Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wat zegt de geschapen Zoon van God over zijn NIET God zijn?

• Daan

Wat zegt de door God geschapen Zoon hier nu zelf over ?

Johannes 8:17,18 : En ook in uw wet staat geschreven, dat het getuigenis van twee mensen waar is; 18 Ik ben het, die van Mijzelf getuig, en ook de Vader, die Mij gezonden heeft, getuigt van Mij

Johannes 7:28,29 : 28 Jezus dan riep, terwijl Hij in de tempel leerde, en sprak: Mij kent gij en gij weet, vanwaar Ik ben; en Ik ben niet van Mijzelf gekomen, maar er is een Waarachtige, die Mij gezonden heeft en die gij niet kent. 29 Ik ken Hem, want Ik kom van Hem en Hij heeft Mij gezonden

Johannes 6 : 38 : Want Ik ben van de hemel nedergedaald, niet om mijn wil te doen, maar de wil van Hem, die Mij gezonden heeft.

Johannes 7 : 16 : Jezus antwoordde hun en zeide: Mijn leer is niet van Mij, maar van Hem, die Mij gezonden heeft

Johannes 13 : 16 : Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, een slaaf staat niet boven zijn heer, noch een gezant boven zijn zender. 17 Indien gij dit weet, zalig zijt gij, als gij het doet.

Johannes 5:19 : Jezus dan antwoordde en zeide tot hen: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, de Zoon kan niets doen van Zichzelf, of Hij moet het de Vader zien doen; want wat deze doet, dat doet ook de Zoon evenzo.

Johannes 14:28 : Gij hebt gehoord, dat Ik tot u gezegd heb: Ik ga heen en kom tot u. Indien gij Mij liefhadt, zoudt gij u verblijd hebben, omdat Ik tot de Vader ga, want de Vader is meer dan Ik

Johannes 20 :17 : Jezus zeide tot haar: Houd Mij niet vast, want Ik ben nog niet opgevaren naar de Vader; maar ga naar mijn broeders en zeg hun: Ik vaar op naar mijn Vader en uw Vader, naar mijn God en uw God

Jaweh is HOGER dan Jezus die Jaweh niet is :

Mattheus 20 :23 : Hij zeide tot hen: Mijn beker zult gij wel drinken, maar het zitten aan mijn rechterzijde en linkerzijde staat niet aan Mij te geven, maar het is voor hen, voor wie het bereid is door mijn Vader

Markus 13:32 : Maar van die dag of van die ure weet niemand, ook de engelen in de hemel niet, ook de Zoon niet, alleen de Vader.

Toen Jezus vlak voor zijn dood stond, toonde hij onderworpenheid aan zijn Vader door te bidden in Lukas 22 :42 : deze woorden: Vader, indien Gij wilt, neem deze beker van Mij weg; doch niet mijn wil, maar de uwe geschiede!

Tot wie riep Jezus? Tot zichzelf in Markus 15:34 ? : 34 En op het negende uur riep Jezus met luider stem: Eloï, Eloï, lama sabachtani, hetgeen betekent: Mijn God, mijn God, waarom hebt Gij Mij verlaten?

Wie wekte Jezus uit de dood op?

Handelingen 2:24 : God evenwel heeft Hem opgewekt, want Hij verbrak de weeën van de dood, naardien het niet mogelijk was, dat Hij door hem werd vastgehouden.

Is Jezus zelf Jaweh die gekomen is in het vlees ?

Nee dus ………..

Openbaring 3:14 : En schrijf aan de engel der gemeente te Laodicea:

Dit zegt de Amen, de getrouwe en waarachtige getuige, het begin der schepping Gods:

Kolossenzen 1:15, 16 :

Hij is het beeld van de onzichtbare God, de eerstgeborene der ganse schepping

Spreuken 8:22 : De HERE heeft mij tot aanzijn geroepen

als het begin van zijn wegen,

vóór zijn werken van ouds af.

Ook de discipelen van Jezus zeiden( evenals Jezus zelf) dat Jezus de Zoon van God was, niet God de Almachtige in menselijke gedaante.

Johannes 1 :34 : En ik heb gezien en getuigd, dat deze de Zoon van God is.

Marcus 1:11 : En een stem uit de hemelen: Gij zijt mijn Zoon, de geliefde; in U heb Ik mijn welbehagen.

Mattheus 27:54 : De hoofdman en zij, die met hem Jezus bewaakten, zagen de aardbeving en wat er plaats had en zij werden zeer bevreesd en zeiden: Waarlijk dit was een Zoon Gods. ………( en NIET GOD DE ZOON )

Lukas 9 :35 :. En er klonk een stem uit de wolk, die zeide: Deze is mijn Zoon, de uitverkorene, hoort naar Hem.

Matth. 12:31, 32 : Daarom zeg Ik u: Alle zonde en lastering zal de mensen vergeven worden, maar de lastering van de Geest zal niet vergeven worden. 32 Spreekt iemand een woord tegen de Zoon des mensen, het zal hem vergeven worden; maar spreekt iemand tegen de heilige Geest, het zal hem niet vergeven worden, noch in deze eeuw, noch in de toekomende.

1 Kor. 15:27, 28 : want alles heeft Hij aan zijn voeten onderworpen. Maar wanneer Hij zegt, dat alles onderworpen is, is blijkbaar Hij uitgezonderd, die Hem alles onderworpen heeft. 28 Wanneer alles Hem onderworpen is, zal ook de Zoon zelf Zich aan Hem onderwerpen, die Hem alles onderworpen heeft, opdat God zij alles in allen.

Tot slot :

Jezus zei in gebed Johannes 17 :3 : Dit nu is het eeuwige leven, dat zij U kennen, de enige waarachtige God, en Jezus Christus, die Gij gezonden hebt.

1 Kor. 8:5, 6 : Want al zijn er zogenaamde goden, hetzij in de hemel, hetzij op de aarde – en werkelijk zijn er goden in menigte en heren in menigte – 6 voor ons nochtans is er maar één God, de Vader, uit wie alle dingen zijn en tot wie wij zijn, en één Here, Jezus Christus, door wie alle dingen zijn, en wij door Hem.

1 Peterus 1:3 : Geloofd zij de God en Vader van onze Here Jezus Christus.

Eindconclusie : Jezus is de geschapen Zoon van God en niet Jaweh die gekomen is in het vlees !

• LeSage

Kan een Zoon van God geschapen zijn?

• Daan

Wat denk jezelf?

• Frederik D

Johannes 8:17,18 : En ook in uw wet staat geschreven, dat het getuigenis van twee mensen waar is; 18 Ik ben het, die van Mijzelf getuig, en ook de Vader, die Mij gezonden heeft, getuigt van Mij.

—————————

Sinds wanneer is God een mens? Ja, zo kan ik het ook: mezelf en een vage God als getuigen aanroepen. En sinds wanneer kunnen twee mensen samen niet liegen?

.

• Daan

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Johannes 8:17,18 : En ook in uw wet staat

> geschreven, dat het getuigenis van twee mensen

> waar is; 18 Ik ben het, die van Mijzelf getuig, en

> ook de Vader, die Mij gezonden heeft, getuigt van

> Mij.

>

> —————————

>

> Sinds wanneer is God een mens?

God is uiteraard nooit mens geweest.

Ja, zo kan ik het

> ook: mezelf en een vage God als getuigen

> aanroepen. En sinds wanneer kunnen twee mensen

> samen niet liegen?

1 Johannes 5:9-12

> .

• LeSage

Jij gaat er vanuit, gezien jouw inzet - dus wil ik graag jouw verdediging horen.

• Daan

Geen antwoord op mijn vraag.

Jij vroeg of God een zoon kan schapen.

Ik vroeg wat jezelf denkt ?

Wat moet ik verdedigen dan ?

• LeSage

Jij vraagt: Wat zegt de geschapen Zoon van God over zijn NIET God zijn?

Dus vraag ik jou: kan een Zoon van God geschapen zijn?

• Daan

Wat denk jezelf ?

• baldu

Tsja

Je schrijft ‘geschapen Zoon’

volgens mij staat er Geboren Zoon

lijkt me toch iets anders Daan

Baldu