Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Als dit.....

• Sietse 45

Een groot mens heeft twee harten.

Het ene bloedt, het andere verdraagt. Kahlil Gibran (1883 - 1931)

http://home.hccnet.nl/fam.keijzers/Gezegden/Wijsheden2.html

• perihelium

theo Schreef:

——————————————————-

> Waarom zit je dat zo hoog?

>

> Waarom ergert je dat zo erg dat je er steeds

> opnieuw over begint?

>

> theo

Ergeren? Een christelijke predikant die wat anders predikt, is dat geen nieuws in Friesland?

• theo

Hoe kom je daar nou bij.

Denk je dat ik de enige ben die de overtuiging heeft dat God eindeloos barmhartig is?

theo

• Sietse 45

Dat snapt hij niet theo

• perihelium

theo Schreef:

——————————————————-

> Hoe kom je daar nou bij.

>

> Denk je dat ik de enige ben die de overtuiging

> heeft dat God eindeloos barmhartig is?

>

> theo

Dat God eindeloos barmhartig is wil niet zeggen dat iedereen naar de hemel gaat maar dat God zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft (Joh 3:16).

Niks alverzoening dus.

• theo

Zodra je blijk hebt gegeven dat je een klein beetje ( EEN KLEIN BEETJE !!) kennis hebt genomen en inzicht hebt gekregen over de “”alverzoeningsleer“” ben ik de eerste die met je erover in gesprek wil gaan ( natuurlijk mits -MITS- zonder de veelal bijbehorende sneren en beledigingen.)

Maar dat heb ik al een flink aantal keren aan je voorgesteld dus heb ik daar eerlijk gezegd wat een hard hoofd in.

theo

• Sietse 45

Het verstand komt met de jaren theo:D

• CU

Iedereen gaat naar de hemel. Want dat staat in je sprookjesboek.

Iedereen moet immers voor God verschijnen om te vernemen wat er over hem in het boek des levens staat geschreven. En het voorlezen uit dat boek gebeurt voor de troon van God, in de hemel.

En om dat dan wat plastischer uit te drukken, moet je die situatie maar vergelijken met het uitsorteren van de destijds gedeporteerde Joden die uit de goederenwagens kwamen bij de vernietigingskampen in Duitsland en Polen. Ja? Zie je het voor je?

• CU

Het huishoudelijk reglement mis ik hier, dus je mag gerust als habeoer en als amateurpredikant/kanselartiest je boodschap hier verkondigen.