Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wat wíl God eigenlijk van ons?

• LeSage

waarom zouden we christen zijn? Of jood? of islamiet?

Of waarom zouden we juist atheist zijn?

Wat wil God van ons?

• Douce.

Wat God van ons wil, weet ik niet.

Ik kan mogelijk weten wat God van mij wil.

Douce

• LeSage

hóe kom je dan te weten wat dat is?

• Giovanna

ik denk liefde …

• Frederik D

Zelfs als God bestaat, wil hij niets van ons. Wil jij iets van een mier, van een zandkorrel, van een wateratoom?

De mens wil alles van God. Maar de ware mens overwint die belachelijke wil.

• Frederik D

God is eenzaam en heeft ons maar geschapen om onze liefde te krijgen?

Er schuilt een groot theologe in je. Wel heb je iemand nodig die jouw geniale theologie in normale mensentaal vertaalt.

• Douce.

Daar gaat de vraag niet over en is ook van onderschikt belang voor een ander.

Douce

• Boris

http://www.google.nl/#hl=nl&source=hp&q=wat+wil+god+van+ons&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=f9548ca33f9b6048

• theo

LeSage Schreef:

——————————————————-

> waarom zouden we christen zijn? Of jood? of

> islamiet?

> Of waarom zouden we juist atheist zijn?

Doorgans omdat we in die cultuur of omgeving en/of gezin zijn grootopgegroeidgeworden zijn geworden.

> Wat wil God van ons?

Op ons zelf passen en omzien naar de mensen die het minder hebben getroffen dan wij— oftewel: humaniteit??

Of is dat niks?

theo

• Frederik D

Om goed te doen hebben we geen God nodig, al is godsdienst voor velen een leuk tijdverdrijf.

En hoe weet je dat God wil dat we goed doen? Als ik in de Bijbel lees, stuit ik op een groot aantal nogal onzinnige voorschriften (bijvoorbeeld dat homoseksualiteit verboden is; waar bemoeit God zich mee? we bemoeien ons toch ook niet met zijn seksleven?) in plaats van duidelijke zinnige leefregels.

En waarom geeft God zelf niet het goede voorbeeld?