Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Franse topbioloog: Darwin is religie geworden

  • Theo Logisch

    Eliyahu Schreef:

    ——————————————————-

    >

    > Blijkbaar telt dat in de biologie zwaarder dan

    > integriteit en wetenschappelijke waarheidsvinding.

    Wat nou:“ en ‘wetenschappelijke waarheidsvinding’ ”?

    Het gaat hier niet om Straf- en/of procesrecht. Bovendien: de wetenschap doet aan wetenschappelijk onderzoek, en totaal NIET aan ‘wetenschappelijke waarheidsvinding’ !!

    Eli "Zilverrug' is weer eens bezig met z'n inmiddels bekende borstklopperij, maar opnieuw geheel ten onrechte. Daarnaast doet ie de Biologie, alsmede de integriteit geweld aan door te suggereren dat er ammunitie in tel zou zijn.

    Zelfs de ‘kritiek’ van Didier Raoult blijkt niet meer dan gestunt om aandacht.

    Hier hebben die gr/christenen - uit dat zelfde interview - het dan weer niet over:

    Pourquoi dites-vous que Darwin était inévitable dans notre culture judéo-chrétienne ? Si vous croyez au Dieu judéo-chrétien, Darwin permet même de mieux le comprendre. Avec ce que nous découvrons sur la biologie, on en revient plutôt aux dieux de l'Antiquité. Les hommes de l'Antiquité étaient peut-être animés d'un pressentiment juste lorsque, dans les récits mythologiques, ils mettaient en scène des êtres hybrides, des chimères : Satyres, Centaures et Minotaure. Imaginez maintenant une histoire de l'évolution écrite par un scientifique bouddhiste. Il serait question de cycle, voire de recyclage, et d'êtres mosaïques, ce que l'on retrouve chez Nietzsche.

    :)

    Overigens de bron is niet www.cip.nl, maar Katholiek Nieuwsblad. Het lijfblad van de ID/Creationisten in Nederland.

    Overigens geldt/gold voor TOL:

    How stands the Tree of Life a century and a half after The Origin?

    Maureen A O’Malley and Eugene V Koonin

    Abstract We examine the Tree of Life (TOL) as an evolutionary hypothesis and a heuristic. The original TOL hypothesis has failed but a new “statistical TOL hypothesis” is promising. The TOL heuristic usefully organizes data without positing fundamental evolutionary truth.

    Theo

  • Richard II

    > Bron vergeten, hier istie:

    > http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=2822

    > 1

    Hahahaha!

    Een jood die een onzinsite als het Christelijk Informatie Platform nodig heeft om zijn afkeer van de evolutie te onderbouwen….!

  • Richard II

    > Darwin had geen flauw idee waar hij het over had.

    > Hij had niet het geringste benul van biologie,

    > dus zijn verhalen zijn totaal achterhaald.

    Bijbelschrijvers hadden geen flauw benul waar zij het over hadden

    Ze hadden niet het geringste benul van biologie, kosmologie en natuurkunde.

    Dus hun verhalen zijn totaal achterhaald.

  • Richard II

    Eliyahu: 'Ik ben een religieuze stumper die maar van alles gelooft. Maar wetenschappers die uitgaan van de evolutietheorie zijn óók religieus hoor! Die zijn net zo zielig als ik. Het is maar dat jullie het weten!"

  • Theo Logisch

    Richard II Schreef:

    ——————————————————-

    > Eliyahu: 'Ik ben een religieuze stumper die maar

    > van alles gelooft. Maar wetenschappers die uitgaan

    > van de evolutietheorie zijn óók religieus hoor!

    > Die zijn net zo zielig als ik. Het is maar dat

    > jullie het weten!"

    :) Richard II, je vergat nog: ‘borstgeroffel’ !!!

    ;)

    Theo

  • Richard II

    Er is zoveel te zeggen over gelovigen.

    Ik doe het niet allemaal in een keer.

  • Frederik D

    Subjectieve afkeer van het evolutionisme.

  • Frederik D

    Maar biologie is per definitie darwinistisch. Biologie zonder Darwin is als pap zonder melk en meel.