Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

De broer van Jezus

• Frederik D

In de Bijbel staat veel over broedertwisten. Zo is er bijvoorbeeld de kwestie van Kaïn en Abel (rijmt trouwens op Babel en dat is niet toevallig, zou Eliyahu zeggen) en die van Jacob en Ezau. Het lijkt erop dat de broedertwist een rode draad is in de Bijbel.

Maar wat velen niet beseffen is dat de Bijbel ook verhaalt van een andere, meer metafysische broedertwist, namelijk die tussen Jezus en Satan. Wel, zul je je afvragen, zijn Jezus en Satan dan elkaars broers? Jawel, lees de Bijbel er maar op na:

Uit Genesis 6: “Toen de mensen zich op de aarde begonnen te vermenigvuldigen en hun dochters geboren werden, zagen de zonen Gods, dat de dochters der mensen schoon waren, en zij namen zich daaruit vrouwen, wie zij maar verkozen.”

Uit Job 1: “Op zekere dag nu kwamen de zonen Gods om zich voor de Here te stellen, en onder hen kwam ook de satan.”

Bron: http://home.kpn.nl/wingding/zoon.htm

God heeft dus meerdere zonen waaronder Satan en Jezus. En tussen Jezus en Satan woedt een broedertwist. Maar terwijl de slechte Kaïn de goede Abel doodsloeg, sloeg de goede Jezus de slechte Satan dood, nou ja een beetje knock out nadat Satan ervoor gezorgd had dat Jezus aan het kruis stierf.

Maar de Bijbel verhaalt ook nog van een andere broedertwist, namelijk die van de verloren zoon en de braafbonige zoon. Zou Satan niet de verloren zoon zijn en Jezus de braafbonige zoon van God? Draait niet de hele Bijbel om Gods verloren zoon, om Satan? Houdt God in feite niet meer van Satan, zijn dierbare verloren zoon, dan van Jezus, het heilige boontje?

• BOAZ

Ga jij nou uit verveling “ als als ” onzin plakken?

Hier enkele reacties uit het gastenboek van de NEDERLANDS VERVORMDE SAMEN-WEGKERK.

Enkele reacties uit het Gastenboek:

“Een site om van te genieten. Het wordt wel een keer tijd voor wat kritiek op de bijbel.”

“Als ik het goed heb, zijn jullie antichrist ofzow.”

“De links vind ik nog erger dan de site zelf……..”

“Gave site, dit is wat nodig is in deze wereld. Niet alles slikken voor zoete koek, maar zelf gaan nadenken.”

“Knap gedaan die verwrongen exegese. Door Satan tot broer van Jezus te verklaren kan ieder weten welke bedoeling u heeft.”

“Ik heb vreselijke spijt dat ik op deze site ben terecht gekomen….”

“Zo ga je niet met Gods woord om, dat Jezus ruzie gemaakt zou hebben met Zijn Vader. Ik citeer: bekijk het maar Pa. Je zult maar onder zo'n preek zitten.”

“Goeie site, alleen nu moet er nog zo'n site komen over de Islam.”

“Als enthousiast gelovige staande in de traditie van de Reformatie begin ik toch warempel terug te verlangen naar de Roomse gedachte uit de Middeleeuwen, namelijk dat leken de Bijbel niet mogen lezen… Wat een treurniswekkend a-intellectueel gerommel en gerotzooi met het Boek der Boeken! Bekeert u!”

Boaz.

• Frederik D

En een eigen visie heb je niet? Of moet ik een keuze doen uit al die visies die je hebt gelinkt, welke visie de jouwe is? Laat me raden. Jij gaat voor:

“Gave site, dit is wat nodig is in deze wereld. Niet alles slikken voor zoete koek, maar zelf gaan nadenken.”

Maar als jij zo van zelfstandig denken houdt, dan moet je niet onmiddellijk elke jou vreemde visie als onzin bestempelen. Of ben je de spreekwoordelijke boer?

Je bent verre van bijbelvast. De Bijbel zegt toch duidelijk dat God meerdere zonen heeft en dat Satan één van die zonen is. Bijna even duidelijk dat de aarde plat is en dat vleermuizen vogels zijn.

Maar, zou je kunnen zeggen, de Bijbel zegt toch ook dat Jezus de eniggeboren zoon van God is? Ja, dat klopt. Maar let op: geboren. De andere zonen van God zijn dus blijkbaar ongeboren, net als hun vader. Ze hebben dus een aardje naar hun vaartje. En zoals je weet is niet geboren zijn en toch als wezen bestaan zeer goed mogelijk in de metafysica, waarin tenslotte alles, vooral het onmogelijke, mogelijk is. Jezus was dus een soort nakomertje. Al zij broers bestonden immers al toen hij geboren werd.

Zet eens je al te traditionalistische bril af en probeer eens de Bijbel onbevangen te lezen. Probeer je eens volkomen te bevrijden van al je papismes. Probeer eens radicaal te breken met alle Roomse mislezingen van de Bijbel.

• perihelium

Jij geloofde vroeger toch ook in Jezus en dat Hij je broeder is?

• Boris

Verstand komt met de jaren :D

• Frederik D

Nee. Ik heb het al zo vaak geschreven: ik was nooit christen maar ik was wel een godsgelovige. Maar gelukkig viel ik van mijn geloof. Omdat steniging niet meer in de mode was, overleefde ik mijn geloofsafval.

En natuurlijk was Jezus nooit mijn broeder. Want ik was nooit een ei, laat staan een lege dop. En als ik wel een ei geweest zou zijn, dan kwam er geen broeder aan te pas maar wel een broedster, namelijk een broedse kip of zoiets.

Maar Je( )zus is je broer?

• BOAZ

Jij bent gewoon een arrogant blaaskaak.

Leg eerst maar eens aan de prikkers uit in welke provincie DIMPELLE ligt.

Boaz.

• Frederik D

O, o, o, het gaat in mijn stukje niet om Dimpelle. Maar jij als provinciaal bent natuurlijk zeer geïnteresseerd in provincies.

En waarom weer dat gescheld van jou?

De Bijbel is duidelijk: Jezus heeft broers die niet zijn geboren, en één van die ongeboren, dus eeuwig bestaande broers is Satan.

En jij mag Satan wel zeer dankbaar zijn. Zonder Judas was Jezus nooit voor jouw zondes, die waarschijnlijk talrijk zijn, gestorven. En Judas werd uiteraard door Satan geïnspireerd. Dus prijs Satan.

• BOAZ

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> O, o, o, het gaat in mijn stukje niet om Dimpelle.

> Maar jij als provinciaal bent natuurlijk zeer

> geïnteresseerd in provincies.

Jij bent de intellectueel, dat beweer jij toch altijd met een IQ van 147 wat grenst aan krankzinnigheid.

Dus waar ligt Dimpelle?

Vergeet niet jij kwam aan zetten met die bewuste site waarvan jij geknipt en geplakt hebt.

>

> En waarom weer dat gescheld van jou?

Welk gescheld?

Jij knipt en plakt en poneert het als een stelling.

>

> De Bijbel is duidelijk: Jezus heeft broers die

> niet zijn geboren, en één van die ongeboren, dus

> eeuwig bestaande broers is Satan.

>

> En jij mag Satan wel zeer dankbaar zijn. Zonder

> Judas was Jezus nooit voor jouw zondes, die

> waarschijnlijk talrijk zijn, gestorven. En Judas

> werd uiteraard door Satan geïnspireerd. Dus prijs

> Satan.

Als anti-theist schrijf jij exact de stellingname van een satanist.

Boaz.

• Frederik D

Ik knipte en plakte alleen de bijbelse passages. Dat Satan de broer van Jezus is, is al een oude gedachte van me. En bovendien geen originele want zij, die gedachte dus, komt ook voor bij de Mormonen.

Als jij wil weten waar Dimpelle ligt, vraag het dan aan de beheerder van die site. Misschien krijg je antwoord. Wie weet. En wellicht is Dimpelle een zustergemeente van Simpelveld. Maar mijn stukje heeft niets met Dimpelle van doen.

Maar jij miskent God. En dat is een kwalijke zaak, heb ik wel eens ergens gelezen, en de straf op het miskkennen van God, zo heb ik ook eens ergens gelezen, is de hel. Maar ik kan je troosten. Hemel noch hel bestaat. Mooi, heh.

Jij ontkent dat God Satan als werktuig voor zijn (= God) plannen gebruikt. Jij maakt van Satan een tweede oppergod naast God.Jij ontkent dat Satan met huid en haar aan God is onderworpen. God zelf is de schepper van al het kwaad. Lees je Bijbel er maar op na. Of is jouw Bijbel zo dik als de Donald Duck?