Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

theologie, wat kan je ermee?

  • rob

    Dag mensen, ik ben rob en geinteresseerd in theologie en levensbeschouwing. Ik zelf ben niet religieus(volg geen religie), maar geloof wel degelijk. Alleen ik volg geen religie. Toch ben ik geinteresseerd in levensbeschouwing en nadenken erover? Kan je deze studie volgen, en is het praktisch als je geen religie aanhangt? Zo, ja wat kan jer praktisch mee doen?

    Kan iemand me meer vertellen, want deze studie is er wel een wat je bewust moet kiezen denk ik. Kan je hem ook deeltijd volgen?

  • Hans

    Studie is heel goed mogelijk, ok in deeltijd, zowel op universitair als op HBO nieveau. Voor mensen niet aangesloten bij een kerkgenootschap is het altijd mogelijk een leraarsbevoegdhied te behalen. Zelf heb ik al gedurende mijn diensttijd in deeltijd gestudeerd aan de Hoge School Tilburg voor het behalen van mijn 2e en 1e graads leraarsbevoegdheid en aan de Katholieke Theologische Universiteit van Utrecht voor mijn doctoraal. Na mij FLO heb ik daarna tien jaar in de Oud-Katholieke kerk als pastoraal werker, diaken en priester (pastoor van drie parochies) gewerkt. Ik ben nu met emeritaat en doe op zondagen nog steeds diensten op diverse lokaties in het land. Het is een leuke studie. Je zou het ook kunnen volgen zonder er meteen je broodwinning van te willen maken.

    Ik hoop je wat wijzer te hebben gemaakt. Hans Lippe, Kol b.d., priester in het Aartsbisdom Utrecht van de Ou-Katholieke kerk van Nederland.