Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

tv-tip

• LeSage

CloseSomething unknown zometeen van 00:05 - 01:06 op NL2

Documentaire over de vijf paranormale verschijnselen: telepathie, helderziendheid, spirituele healing, psychokinese en remote viewing. Kunnen mensen gedachten lezen? Of in de toekomst kijken? Kun je jezelf genezen van een terminale ziekte? Kan iemand echt met zijn geest voorwerpen bewegen, en kun je voorwerpen of plaatsen op afstand zien? Waar ligt de grens tussen werkelijke magische krachten en bedrog? Al deze vragen onderzocht de Nederlandse cineaste Renée Scheltema in gesprekken met wereldberoemde experts op het gebied van parapsychologie, natuurkunde, biologie en geneeskunde. De film, waar Paul Verhoeven een bijdrage aan leverde, sleepte al verschillende filmprijzen in de wacht. Onderweg in de Verenigde Staten verzamelde Renée Scheltema anekdotes van beroemdheden op het gebied van paranormale verschijnselen, zoals helderziend detective Nancy Myer, schrijfster Arielle Ford, astronaut Dr. Edgar Mitchell en medium Catherine Yunt. Scheltema ontdekt dat hedendaagse onderzoeken bepaalde verbanden aantonen tussen geest en geest, geest en lichaam en geest en wereld. Uit deze verbanden lijkt naar voren te komen dat helderziende vaardigheden deel uitmaken van onze innerlijke natuur.

(Vanaf nu.nl tv-gids)

• Boris

Bedankt voor de tip!

• Frederik D

Kortom, een domme,onkritische uitzending die jaren van onderzoek aan haar laars lapt. Zogeheten psi-fenomenen bestaan niet. En hun christelijke tegenhangers, demonen, bestaan ook niet. Wat wel bestaan, zijn dikke duimen en goedgelovigheid.

• LeSage

Het viel mij ook tegen; er werd te weinig kritisch naar bepaalde fenomenen gekeken.

Anderzijds: een verschijnsel als telepathie, en het voelen dat er nar je gestaard wordt, herken ik zeker. daar is voor mij geen twijfel aan.

• Frederik D

Helaas voor jou zijn er geen bewijzen voor telepathie. Wel bewijzen voor allerlei soorten inbeelding.

Ik beeld me nu in dat jij achter een viezige keukentafel zit te internetten. Is dit telepathie, inbeelding of een door kennis gevoede fantasie?

Sorry even voor het voorbeeldje.

• LeSage

Verrek! Het klopt!!

Hoe wist je dat?

• LeSage

Ik meen het serieus, Frederik. Internetten doe ik altijd aan een keukentafeltje. En dat kun jij niet weten.

En van dat keukentafeltje kun je alles zeggen, maar niet dat het schoon is.