aandacht aan. Dat laat ik aan anderen over. En dat mag jij en anderen als gemakzuchtig beschouwen. Kan ik goed mee leven. Ik hou de verdere bewijsvoeringen uit wetenschappelijke kring wel via de media in de gaten aangaande de evolutietheorie. En mocht ooit het onomstotelijke bewijs geleverd worden voor het bestaan van de evolutietheorie, wat zeer wel mogelijk is, dan hoop ik maar een ding:

    Dat de mens zich geestelijk eens wat sneller gaat evolueren tot een verdraagzaam en liefhebbend persoon die de ander niet als concurrent ziet maar als een gelijke met gelijke rechten.

    En als dat zo het geval is hoop ik snel dat het bewijs voor de evolutietheorie geleverd zal gaan worden. Ik kan dan niet wachten.

    Met een groet,

    Michiel… evolutie of geen evolutie - that's not the question…

  • Theo Logisch

    theo Schreef:

    ——————————————————-

    > Wij blij dat dat mag van jou.

    Grappig dat jij ook voor de anderen mag spreken.

    > Stel je voor dat het niet zou mogen van jou…wat

    > dan?

    *Dan* is er echt iets mis met je voorstellingsvermogen, theo. :)

    Ook hier blijkt dat ze er mogen ‘geloven’, er naar handelen is dan weer iets anders:

    http://talkorigins.org/faqs/dover/kitzmiller_v_dover.html

    Theo

  • Frederik D

    DNA verandert. Dat is kei- en keihard bewezen.

    Een aantal veranderingen achter elkaar is evolutie.

    Sorry maar blijkbaar heb je geen kaas gegeten van wetenschap.

  • Frederik D

    Zulke bewijzen zijn al lang geleverd.

    Zie bijvoorbeeld:

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Chromosoom_2

    Wel moet ik mij verontschuldigen dat dat Wiki-artikeltje slecht is geschreven.

  • Daan

    Frederik D Schreef:

    ——————————————————-

    > Alles wijst erop dat het evolutionisme hardstikke

    > waar is.

    hardstikke = hartstikke :D

    Valt mij tegen van de betweter !

    >

    > Creationisten, dus mensen die de evolutie

    > ontkennen, hebben geen argumenten en zeker geen

    > feiten maar bezitten slechts een dubbele agenda,

    > namelijk hun blind bijgeloof in het

    > scheppingsverhaal in de Bijbel of de Koran.

    >

    > Wie de evolutie ontkent, is (bijna) even dom als

    > wie de holocaust ontkent.

    >

    > DNA muteert en vele mutaties achter elkaar is

    > evolutie.

  • theo

    Theo Logisch Schreef:

    ——————————————————-

    > theo Schreef:

    > ————————————————–

    > —–

    > > Wij blij dat dat mag van jou.

    >

    > Grappig dat jij ook voor de anderen mag spreken.

    Wel, daar is niet zoveel grappigs aan. Ik weet zeker dat alle geloven maar WAT dankbaar zijn dat jij toestemming geeft dat wij MOGEN geloven.

    > > Stel je voor dat het niet zou mogen van

    > jou…wat

    > > dan?

    >

    > *Dan* is er echt iets mis met je

    > voorstellingsvermogen, theo. :)

    Nou ja, als het niet zou mogen van jou dan zouden wij gelovigen natuurlijk een zeer ernstig probleem hebben.

    Toch?

    >

    > Ook hier blijkt dat ze er mogen ‘geloven’, er naar

    > handelen is dan weer iets anders:

    > http://talkorigins.org/faqs/dover/kitzmiller_v_dov

    > er.html

    >

    > Theo