Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Atheism and the Abandonment of Reason

  • perihelium

    http://www.youtube.com/watch?v=zKoCXriC9eM&feature=related

    The atheist cannot justify the fact his sense perceptions are truly telling him anything about the world around him from any atheistic theory of reality.Because of this all of his beliefs about evidence and science are undermined by unjustified belief. To reconcile this dilemma the atheist must give up:

    1.unjustified beliefs

    2.atheistic theory of reality

    3.logic

    To maintain an atheistic theory of reality without cognitive dissonance the atheist must admit an utter reliance on faith by embracing nihilism. To disprove this the atheist must demonstrate how he can justify sense perception without engaging in logical fallacy (thus surrendering number 3 logic) or adopt a non-atheistic theory of reality to found his beliefs on.

  • dick

    Zeg ddmeteen ik ben Atheist maar respecteer iemand die wel gelooft.

    Heel vroeger heb ik op de lagere school gezeten iets met de bijbel elke ochtend en bidden enz.

    Vandaar eigenlijk dat ik er een klein beetje vanaf weet.

    Maar nu mijn vraag.

    Ethyopie. De Keizer is al jaren dood maar was toch de afstammelig van de konin van Judah o.d .n wat weer terug te voeren is naar Koning Daviid.?

    Ik weet wel dat jaren geleden hele negroine mensen die dan jood waren zijn geemigreerd toen naar Israel.

    Hoe et daar verder met ze is gegaan weet ik niet.

    Zou dat wel eens willen weten voor mijn algemene ontwikkeling hoe dat precies allemaal in elkaar zit,

  • perihelium

    zie bijvoorbeeld http://nl.wikipedia.org/wiki/Haile_Selassie en sectie 3 van http://en.wikipedia.org/wiki/Ethiopia%E2%80%93Israel_relations#Ethiopian_Jews

  • dick

    Zal me er eens een dezer dragen in verdiepen met Google en een hele oude Bijbel die ik ooit eens geerft heb,

    Hele leren kaft nog.

  • Eliyahu

    Bs'd

    Het hele atheisme is al op een leugen gebaseerd. atheïst athe` ïst de -woord (mannelijk) atheïsten iem. die het bestaan van God of goden ontkent; iem. zonder religieus gevoel

    Zij zeggen dat er geen God bestaat. Kunnen ze dat bewijzen? Nee. Zij geloven dus in iets wat zij niet kunnen bewijzen.

    Het atheisme is dus gewoon een religie.

  • Sietse 45

    Anders om precies het zelfde, geloof is ook iets waar grote twijfel over bestaat en niet echt bewezen kan worden.

  • Boris

    Niet echt of echt niet.

  • Sietse 45

    Hou het dan maar op echt niet:D

  • Eliyahu

    Sytse Kees Schreef:

    ——————————————————-

    > Anders om precies het zelfde, geloof is ook iets

    > waar grote twijfel over bestaat en niet echt

    > bewezen kan worden.

    Bs'd

    En daarom is atheisme niks meer dan religie.

  • Eliyahu

    Sytse Kees Schreef:

    ——————————————————-

    > Hou het dan maar op echt niet:D

    Behalve dan dat intelligent design onderhand wel bewezen is:

    De natuurwetten die het heelal besturen, en de opbouw van het heelal, die moeten om leven mogelijk te maken, extreem nauwkeurig afgesteld zijn. Zo vreselijk nauwkeurig dat het onmogelijk is om te zeggen dat het heelal door puur toeval gevormd is, door een ongeleide explosie.

    Wetenschappers ontdekken steeds meer en meer waarden die extreem exact afgesteld moeten zijn om leven in het heelal mogelijk te maken.

    In 1961 waren er nog maar twee van deze constanten bekend, waarvan de meest kritieke de verhouding was tussen de zwaartekracht en de electromagnetische kracht. Als die varieert voor slechts 1 deel in 10^40 (dat is 10 tot de macht 40, dat is een 1 met 40 nullen, dat is 10.000 triljoen triljoen triljoen) dan is er geen leven mogelijk.

    Vandaag de dag staat het aantal waardes van kosmische constanten die zeer nauwkeurig afgesteld zijn op het mogelijk maken van leven, (elke vorm van leven) op 38.

    Hiervan is de meest kritische de ruimte-energiedichtheid. De waarde daarvan kan niet meer variëren dan 1 deel op 10^120, want dan zijn de planeten en sterren die nodig zijn voor leven niet meer mogelijk.

    Om enig idee te krijgen van de groote van deze getallen, even iets over het universum wat wij kunnen waarnemen. Het heeft een doorsnede van zo'n 156 miljard lichtjaar, dat is ongeveer 1.500.000.000.000.000.000.000.000 km. Het bevat ongeveer 50.000.000.000.000.000.000.000 sterren, verdeeld over zo'n 80 miljard sterrenstelsels. Het totale aantal atomen hierin wordt geschat op 10^80.

    De kans voor ons universum om te worden zoals het geworden is, zodat er leven in mogelijk is, ligt op ongeveer 1 op 10^173.

    Voor meer engelstalige informatie over dat onderwerp kijk hier: http://www.reasons.org/scientists/anthropic-principle-precise-plan-humanity

    Een wiskundige, Borel, heeft berekend dat een gebeurtenis die een kans heeft om te gebeuren van niet meer dan 1 op 10^50, dat dat nooit zal gebeuren.

    Zoals iedereen kan zien, de kansen dat de afstemming van het heelal bij toeval zo is dat leven mogelijk is, is zeer vele malen kleiner dan die ondergrens van 1 op 10^50.

    Betreffende dit antropische principe schreef één van de grootste wetenschappers die nu leven, Stephen Hawking: “De meeste waardes zouden universums veroorzaken die, alhoewel ze zeer mooi zouden zijn, niemand zouden kunnen bevatten om die schoonheid te bewonderen. Men kan dit zien als bewijs voor een goddelijk doel in de schepping van het heelal en de keuze van de natuurwetten, of als ondersteuning voor het sterke antropische principe.”

    “Een korte geschiedenis van de tijd”, door Stephen Hawking, blz 139.

    “Het is zeer moeilijk om te verklaren waarom het universum begonnen is op precies de manier waarop het begonnen is, behalve als de daad van een God die van plan was om wezens zoals ons te scheppen.” Idem blz 140

    Dus daar is het, het wetenschappelijke bewijs dat God bestaat.