Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

God is waardig om geprezen te worden!

• perihelium

Berust alles wat we over God zeggen op fantasie? Als Hij bestaat is Hij dan niet eerder de Onbekende en Verborgen God? Is het daarom beter over God te zwijgen dan over Hem te spreken? Is God een voorwerp voor menselijke kennis? Is er een methode om God te ontleden? Weten we eigenlijk wie Hij is?

De enige die weet wie God is dat is God zelf en niemand kent God tenzij Hij zich openbaart. God had en heeft Zich geopenbaard en spreekt in alle tijden en tot alle volken. De moeilijkheid is dat mensen van God zijn vervreemd en blind zijn geworden voor Gods heerlijkheid. Door de natuur en door de geschiedenis laat God Zijn majesteit zien maar het hart van God is daardoor niet zichtbaar. Gods hart is zichtbaar in Jezus Christus, die voor onze zonden, die ons bij God weghouden, is gestorven. Hij is waardig om voor altijd geprezen te worden! Zie deze mooie proclamaties:

http://www.youtube.com/watch?v=Qc5A5GGYObM&p=A78E074454516855&playnext=1&index=4

http://www.youtube.com/watch?v=_aYvGE1MKeI&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=VwWYfwuTeaw&feature=fvw

• Frederik D

Door de natuur en door de geschiedenis laat God Zijn majesteit zien

—————

Tja, tsunami's, orkanen, de holocaust, massamoorden ….

Lekker heerschap, die Heere van je. Totaal onwaardig om geprezen te worden.

• perihelium

Wat een belabberd beeld is dat van God, van de natuur en van de geschiedenis. Jij bestaat zeker alleen uit hoofdpijn? ;)

• LeSage

Tsja.

Als dat zo is,

sorry…. ALS dat zo is, dan is het de moeite waarde om dan eens op zoek te gaan naar wie/Wat die God dan is die zo geprezen zou moeten worden.

Is het die God uit het OT en NT die nogal grillig en onbetrouwbaar is? Die iedereen zal verdoemen, behalve degenen die één bepaald geloof aan hangen?

Voor mij is het het totaal van alle leven dat het individuen steeds weer be-zielt en motiveert om zich teweer te stellen tegen onrecht en lijden, wat de tijd nu eenmaal met zich meebrengt.

Maar of dat er nu op zit te wachten om geprezen te worden - ik denk het niet. Het totaal van alle leven wil slechts be-leefd worden.

maar dat is slechts hoe ik er over denk

• samuel

LeSage Schreef:

——————————————————-

> Tsja.

> Als dat zo is,

> sorry…. ALS dat zo is, dan is het de moeite

> waarde om dan eens op zoek te gaan naar wie/Wat

> die God dan is die zo geprezen zou moeten worden.

Je zal eerst Jezus Christus moeten kennen om God de Vader te kennen!

Lucas 10:22 Alle dingen zijn Mij overgegeven door mijn Vader en niemand weet, wie de Zoon is, dan de Vader, en wie de Vader is, dan de Zoon, en wie de Zoon het wil openbaren.

> Is het die God uit het OT en NT die nogal grillig

> en onbetrouwbaar is? Die iedereen zal verdoemen,

> behalve degenen die één bepaald geloof aan

> hangen?

God de Vader is hetzelfde in het OT of het NT.

Johannes 3:16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe. 17 Want God heeft zijn Zoon niet in de wereld gezonden, opdat Hij de wereld veroordele, maar opdat de wereld door Hem behouden worde. 18 Wie in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld; wie niet gelooft, is reeds veroordeeld, omdat hij niet heeft geloofd in de naam van de eniggeboren Zoon van God.

>

> Voor mij is het het totaal van alle leven dat het

> individuen steeds weer be-zielt en motiveert om

> zich teweer te stellen tegen onrecht en lijden,

> wat de tijd nu eenmaal met zich meebrengt.

> Maar of dat er nu op zit te wachten om geprezen te

> worden - ik denk het niet. Het totaal van alle

> leven wil slechts be-leefd worden.

>

Opebaring 7:9 Daarna zag ik, en zie, een grote schare, die niemand tellen kon, uit alle volk en stammen en natiën en talen stonden voor de troon en voor het Lam, bekleed met witte gewaden en met palmtakken in hun handen.

10 En zij riepen met luider stem en zeiden:

De zaligheid is van onze God, die op de troon gezeten is, en van het Lam!

11 En al de engelen stonden rondom de troon en de oudsten en de vier dieren, en zij wierpen zich op hun aangezicht voor de troon en aanbaden God, 12 zeggende:

Amen, de lof en de heerlijkheid, en de wijsheid en de dankzegging, en de eer en de macht en de sterkte zij onze God tot in alle eeuwigheden! Amen.

> maar dat is slechts hoe ik er over denk

Psalm 10:4 De goddeloze met zijn neus in de hoogte (denkt):

Hij vraagt geen rekenschap;

al zijn gedachten zijn: Er is geen God.

• Sietse 45

PSALM 31.

1For de kapelmaster. In psalm fen David.

2Op Jo, o Heare, bitrou ik, lit my net

biskamme wirde yn ivichheit, help my út

troch jins gerjuchtichheit.

3Hâldt jins ear nei my, rêd my mei hasten!

Wêz my ta in rotsstins, ta in berchfêsting om

my to bihâlden.

4Hwent Jo binne myn rots en myn stins,

lied my den en fier my om de wille fen jins

namme.

5Fier my út it net dat hja tomûk my spand

hiene, hwent Jo binne myn sterkte.

6Yn jins hân bitrou ik myn geast; Jo forlosse

my, o Heare, trouwe God!

7Jo haetsje hwa’t neatige ôfgoaden tsjinje,

mar ik bitrou op ’e Heare.

8Ik scil jubelje en my forbliidzje yn jins

genede, om’t Jo myn ellinde oansjoen hawwe

en myn siele yn binearing kend,

9en my net oerlevere hawwe yn fijân’s hân;

Jo hawwe myn foetten yn ’e romte set.

10Wêz my genedich, Heare, hwent it eanget

my; fen fortriet is forwirden myn each, myn

siele en myn yngewant.

• LeSage

Voordat ik jouw laatste opmerking las, wilde ik je een serieuze reaktie geven, maar toen ik die laatste opmerking las dacht ik 'het is hem in zijn bol geslagen'.

• Sietse 45

En gelijk heb je die persoon kun je beter niet antwoorden er is maar eentje die gelijk heeft

en dat is Sam, hij is god zelf in zijn verbeelding hoe ver kan je nog zinken in je eigen zelf genoegzaamheid.

• LeSage

Tsja.

Er zijn kennelijk nog altijd mensen die denken een bijdrage aan een ‘gesprek’ te leveren door zomaar willekeurig een tekst te citeren

:(