Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wij

• LeSage

theo Schreef:

> Onderstaande: Wat bedoel je met -die verloren

> gaan- ?

>

> theo

> > - de hele mensheid inclusief degenen die

> verloren

> > gaan

> >

> > Wie geeft een voorzet?

Degenen die hier bedoeld worden:

. 2 Tess 2,10

en met allerlei verlokkende ongerechtigheid, voor hen, die verloren gaan, omdat zij de liefde tot de waarheid niet aanvaard hebben, waardoor zij hadden kunnen behouden worden.

• Marjorie

Sytse Kees Schreef:

——————————————————-

> LeSage Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Maar behalve Marjorie en Douce & Sietse Kees:D

:D

• Sietse 45

Het Evangelie moet verteld worden juist omdat het een EVANGELIE is, d.w.z. een ‘Goed Bericht’!

Bovendien: “God is een Redder van alle mensen het meest van de gelovigen” (1 Timotheüs 4:10). Degenen die geloven worden gered van de komende toorn. De overigen niet (1Thes.1:10). En omdat wij weten hoezeer de Heer te vrezen is trachten wij de mensen te overtuigen, zo schrijft de apostel in 2Korinthiërs 5:11.

Bovendien: “God is een Redder van alle mensen het meest van de gelovigen” (1 Timotheüs 4:10).

Is dit nu niet beetje te gek voor woorden deze onderste woorden wat Tim verwoord, of was het wat een gladde kikker?:D

• LeSage

Vraag je het mij SK?

Het lijkt me meer een onderwerp om te behandelen bij ‘alverzoening’ of zoiets. Voorlopig vraag ik me af wie er met ‘wij’ wordt bedoed. En als er in de bijbel nu eenmaal passages staan die erop duiden dat sommigen verloren gaan, vind ik het legitiem om daar in de beantwoording van wie er met ‘wij’ wordt bedoeld, ook rekening mee te houden.

• Sietse 45

Nee vond het toepasselijk :D

• Marjorie

Jijzelf?

Ik hou niet zo van jouw methodes. Is ‘ik’ taboe bij jou? Jezelf kennen is erg belangrijk. Belangrijker dan de mening van anderen. Vandaar dat “we” amper voorkomt in mijn bescheiden vocabulaire. Begrijp je dat het “je broer” gedoe me ook al jarenlang de keel uithangt? Verder ben je een gewone man die ooit een biertje dronk op een terras. Had je beter niet kunnen doen.

Ik heb hiervan geleerd dat ik nooit prive-gegevens op dit pb zal zetten. Ik zal dit niet toelichten.

• perihelium

Ik hoop dat je met dat laatste mij niet op het oog hebt toen ik een keer wat minder aardig uit de hoek kwam wat me spijt..

Ik weet nu wel wie LeSage is ;)

• ¥ Lotje ­­¥

Ik heb hiervan geleerd dat ik nooit prive-gegevens op dit pb zal zetten

*******************************************************************************

onee? je beschrijf het zo dat we met zijn alle weten wie het nu is .B)- met je vocabulaire overbrengen van je bericht (:P)

• Sietse 45

Steven Schreef:

——————————————————-

> Ik hoop dat je met dat laatste mij niet op het oog

> hebt toen ik een keer wat minder aardig uit de

> hoek kwam wat me spijt..

>

> Ik weet nu wel wie LeSage is ;)

Mij lijkt het heel onwaarschijnlijk Steven dat Marjorie

dat terug draait, haar kennende van de prikborden :D

En LeSage was al lang bekent aan het schrijven te zien B)-

• Sietse 45