Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

De trouw en de barmhartigheid van God

• perihelium

God kiest een mens niet uit op grond van zijn daden, maar omdat hij hem roept. Zo staat er ook geschreven: ‘Jakob heb ik liefgehad, Esau heb ik gehaat.’

Moeten we dan zeggen dat God onrechtvaardig is? Natuurlijk niet. Hij zegt immers tegen Mozes: ‘Ik ben barmhartig voor wie ik barmhartig wil zijn, ik schenk genade aan wie ik genade wil schenken.’ Alles hangt dus af van God en zijn barmhartigheid, niet van de wil of de inspanning van de mens. Zo zegt hij volgens de Schrift tegen de farao: ‘Ik heb u alleen maar aangesteld om u mijn macht te tonen en om iedereen op aarde te laten weten wie ik ben.’ Dus God is barmhartig voor wie hij wil en maakt halsstarrig wie hij wil. (Romeinen 9:12-18)

Wie hij hiertoe heeft bestemd, heeft hij ook geroepen; en wie hij heeft geroepen, heeft hij ook vrijgesproken; en wie hij heeft vrijgesproken, heeft hij nu al laten delen in zijn luister. (Romeinen 8:30)

En nu we zijn kinderen zijn, zijn we ook zijn erfgenamen, erfgenamen van God. Samen met Christus zijn wij erfgenamen: wij moeten delen in zijn lijden om met hem te kunnen delen in Gods luister. (Romeinen 8:17)

Want om vele kinderen in zijn luister te laten delen achtte God, voor wie en door wie alles bestaat, het passend de bereider van hun redding door het lijden naar de uiteindelijke volmaaktheid te voeren. (Hebreeën 2:10)

Wij allen die met onbedekt gezicht de luister van de Heer aanschouwen, zullen meer en meer door de Geest van de Heer naar de luister van dat beeld worden veranderd. (2 Korintiërs 3:18)

Wij hebben ons burgerrecht in de hemel, en van daar verwachten wij onze redder, de Heer Jezus Christus. Met de kracht waarmee hij in staat is alles aan zich te onderwerpen, zal hij ons armzalig lichaam gelijkmaken aan zijn verheerlijkt lichaam. (Filippenzen 3:20-21)

Leef in overeenstemming met het evangelie van Christus, zodat ik kan horen, of straks zelf kan zien, dat u één van geest bent en samen voor het geloof in het evangelie strijdt. (Filippenzen 1:27)

Als u nu met Christus uit de dood bent opgewekt, streef dan naar wat boven is, waar Christus zit aan de rechterhand van God. Richt u op wat boven is, niet op wat op aarde is. U bent immers gestorven, en uw leven ligt met Christus verborgen in God. En wanneer Christus, uw leven, verschijnt, zult ook u, samen met hem, in luister verschijnen. (Kolossenzen 3:1-4)

Toen u gedoopt werd bent u immers met hem begraven, en met hem bent u ook tot leven gewekt, omdat u gelooft in de kracht van God die hem uit de dood heeft opgewekt. U was dood door uw zonden en door uw onbesneden staat, maar God heeft u samen met Christus levend gemaakt toen hij ons al onze zonden kwijtschold. Hij heeft het document met voorschriften waarin wij werden aangeklaagd, uitgewist en het vernietigd door het aan het kruis te nagelen. (Kolossenzen 2:12-14)

Nu bent u, die eens ver weg was, in Christus Jezus dichtbij gekomen, door zijn bloed. Want hij is onze vrede, hij die met zijn dood de twee werelden één heeft gemaakt, de muur van vijandschap ertussen heeft afgebroken en de wet met zijn geboden en voorschriften buiten werking heeft gesteld, om uit die twee in zichzelf één nieuwe mens te scheppen. Zo bracht hij vrede en verzoende hij door het kruis beide in één lichaam met God, door in zijn lichaam de vijandschap te doden. Vrede kwam hij verkondigen aan u die ver weg was en vrede aan hen die dichtbij waren: dankzij hem hebben wij allen door één Geest toegang tot de Vader. (Efeziërs 2:12-18)

• Danielle

Steven Schreef:

——————————————————-

> God kiest een mens niet uit op grond van zijn

> daden, maar omdat hij hem roept.

Zeg dat even tegen de mensen in Pakistan en alle plaatsen op de wereld waar zich een hoop ellende voordoet!!!!!!!

• Thea ter Stuk

De trouw en de barmhartigheid van God

Haha, wat een grapjas :D

• Frederik D

Nou ja, een onbarmhartige kan best trouw zijn aan zijn onbarmhartigheid. Dus voor de helft heeft Steven gelijk, zij het voor de oninteressante, irrelevante helft.

• Danielle

originele naam heb je :D

• Frederik D

Er zijn toch een paar overlevenden? Dus God is barmhartig. Toch ???? Of ontgaat jou deze theologische “argumentatie”?

En bovendien, Pakistan is niet het werkgebied van God maar van Allah. En zo zie je maar, Allah kan helemaal niets.

Ik ben benieuwd hoeveel geld God geeft aan giro 555. Of komt hij niet verder dan een ongedekte cheque?

• Frederik D

Laten Thea ter Stuk en Dr A Matisch dat niet horen. :)

• Boris IP: 81.204.218.66 & IP: 85.159.97.227

Danielle Schreef:

——————————————————-

> originele naam heb je :D

:)

• Douce.

Ja, maar voor kenners/liefhebbers vrij doorzichtig…………………..X(

Douce

• Douce.

Strikt genomen is God iemand (als je Hem als persoon/vorm wilt zien) die discrimineert.

Douce