Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Is er bewijs voor de atheistische aanname dat God niet bestaat?

• CU

Je wordt steeds doorzichtiger. Waarom?

Omdat je steeds meer en meer met een grote-bek-topic begint. En dan krijg je een lading kritiek waarop jij dan weer reageerd die de ander met een glimlach doet besluiten het zo maar te laten.

Het gevolg daarvan voor jou is dan dat je bij jezelf het gevoel krijgt een held te zijn in je eigen joodse ghetto. Het zij zo.

Zo is het leuk om te zien en te lezen dat juist jij over de door jou aangehaalde zaken niet helder denken kan. Je komt immers met argumenten die defekt zijn en zeer onwaarachtig. Ook is het leuk om te lezen dat je met je zelfverheven hoge intelligentie in staat bent via sluipweggetjes en gebogen paden jezelf te bedriegen.

Douce en Gonnie hebben gelijk met hun aanmerkingen.

• Eliyahu

Bs'd

Een hoop dom atheistisch gezwam maar waar het op neer komt is dat ik gewoon gelijk heb en dat de atheisten niet kunnen bewijzen dat God niet bestaat en dat daarom het atheisme net zo zeer een religie, een geloofsartikel is als elke andere religie.

• Eliyahu

Bs'd

Iets te groot, ik kan mijn tijd beter gebruiken.

• CU

Jij als “Jood” kan weliswaar niet om de feiten heen, en toch doe je het.. Je gooit feiten achteloos en/of verachtelijk terzijde. Natuurlijk is dat de meest voor de hand liggende reactie als bepaalde zaken totaal niet in je kraam te pas komen. Bij jou is dat schering en inslag.

Het is natuurlijk ook de gemakkelijkste weg. Wat niet weet wat niet deert, nietwaar?. Als je de argumenten van je medeprikkers negeert, hoef je er ook geen verklaring voor te bedenken en kan je beter maar niet prikken hier.

Zowel jij als Jood als de Atheïst hebben hetzelfde probleem met de bewijsvoering van beider gedachten over hun overtuiging. Het zou te maken kunnen hebben met als het bewijs geleverd zou worden, het geloven daarin geen kunst meer is.

De Atheïst heeft dan voor dat hij niet hoeft te bewijzen dat God niet bestaat. Iets wat niet bestaat hoeft natuurlijk niet bewezen te worden.

De Jood wil bewijzen dat God wel bestaat, maar is daartoe niet in staat omdat iets wat niet bestaat niet bewezen kan worden.

• CU

Schenk mij ook eens zo'n horloge. Die is goed.

Toch wel leuk deze discussie tussen een theïst/Jood en de atheïstische tegenhanger die mijns inziens beheerst wordt door enige emotionele, om niet te zeggen buitengewone factoren. Het is leuk om te lezen.

Het gaat tenminste over iets . Zo begrijp ik de ijver waarmee de theïst zijn overtuiging uitspreekt en verdedigt, want is zijn vurigheid niet het spiegelbeeld van de atheïst? Of moet ik zeggen de antitheïst?

In ieder geval kan je lezen dat de Joodse blindheid enigzins de verkrachting van het leven is, zelfs die van het vermeende Joodse goddelijk leven. Gevolg voor de lezer? Een versterking van zijn antitheïsme.

En al lezende het betoog van de theïst/jood komt de atheïst er goed van af, want die houdt zich niet bezig met de Jood. Maar wel de antitheïst, want die is niet los van het geloof! Geloof ik.:)

• Danielle

(tu)

• Danielle

JIJ vraagt om bewijzen? En als ze er zijn dan lees je ze niet? Wat een loser ben je. IK ben het levende bewijs dat god niet bestaat. Zeker als je die bijbel eens goed doorleest. Ik ben alles wat god verboden heeft en zou al 10 keer dood moeten zijn. Bewijs genoeg toch? >:D<

• Frederik D

Eén van jouw voornaamste denkfouten is dat jij het voorlopig nog onverklaarde uitroept tot principieel onverklaarbaar. Dit is een zeer ernstige denkfout. Wat vandaag nog niet verklaard kan worden, kan wellicht morgen wel verklaard worden. De geschiedenis van de wetenschap staat bol van voorbeelden die dat illustreren. Bovendien wekt jouw houding denkluiheid in de hand. Jouw houding impliceert dat men de boel niet meer verder hoeft en mag onderzoeken. Foei.

Jouw God is de God van de gaten. Jij vult de gaten in onze kennis op met jouw God in plaats van verder onderzoek te stimuleren. En jouw denkvermogen vertoont ook gaten.

Als jij roept en schreeuwt (de laatste tijd schreeuw je als een bezetene) dat iets principieel onverklaarbaar is, dan zul je dat moeten bewijzen en open moeten staan voor het tegendeel.

Getuige jouw sneren naar bijvoorbeeld het multiversum-idee hou je niet van verder onderzoek, dus van wetenschap.

Maar jammer voor jou, de wetenschap gaat gewoon door en roept niet zoals jij dat dit en dat principieel onverklaarbaar is.

Ik zou je beleefd kunnen vragen of je minder topics over weer hetzelfde wil openen, maar dat zal wel aan dovemansoren zijn gericht. Zijn we net verlost van Peter K en worden we onmiddellijk opgescheept met de nieuwe Peter K, genaamd Eliyahu. Is het echt je bedoeling om dit forum te verzieken?

Tja, al met al bedrijf je pseudowetenschap.

• Gonnie

Ik zou je beleefd kunnen vragen of je minder topics over weer hetzelfde wil openen, maar dat zal wel aan dovemansoren zijn gericht. Zijn we net verlost van Peter K en worden we onmiddellijk opgescheept met de nieuwe Peter K, genaamd Eliyahu. Is het echt je bedoeling om dit forum te verzieken?

Tja, al met al bedrijf je pseudowetenschap.

Jij schrijft het, ik dacht het.! Twee bezetenden.

• Eliyahu

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Getuige jouw sneren naar bijvoorbeeld het

> multiversum-idee hou je niet van verder onderzoek,

> dus van wetenschap.

Bs'd

Het multiversum idee is geen wetenschap maar totale kolder, alleen al omdat er totaal absoluut helemaal geen greintje bewijs is voor die andere heelallen.

Omdat het antropisch principe, de fijnafstelling van het heelal op het mogelijk maken van leven, op zich onweerlegbaar bewijs is van intelligent design.

Iemand die zegt dat dat toeval is, die is net zo gek als degene die voor het vuurpeleton stond:

Er staan 10 man voor hem met een geweer, op een afstand van 10 meter.

Hoe groot is de kans dat iemand op die afstand met een geweer mis schiet? Wel, misschien als de schutter de avond er voor een feestje gehad heeft, en last heeft van een zware kater, daarbij nog hoge koorts heeft en het een erg hete dag is, dan zou hij misschien wel eens mis kunnen schieten.

Laten we de kans op een misser zetten op 1 op de 100.

En hoe groot is de kans dat gelijktijdig een tweede man in het vuurpeleton ook mis schiet? Die is dan 1 op 100 x 100 = 1 op 10.000.

En hoe groot is dan de kans dat ze allemaal tegelijk mis schieten? Die is dan 1 op 100 x 100 x 100 x 100 x 100 x 100 x 100 x 100 x 100 x 100 = 1 op 100.000.000.000.000.000.000 = 1 op 10^20.

En dan schiet het vuurpeleton, en, wonder boven wonder, de veroordeelde is ongedeerd.

Hebben ze allemaal per ongeluk mis geschoten? De kans daarop is 1 op 10^20. Wat zegt de veroordeelde dan? "Ja, het was stom toeval dat ze mis schoten. De kans daarop is wel extreem klein, maar ik denk dat er gewoon 10^20 vuurpeletons waren die allemaal schoten, en dan is de kans 1 op 1 dat er in één van al die vuurpeletons één bij zit waar ze allemaal mis schieten. En dat ene vuurpeleton, dat was gewoon net degene waar ik voor stond.

Ik snap dat 10^20 vuurpeletons een beetje moeilijk is, temeer daar er maar 6 miljard = 6 x 10^9 mensen op aarde zijn, maar ik denk dan ook gewoon dat er op andere planeten ook nog vuurpeletons voorkomen, om aan een totaal van 10^20 vuurpeletons te komen."

Als iemand met zo'n redenering komt, wat zeggen we dan? We zeggen dan dat ie helemaal van 't pad af is, en dat natuurlijk er opzet in het spel was, en dat het vuurpeleton opzettelijk mis geschoten heeft.

Toeval is belachelijk in zo'n geval.

Nog veel belachelijker is het er bij verzinnen van vuurpeletons op andere planeten om maar aan zijn toeval te kunnen blijven vasthouden.

Mensen die de multiversum theorie aanhangen, maken zich schuldig aan dezelfde redenatie als de veroordeelde die voor het vuurpeleton stond.

Ze verzinnen een bijna oneindig aantal universums waar niet het geringste bewijs voor is, om maar aan hun “toeval” te kunnen blijven vasthouden.

De feiten zijn duidelijk: Het is geen toeval.

Het kan geen toeval zijn, want de wet van Borel zegt dat iets wat een kans op gebeuren heeft van minder dan 1 op 10^50 nooit zal gebeuren.

Het antropisch principe is Gods handtekening in het universum.