Dus je wenkbrauwen fronsen dat onschuldige Joodse kunderen die in Auschwitz stierven, nu in de hel zijn, is slechts een oppervlakkig sentimentje?
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsBestaat de Hel - Hoe Kan een Eeuwigheid in de Hel Rechtvaardig Zijn?
Als de Hel bestaat, hoe kan dit dan rechtvaardig zijn? Waarom zou een liefhebbende God een persoon eeuwig straffen, als zijn zonde slechts over een periode van 70-80 jaar plaatsvond? Het antwoord is dat uiteindelijk alle zonde tegen God is gekeerd, en God is oneindig (Psalmen 51:4). Omdat God een eeuwig en oneindig Wezen is, is dus alle zonde een oneindige bestraffing waard.
————————————
http://www.allaboutworldview.org/dutch/bestaat-de-hel.htm
Let op de “logica”: omdat God een eeuwig en oneindig Wezen is, is dus alle zonde een oneindige bestraffing waard. Je kunt ook redeneren: omdat de mens beperkt is, zijn zijn zondes ook beperkt en dus zal hij beperkt worden gestraft. Lijkt mij zelfs een betere redenering.
Fanate gelovigen en logica zijn als water en vuur.
Frederik D Schreef:
——————————————————-
> Dus je wenkbrauwen fronsen dat onschuldige Joodse
> kunderen die in Auschwitz stierven, nu in de hel
> zijn, is slechts een oppervlakkig sentimentje?
De Bijbel is duidelijk over wie Jahweh Elohiem is: Joel 2:12 Maar ook nu nog luidt het woord des HEREN: Bekeert u tot Mij met uw ganse hart, en met vasten en met geween en met rouwklacht. 13 Scheurt uw hart en niet uw klederen en bekeert u tot de HERE, uw God. Want genadig en barmhartig is Hij, lankmoedig en groot van goedertierenheid, berouw hebbende over het onheil.
Maar God is ook Rechtvaardig, laat ik de woorden van David maar aanhalen: Psalm 51:3 Wees mij genadig, o God, naar uw goedertierenheid,
delg mijn overtredingen uit naar uw grote barmhartigheid;
4 was mij geheel van mijn ongerechtigheid,
reinig mij van mijn zonde.
5 Want ik ken mijn overtredingen,
mijn zonde staat bestendig vóór mij.
6 Tegen U, U alleen, heb ik gezondigd,
en gedaan wat kwaad is in uw ogen,
opdat Gij rechtvaardig blijkt in uw uitspraak,
zuiver in uw gericht.
Ik schreef eerder dat kinderen mits zij niet van het geslacht van Cain zijn niet in de poel des vuurs terechtkomen.
Alle kinderen zijn tot op een bepaalde leefdtijd onschuldig.
Dat alles laat ik aan de Rechtvaardige Rechter over.
Boaz.
Ook zeer fraai is:
——————-
Ja, de hel. “Maar God is toch liefde, heel GodOrNot.nl is daar mee gevuld!?” Inderdaad, God is liefde. Dat betekent alleen niet dat er dus geen hel is. Sterker nog, dat God liefde is betekent JUIST dat er een hel is!
(…)
Dus?
Het belangrijkste is niet dat we de hel begrijpen of verklaren, maar dat we de hel vermijden! Als de hel bestaat (zoals de Bijbel zegt) kun je er maar beter zeker van zijn dat je er niet komt. Kies God nu.
—————————
http://www.godornot.nl/index.php/read-it/artikelen/259-wat-de-hel
God is liefde en dus(///// !!!!!) is er een plaats waar Gods liefde niet geldt maar zijn sadistische haat zegeviert. . Alle hemeltjes, wat een argumentatie.
En dan het einde. Je moet niet zozeer in God geloven als wel in de hel. Puur een morbide angstgeloof. Hoezo werkt God bevrijdend ?
O ja, en gaan evolutionistisch denkende christenen, bijvoorbeeld Cees Dekker en Andries Knevel, ook naar de hel? Is evolutionisme per definitie een zonde?
Trouwens, als alle evolutionisten naar de hel gaan, gaan dan ook alle verwerpers van de bijbelse platte aarde naar de hel?
En hoe zit het met opzettelijke leugenaars, smoesjes-opdissers en Farizeeërs?
Frederik D Schreef:
——————————————————-
> Ik bestudeer slechts religies. Ik ben net iets te
> slim om zelf een religie aan te hangen. Ten slotte
> zijn er vele religies. Welke is waar? Alle, eentje
> of geen?
Het Christendom is geen religie. Het Christendom is geen kerkgenootschap. Het Christendom is geen kerkgebouw. Het Christendom is een relatie met God door middel van de kracht en de genade van Zijn Zoon, Jezus Christus. Het is vertrouwen op Jezus en op wat Hij aan het kruis voor jou heeft gedaan (1 Korintiërs 15:1-4), niet op wat je voor jezelf kunt doen (Efeziërs 2:8-9).
Atheïsme is feitelijk een modern geloof dat het gevolg is van de periode van de “Verlichting” in de 18e eeuw
Frederik D Schreef:
——————————————————-
> Bestaat de Hel - Hoe Kan een Eeuwigheid in de Hel
> Rechtvaardig Zijn?
> Als de Hel bestaat, hoe kan dit dan rechtvaardig
> zijn? Waarom zou een liefhebbende God een persoon
> eeuwig straffen, als zijn zonde slechts over een
> periode van 70-80 jaar plaatsvond? Het antwoord is
> dat uiteindelijk alle zonde tegen God is gekeerd,
> en God is oneindig (Psalmen 51:4). Omdat God een
> eeuwig en oneindig Wezen is, is dus alle zonde een
> oneindige bestraffing waard.
>
> ————————————
>
> http://www.allaboutworldview.org/dutch/bestaat-de-
> hel.htm
>
> Let op de “logica”: omdat God een eeuwig en
> oneindig Wezen is, is dus alle zonde een oneindige
> bestraffing waard.
In het licht is toch al het zwarte donker? God is ook rechtvaardig en kan van zwart geen wit maken. Wel kan hij uit genade de schuld van de zonde betalen en daar was een zondebok voor nodig, een geslacht lam. Voor elke zonde moest er geofferd worden maar de schuld werd nooit afbetaald, zwart werd nooit wit. Dat is alleen mogelijk in Christus, de Zoon van God.
Het onmogelijke is dus toch mogelijk, alle vlekken weggewassen. Halleluja, Grace like rain:
http://www.youtube.com/watch?v=EU2h9dXPat0&feature=related
> Je kunt ook redeneren: omdat de
> mens beperkt is, zijn zijn zondes ook beperkt en
> dus zal hij beperkt worden gestraft. Lijkt mij
> zelfs een betere redenering.
>
> Fanate gelovigen en logica zijn als water en vuur.
Frederik D Schreef:
——————————————————-
> Ook het christendom is een religie. Hou je aan het
> normale taalgebruik en schep geen Babylonische
> spraakverwarring want anders …
krijg ik billekoek..?
Maar serieus, zou jij een relatie een religie willen noemen?
En wat bedoel jij precies met religie (toevoeging)
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?