Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

onze eigen transformatie

• LeSage

Filippenzen 3:20

Maar wij hebben ons burgerrecht in de hemel, en van daar verwachten wij onze redder, de Heer Jezus Christus. 21 Met de kracht waarmee hij in staat is alles aan zich te onderwerpen, zal hij ons armzalig lichaam gelijkmaken aan zijn verheerlijkt lichaam.

Wat bedoelt Paulus hiermee?

• CU

Met transformatie zoek je het wel erg ver. Paulus schreef de brief aan de vreemdelingen, bijwoners, in Filippie, Griekenland. En dat waren in hoofdzaak Romeinen die zich beriepen op het Romeins burgerrecht.

Hiermee trekt paulus een Parralel met Jezus, die immers een bijwoner was omdat Jezus een hemelburger was/is.

• LeSage

Dat zou kunnen CU, maar wat kan dan dat ‘verheerlijkt lichaam’ zijn waar Jezus op doelt?

• CU

De christenheid beroept zich op de uitspraak dat ze niet van deze wereld zijn maar wel in deze wereld leven.

Zij voelen zich dus vreemdelingen en strekken zich mi. uit naar de hemel, net als dat de romeinen in Filipie zich als vreemdelingen in Griekenland zich beriepen op het burgerschap van hun thuisland.

Daar speelde Paulus mi. op in. In de hemel is volgens de bijbel geen geween en verdriet , en ook geen ziekte.

Maar dat is dan natuurlijk weer in tegenspraak met Openbaring, waarin Jezus een nieuwe hemel en een nieuwe aarde belooft. Ja , je leest het goed, ook een nieuwe hemel. Maar waarom dan een nieuwe hemel als daar alles koek en ei is?

Ik weet daar geen antwoord op.

• LeSage

….en dat terwijl ik alleen maar vroeg naar ons, en dat verheerlijkt lichaam….

• Sietse 45

Maakt hij ook verschil tussen mannelijk & vrouwelijk?

dan zouden beide lichamen verheerlijkt kunnen zijn is er nog genot ook.

• LeSage

Ik heb er geen iee van SK.

Jezus heeft wel ooit gezegd dat er in de hemel geen man/vrouw situaties zijn dus ik denk van niet.

In je verheerlijkt lichaam zul je dus iets missen. Of dat pijn doet? …ik zou het niet weten

• Sietse 45

Dan lijkt me reïncarnatie toch prettiger:D

• CU

Natuurlijk kan je het niet met me eens zijn. ik vertolk alleen maar hoe , bij verstek hier, een christen zou kunnen antwoorden op je vraag.

Maar die zullen er ook wel weer een andere draai aan geven. Elk wat wils, nietwaar?

• LeSage

We hebben steven toch nog.

jammer dat hij niet mee doet.