Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

God "Moeder Natuur" noemen is als je aardse vader "Ma" noemen

• perihelium

Wanneer God aan zichzelf refereert in termen van ouderschap, dan noemt Hij zichzelf “Vader”, nooit “Moeder”. Hij noemt zichzelf “een Vader voor Israël” en in één geval, toen zijn “kinderen” bijzonder oneerbiedig tegenover Hem waren, zei Hij tegen hen: “Een zoon eert zijn vader, een dienaar zijn heer. Als ik jullie vader ben, waar is dan je eerbied voor mij; als ik jullie heer ben – zegt de HEER van de hemelse machten –, waar is dan je ontzag voor mij?”

Zijn profeten erkenden Hem als Vader door te zeggen, “Toch, HEER, bent u onze vader, wij zijn de klei, door u gevormd, wij zijn het werk van uw handen.” en “Hebben wij niet allemaal dezelfde vader, heeft niet een en dezelfde God ons geschapen?” Nooit refereert God aan zichzelf als “Moeder” en nooit wordt Hij zo door de profeten genoemd waartegen hij sprak. Om God “Moeder Natuur” te noemen is vergelijkbaar met je aardse vader “Ma” te noemen.

http://www.allaboutgod.com/dutch/wie-is-god-c.htm

• ¥ Lotje ­­¥

Dus conclusie:

God is een man;)

• LeSage

God noemt Zichzelf nergens Vader. Logisch ook, want een vader is per definitie een man. We weten van Jezus echter dat er in de hemel geen ‘man’ of ‘vrouw’ is.

Het komt me dus voor dat als een bijbelschrijver het over God als Vader en niet als Moeder heeft, er gewoon menselijke discriminatie in het spel is.

Lastig is dan natuurlijk nog wel te beantwoorden de vraag waarom Jezus in het ‘Onze Vader’ wel over een Vader spreekt. Toch misschien ook de mens Jezus die nu eenmaal in zijn eigen tijd en cultuur leefde?

• LeSage

Onthou dát nou maar, krullenbol! :D

• ¥ Lotje ­­¥

tja , ooit werd er geschreven God is geen man en geen vrouw , Of wat is God, een man of vrouw . Steven geeft het antwoord hahaB)-

• Sietse 45

Jezus was in die tijd al een New-ager :D

• perihelium

krullenbol Schreef:

——————————————————-

> Dus conclusie:

>

> God is een man;)

God openbaart Zichzelf als mannelijk.

• perihelium

Deuteronomium 8:5

Laat ieder van u dan beseffen dat de HEER, uw God, u opvoedt zoals een vader zijn kind opvoedt.

• Boris

Hier een voorbeeldje van de opvoedingsmethoden van God.

Deuteronomium 28:53

En gij zult eten de vrucht uws buiks, het vlees uwer zonen en uwer dochteren, die u de HEERE, uw God, gegeven zal hebben.

• perihelium

Dat hoofdstuk laat zien dat we gezegend worden als we God gehoorzaam zijn maar jij richt je liever op de waarschuwingen wat Gods volk ten deel valt in het geval van ongehoorzaamheid? Heb je dat vers wel in de context gelezen?