Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Vraag aan christenen,

• Gonnie

Iemand die veroordeeld is voor misdaden tegen de mensheid en wel heel ernstige misdaden, en die persoon waarover het gaat is christen geworden, zijn christenen nu van uit hun geloof verplicht die persoon op te nemen in jullie geloofsgemeenschap, of hem/haar op een afstand te houden.

• theo

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Iemand die veroordeeld is voor misdaden tegen de

> mensheid en wel heel ernstige misdaden, en die

> persoon waarover het gaat is christen geworden,

> zijn christenen nu van uit hun geloof verplicht

> die persoon op te nemen in jullie

> geloofsgemeenschap, en hem/haar op een afstand te

> houden.

Opnemen en afstand houden?

Maar goed, een gelovige is op zich natuurlijk niks beter of slechter dan een nietgelovige.

Zou jij als dorpsbewoner/buurtbewoner/buurvrouw zo iemand opnemen?

• Gonnie

Ik hoor bij geen enkele gemeenschap en ik ga alleen met mensen om waar ik mij het prettigst bij voel en ik zal mij beslist niet met iemand om kunnen gaan die heel slecht voor de mede mens is geweest of hij nu wel of geen christen is geworden. Want in wezen was hij heel slecht en geen enkel gevoel voor mensen. En hij kan dan wel christen geworden zijn maar is mischien ook wel bang geworden.

Maar ik was in de veronderstelling dat christen van uit hun geloof in de Goede God dat zij dat verplicht zijn, dus uit jouw wedervraag maak ik er op uit dat dat niet zo is.

• theo

Het leek me een logische wedervraag.

BLIJVEN wrokken makt iemand zelf (ook of méér ) tot slachtoffer)

theo

• Gonnie

Zie mijn aanvulling.

• theo

Sommige mense nzijn etters, gelovig of niet.

Sommige mense nBLIJVEN etter, gelovig of niet.

Met ettertjes samenleven en samenwerken is bijkans onmogelijk.

Binnen bijna alle geloofsgemeenschappen zijn er ok ettertjes maar misschien dan meer in de vorm van hardheid, onverzettelijkheid en zelfgenoegzaamheid omdat ze niet in discussie kunnen gaan over geloofs en maatschappelijke onderwerpen omdat ze van mening zijn dat er maar één echte waarheid is, de hunne.

Mensen opnemen in een geloofsgemeenschap die slechte daden hebben gedaan maar blijk geven om een andere weg in te slaan zullen welkom zijn vermoed ik.

Hoewel, het verleden zal ons mensen altijd blijven achtervolgen, het goede maar zeker het slechte en wij mensen schijnen nog niet zo gemakkelijk te overtuigen dat een mens echt een betere weg is gegaan.

Maar dat kan volgens mij nooit zonder verzoening en vergeving voor alle partijen .

theo

• Gonnie

Maar tussen etters en zelfgenoegzamen en nog meer van nare onhebbelijkheden en echte misdadigers daar zit wel een groot verschil tussen Theo,er zijn maar heel weinig mensen die geen enkel iets over zich hebben wat niet zo prettig is.

Wat ik voor ogen had was een groot misdadiger die heel veel mensen en kinderen heeft afgeslacht en die nu christen is.

• Daan

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Maar tussen etters en zelfgenoegzamen en nog meer

> van nare onhebbelijkheden en echte misdadigers

> daar zit wel een groot verschil tussen Theo,er

> zijn maar heel weinig mensen die geen enkel iets

> over zich hebben wat niet zo prettig is.

>

> Wat ik voor ogen had was een groot misdadiger die

> heel veel mensen en kinderen heeft afgeslacht en

> die nu christen is.

Zolang het ver uit je eigen kringetje blijft is het makkelijk om de braverik uit te hangen om iemand die van slecht naar braaf is gegaan te vergeven.

Het is maar goed dat ik er niks over te zeggen heb.

• Frederik D

En vossen verliezen wel hun staart maar niet hun streken, zegt het spreekwoord.

• wie gebruikt dit ip?

God vergeeft iedere zonde.

God vergeeft iedere zonde als je deze zelf inziet en werkelyke spyt toont.

God kan niet de verantwoordelykheid van iedere verdoemde los geslagen mens op zich nemen, dat hoefT Hy ook niet

Alleen als die mens inziet en berouw toont, dan

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Iemand die veroordeeld is voor misdaden tegen de

> mensheid en wel heel ernstige misdaden, en die

> persoon waarover het gaat is christen geworden,

> zijn christenen nu van uit hun geloof verplicht

> die persoon op te nemen in jullie

> geloofsgemeenschap, en hem/haar op een afstand te

> houden.