Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Het bewijs dat God bestaat

  • Frederik D

    Evolutie is keihard bewezen. Dat jij die bewijzen niet begrijpt, ligt niet aan mij maar aan jou.

    Voor een bewijs zie elders op dit prikbord over het aantal chromosomen van apen en de mens.

  • theo

    Je komt hier nog niet zo lang ( tenminste niet onder deze nick) maar het gaat bij E. al jaaaaren steeds over hetzelfde.

    Twee bijbelse onderwerpen duizend keer herhalen en voor de rest (b)lijkt hij geen enkel kennis en/of interesse te hebben voor welk bijbels/geloofs onderwerp dan ook.

  • Frederik D

    Eliyahu vult de veronderstelde gaten in onze veronderstelde kennis op met de stoplap God.

    Maar de kans dat zijn godje en niet het zoveelste andere godje bestaat, is nagenoeg gelijk aan nul.

  • Frederik D

    Deze metafoor loopt niet mank maar ligt volledig op zijn gat bij gebrek aan poten.

  • Theo Logisch

    theo Schreef:

    ——————————————————-

    > Je komt hier nog niet zo lang

    Klopt.

    > ( tenminste niet onder deze nick)

    Voor het eerst bij mijn weten.

    > maar het gaat bij E. al jaaaaren steeds over hetzelfde.

    Echt? Maar toegegeven, ik kreeg ook al zelf min of meer die indruk.

    Op geen enkele manier heb ik (nog) een ingang kunnen ontdekken …

    en blijft ie terugkeren naar wat ‘zwart op wit’ staat, zijn bijbel.

    > Twee bijbelse onderwerpen duizend keer herhalen

    > en voor de rest (b)lijkt hij geen enkel kennis

    > en/of interesse te hebben voor welk

    > bijbels/geloofs onderwerp dan ook.

    Wat zielig. en wat wil ie - niet dat ik erin geloof(*) - dan straks gaan verantwoorden staande voor god (dnb), die hem (*) het leven heeft gegeven, en er dan zo beperkt mee omgaat? Waar is ie dan toch voor op de vlucht? Het leven zelf? Bang van god (dnb)? What / something else?

    Theo

  • Theo Logisch

    Frederik D Schreef:

    ——————————————————-

    > Deze metafoor loopt niet mank maar ligt volledig

    > op zijn gat bij gebrek aan poten.

    Metaforen blijken (mij wel) vaker niet de lading te dekken, Frederik.

    Vaker lijken ze een ander meer verborgen doel te moeten dienen dan het simpel verduidelijken van de bedoeling/uitleg van het onderwerp of inzicht.

    Er spaarzaam mee omgaan, en op je hoede zijn als je ermee geconfronteerd wordt, heb ik geleerd.

    Theo