Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

1000 jaar kunnen worden

• ¥ Lotje ­­¥

8-)

Als we de fysieke achteruitgang die gepaard gaat met ouder worden kunnen elimineren, kunnen we ervoor zorgen dat mensen ontzettend oud worden, zo zegt Brits moleculair bioloog Aubrey de Grey. Volgens hem is er geen reden waarom mensen niet 1.000 jaar zouden kunnen worden.

“Mensen worden nu eenmaal ziek wanneer ze ouder worden. We lopen aandoeningen op die het resultaat zijn van het levenslang opbouwen van verschillende soorten moleculaire schade en celschade. Onschuldig in kleine hoeveelheden, maar de oorzaak van ziektes bij het ouder worden”, zegt de Grey (47).

Cellen die afsterven en niet automatisch vervangen worden, cellen die niet sterven wanneer ze zouden moeten sterven en cellen die zichzelf te vaak delen (zoals bij kanker) noemt hij als enkele van de boosdoeners.

“Het lichaam beschikt over een anti-verouderingsmechanisme, maar het is niet 100% sluitend. Een kleine hoeveelheid moleculaire en cellulaire schade kan zo optreden. Het lichaam probeert zich te verzetten, maar verliest de strijd. Dus zonder een hoogtechnologische tussenkomst - en daar werk ik aan - kunnen we het verouderingsproces niet stoppen.”

“Ik denk dat we er kort bij zijn om iemand van 90 's ochtends in dezelde fysieke staat als iemand van 30 te laten wakker worden, waarbij de kans op niet waker worden niet groter is dan toen de persoon 30 was.” De Grey denkt zelfs dat de eerste persoon die 1.000 jaar wordt, al geboren is.

http://www.gva.be/nieuws/wetenschap/aid961810/geen-reden-waarom-mensen-niet-1-000-jaar-kunnen-worden.aspx

• CU

Waar zit het theologische element in je topic?

• ¥ Lotje ­­¥

Dat vraag ik bij andere ook wel eens afB)-

• Douce.

Wat is volgens jou theologie? Zou je dat eens uit kunnen leggen?

Douce

• ¥ Lotje ­­¥

waarom uit leggen als je het zelf kan vinden . niet zo moeilijk doen DouceB)-

http://nl.wikipedia.org/wiki/Theologie

De theologie bestudeert de historische bronnen van het geloof

kijk de wereld zo oud en wij hooguit 100 kunnen worden ,een enkele er over heen . Wij mochten in mijn opzicht best wat ouder worden .

• Douce.

Ik weet het wel, ik vroeg het aan jou. Vandaar dat ik vetgedrukt heb wat het volgens jou is.

Probeer eens gewoon te lezen wat er staat i.p.v. direct te gaan pruttelen.

Douce

• Michiel...

Beste krullenbol,

Als de verwoestende en vervuilende mens ook nog eens niet stierf binnen 100 jaar maar duizend jaar bleef leven zou de overbevolking zo massaal worden dat die 1000 jaar leven binnen de kortste keren op onze kleine planeet voor iedereen onmogelijk zou zijn. Want de planeet zou totaal en binnen de kortste keren het loodje leggen.

Mensen moeten eens diep na gaan denken. En als het kan binnen de tijd die hun gegeven is. En die is niet 1000 jaar.

Met een groet,

Michiel… - die al in de tweede helft aan het spelen is zeer waarschijnlijk in het spel dat wij leven noemen.

(Ik hoop dat ik de wedstrijd uit kan spelen en niet met een rode kaart van het veld gestuurd wordt)

Met groet van een krulloze,

;)

Michiel…

• ¥ Lotje ­­¥

Michiel… - die al in de tweede helft aan het spelen is zeer waarschijnlijk in het spel dat wij leven noemen.

(Ik hoop dat ik de wedstrijd uit kan spelen en niet met een rode kaart van het veld gestuurd wordt)

Met groet van een krulloze,

hahah mooi omschreven :D