Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

De minderwaardigheid van de christelijke god

  • Richard II

    De christelijke god is een minderwaardig god. Dat heb ik ook deze week weer ervaren op het bijbelprikbord. Die god kan niet tegen kritiek en tegen vrijheid van meningsuiting en ook niet tegen vrijheid van levensbeschouwing. Als de discussie daar gaat over de niet-uitgekomen profetie van Jezus, dat nog de mensen die leefden in zijn eigen tijd zijn terugkeer zouden meemaken, dan mag je hier niet als verklaring aanvoeren dat Jezus dat misschien eerst nog wel van plan was, maar bij nader inzien niet heeft gedaan vanwege de behandeling die hem op aarde ten deel is gevallen. Tja, volgens bijbelse (!) definities is Jezus daarmee een valse profeet.

    Dat mag je op het bijbelprikbord niet zeggen. Reacties worden bij herhaling weggehaald. God kan niet tegen kritiek, is tegen het vrije woord en is derhalve minderwaardig en verachtelijk. De Inquisitie is zijn schepping.

    Webmaster van het bijbelprikbord Paul verzet zich niet tegen die God, maar doet braaf wat die dictator daarboven hem dicteert. Paul is daarmee een medeplichtig aan Gods wanpraktijken, een verrader van zijn medemensen.

    God en Paul dienen zich natuurlijk allereerst te houden aan de regels van Startpagina, namelijk dat zijn prikbord onafhankelijk is. Maar Paul is niet onafhankelijk hij censureert zoals God dat van hem eist. Hij fungeert als slaaf van het minderwaardige hemelmonster, want ja, anders komt hij niet in de hemel.

    En hij heeft mij ook een ban opgelegd, alleen maar vanwege doorvragen.

  • CU

    Er zijn altijd mensen die menen dat God tekort schiet, en dus God menen een handje te moeten helpen.

  • ¥ breed ­­¥

    ik geef jou hooguit nog 1 jaar Gerrit Meijer uit Dieren.