LeSage Schreef:
——————————————————-
> Tsja.
> Als dat zo is,
> sorry…. ALS dat zo is, dan is het de moeite
> waarde om dan eens op zoek te gaan naar wie/Wat
> die God dan is die zo geprezen zou moeten worden.
Je zal eerst Jezus Christus moeten kennen om God de Vader te kennen!
Lucas 10:22 Alle dingen zijn Mij overgegeven door mijn Vader en niemand weet, wie de Zoon is, dan de Vader, en wie de Vader is, dan de Zoon, en wie de Zoon het wil openbaren.
> Is het die God uit het OT en NT die nogal grillig
> en onbetrouwbaar is? Die iedereen zal verdoemen,
> behalve degenen die één bepaald geloof aan
> hangen?
God de Vader is hetzelfde in het OT of het NT.
Johannes 3:16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe. 17 Want God heeft zijn Zoon niet in de wereld gezonden, opdat Hij de wereld veroordele, maar opdat de wereld door Hem behouden worde. 18 Wie in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld; wie niet gelooft, is reeds veroordeeld, omdat hij niet heeft geloofd in de naam van de eniggeboren Zoon van God.
>
> Voor mij is het het totaal van alle leven dat het
> individuen steeds weer be-zielt en motiveert om
> zich teweer te stellen tegen onrecht en lijden,
> wat de tijd nu eenmaal met zich meebrengt.
> Maar of dat er nu op zit te wachten om geprezen te
> worden - ik denk het niet. Het totaal van alle
> leven wil slechts be-leefd worden.
>
Opebaring 7:9 Daarna zag ik, en zie, een grote schare, die niemand tellen kon, uit alle volk en stammen en natiën en talen stonden voor de troon en voor het Lam, bekleed met witte gewaden en met palmtakken in hun handen.
10 En zij riepen met luider stem en zeiden:
De zaligheid is van onze God, die op de troon gezeten is, en van het Lam!
11 En al de engelen stonden rondom de troon en de oudsten en de vier dieren, en zij wierpen zich op hun aangezicht voor de troon en aanbaden God, 12 zeggende:
Amen, de lof en de heerlijkheid, en de wijsheid en de dankzegging, en de eer en de macht en de sterkte zij onze God tot in alle eeuwigheden! Amen.
> maar dat is slechts hoe ik er over denk
Psalm 10:4 De goddeloze met zijn neus in de hoogte (denkt):
Hij vraagt geen rekenschap;
al zijn gedachten zijn: Er is geen God.