Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Oermoeder leefde 6000 jaar geleden

• Eliyahu

Bs'd

„Oermoeder leefde 6000 jaar geleden”

15-09-2010 08:03 | gewijzigd 15-09-2010 15:45 | Wetenschapsredactie

Op basis van nieuwe berekeningen aan de mutatiesnelheid van mitochondriaal DNA (mtDNA) hebben wetenschappers van het International Creation Research (ICR) vorige week geconcludeerd dat de ”menselijke oermoeder” zo’n 6000 jaar geleden geleefd heeft.

Elke menselijke cel bevat mitochondria, organellen die energie leveren met een uniek chromosoom. Dit mtDNA wordt doorgegeven van moeder op kind.

Berekeningen uit 1998 in Science gaven aan dat de ”mitochondriale Eva” 100.000 tot 200.000 jaar geleden in Afrika leefde. Daarvoor waren de wetenschappers uitgegaan van de evolutionaire aanname dat ‘Eva’ 100.000 jaar geleden geleefd moet hebben.

Onderzoekers van de Rice University in Houston gebruikten een nieuwe statistische methode die aangaf dat ze 200.000 jaar geleden leefde. „Hoe ze is geëvolueerd in de tijd is afhankelijk van het evolutiemodel dat je gebruikt”, onthulde auteur Krzysztof Cyran eerder dit jaar in Theoretical Population Biology.

Wetenschappers van het ICR stellen dat „je moet jongleren met getallen en de biologische werkelijkheid negeren om uit te komen op een tijdschaal die overeenkomt met de evolutionaire klok.” Zij komen op basis van de beschikbare gegevens en de biologische wetmatigheden niet verder dan 6000 jaar.

• theo

Gelukkig, eindelijk HET bewijs.

Nu kan niemand meer om het bijbelse scheppingsverhaal heen en worden alle mensen joods gelovige of christen.

theo

• Frederik D

Slechts één piepklein maartje. Het ICR verhoudt zich tot wetenschap als twee dode konijnen in ontbinding tot Eddy Merckx in zijn gloriedagen.

Het ICR jongleert niet met de tijd maar verdonkermaant en -zont de tijd.

De lelijke ladenlichters.

Maar bedankt voor je. onbedoelde, humor.

• Frederik D

Zo is dat. Ik heb me al half bekeerd. Ik wacht er enkel nog op dat het ICR met bewijzen komt dat de aarde toch precies zoals de Bijbel zegt, lekker puh plat is.

• Frederik D

En aan bronvermelding doen we niet meer?

• theo

Spa?

• Gonnie

:D

• Frederik D

Spa is zuiverder koffie dan Felix Koffie.

Bron is het Ref. Dagbl.

Maar er wordt niet verwezen naar het “onderzoek” zelf en naar wetenschappelijk commentaar erop.

Maar jonge-aardecreationisten hebben geen deeltjesversneller maar een tijdversneller die van 1.000.000.000 jaar binnen een handomdraai 1.000 maakt.

Maar goed, de mens heeft inactieve dierlijke genen en dat valt slechts te verklaren door middel van verwantschap tussen mens en dier.

Het “onderzoek” waarmee Eliyahu schermt, komt uit de koker van fanatieke fantasten die geloven in de zondvloedgeologie en soortgelijke nonsense. Hun conclusies staan bij voorbaat vast. Ze “redeneren” naar hun conclusies toe.

In de wetenschappelijke wereld wordt het ICR totaal niet serieus genomen.

Ook Eliyahu weet dat dat “onderzoek” niet deugt, maar bij hem heiligt het theocratisch doel zijn malafide middelen.

• Frederik D

Kijk op:

http://www.icr.org/index.php?module=discover&action=index&page=discover_museum

Wat zien we. De woorden: bible based. En, God betert het, een plaatje van de … bolle aarde. Hemeltje, de bolle aarde. Hoezo op de Bijbel gebaseerd. De bijbelse aarde is plat.

Zolang het ICR niet echt op de Bijbel is gebaseerd maar liegt dat het wel op de Bijbel is gebaseerd, neem ik het niet serieus.

De bijbelse aarde is plat. Wie biblicist wil zijn, moet niet alleen een jonge-aardecreationist zijn maar ook een platte-aardegelovige.

• Marjorie

Waarom heeft God volgens gelovigen de ongelovigen misleid? En dan heb ik het over de oudheid van fossielen! Past het niet meer in Zijn straatje om alle twijfel uit te sluiten? Zodat je er niet omheen kunt?

Welnu, je mag best weten dat ik in de lach schoot na het lezen van je topic.

Gelukkig kan ik nadenken…