Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Rijksuniversiteit Groningen start Centrum voor Religie & Conflict

• Sietse 45

Zinprofiel: vrije denkers, verdraagzame christenen, vredelievende inspiratie online

Rijksuniversiteit Groningen start Centrum voor Religie en Conflict

De Faculteit Godgeleerdheid en Godsdienstwetenschap start een Centrum voor Religie & Conflict. Dat maakte prof.dr. G.H. van Kooten bekend tijdens de opening van het academische jaar 2010-2011 van de faculteit, vorige week woensdag.

De inrichting van het centrum wordt mogelijk gemaakt door een financiële investering vanuit het programma Duurzame Geesteswetenschappen van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Met deze financiering kan de faculteit daarnaast ook de bestudering van de interactie tussen religie en cultuur in de Oudheid verder stimuleren.

Meer eerstejaars
Een ander positief resultaat dat decaan Van Kooten bekend maakte, is dat de instroom van eerstejaars studenten opnieuw is gestegen bij de facultaire opleidingen. De aantrekkingskracht van de faculteit verbaast Van Kooten niet, gezien de ‘uitstekende kwaliteit van haar onderzoek en onderwijs’.

Versterkt profiel
De decaan was tevens verheugd over de komst van de Protestantse Theologische Universiteit (PThU ) naar Groningen. Hij bracht de toekenning vanuit Duurzame Geesteswetenschappen en de komst van de PThU met elkaar in verband: enerzijds versterkt de Faculteit Godgeleerdheid en Godsdienstwetenschap haar geesteswetenschappelijke profiel en tegelijk wordt zij goed aangevuld met een geestelijke, levensbeschouwelijke dimensie van de PThU.

Maximaal ingebed
De laatste maanden heeft het faculteitsbestuur intensief samengewerkt met het College van Bestuur van de PThU. De PThU richt in Groningen niet een eigen bacheloropleiding in, maar maakt gebruik van de sterke Groninger bachelor theologie. Studenten die aansluitend de kerkelijke beroepsopleiding voor predikant of geestelijk verzorger willen volgen, volgen als onderdeel van hun Groninger bachelor gedeeltelijk een eigen PThU-traject, dat hun toegang verleent tot de kerkelijke beroepsopleiding. Op deze wijze is de PThU maximaal academisch ingebed en kan de RUG haar aantrekkingskracht met haar profiel in de wisselwerking tussen religie en haar culturele context versterken.

Bron: RUG

http://www.zinprofiel.nl/Rijksuniversiteit-Groningen-start-Centrum-voor-Religie-en-Conflict/zinweb–ezine-8621—lIntNavId=40

Komt vast door al die discussies op de internetforums:D

• Frederik D

Kortom, de studie ligt op haar gat en krijgt kunstmatige beademing.

Volgende onzin.

• Sietse 45

Dat de aarde plat is of rond

• Sietse 45

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Kortom, de studie ligt op haar gat en krijgt

> kunstmatige beademing.

>

> Volgende onzin.

En ik lees net jij bestudeerd religies

• CU

Sluiten die tent en stoppen met belastinggeldverspilling.

Uitbreiden van de studie medicijnen. Dat heeft werkelijk nut.

• Ellen-Josee

Zou je denken?

Wel eens gehoord van dwangmedicatie?

Ik ken iemand die momenteel probeert de inrichting te laten stoppen met een medicatie waar zijn partner allergisch voor is, daar vreselijk veel pijn en angst door krijgt.

De reactie van de inrichting is de medicatie verhogen en die persoon niet meer toelaten als hij klaagt. De partner is inmiddels een kwijlend wrak met allerlei spasmen en andere klachten. Het enige wat nog te doen is, is een gerechtelijke procedure. En dit geval staat niet op zichzelf.

Dus jij wil alles zetten op medische wetenschap? Nou ik vind het ziekenfonds onbetaalbaar worden, ik vraag me echt af wat er moet gebeuren voor al dat geld wat ik erin moet stoppen er ook uitkomt bij mij en waar dat dan allemaal naar toe gaat. 16 miljoen mensen die allemaal meer dan 1000 euro kwijt zijn, dan nog buiten het eigen risico en wat nog voor eigen rekening komt omdat het niet vergoed wordt. KASSA!

En jij wilt dat nog wat extra oppurken?

Pastorale hulp e.d. worden meestal uit de middelen van de gelovigen zelf betaald. Ook de opleidingen worden meestal uit eigen middelen betaald.

• CU

Het is voor mij een simpele vaststelling.

Gewoon met medicatie knokken tegen de ziekten, ziekten die door de zogenaamde goeie God geschapen zijn voor elk stukje mechaniek in je lichaam.

Zo heeft de Kampense uitvinding van de kunstnier meer levens gered dan welke goedgelovige gebedsgenezer dan ook. En dan heb ik het nog niet eens over de uitvinding van penniciline.

Weet je wat? Laat je uitschrijven bij je ziektekostenvereniging en geef je geestelijk leider een maandelijkse bijdrage. Misschien bereikt ie dan wat resultaat met handoplegging, indien sugestie ook helend werken kan.

• Sietse 45

Hier moet ik even om lachen CU maar je hebt gelijk :D

• Ellen-Josee

CU Schreef:

——————————————————-

> Het is voor mij een simpele vaststelling.

>

> Gewoon met medicatie knokken tegen de ziekten,

> ziekten die door de zogenaamde goeie God geschapen

> zijn voor elk stukje mechaniek in je lichaam.

>

> Zo heeft de Kampense uitvinding van de kunstnier

> meer levens gered dan welke goedgelovige

> gebedsgenezer dan ook. En dan heb ik het nog niet

> eens over de uitvinding van penniciline.

>

> Weet je wat? Laat je uitschrijven bij je

> ziektekostenvereniging en geef je geestelijk

> leider een maandelijkse bijdrage. Misschien

> bereikt ie dan wat resultaat met handoplegging,

> indien sugestie ook helend werken kan.

Wettelijk gezien kan ik me niet uitschrijven en een geestelijk leider heb ik niet, bovendien heb ik geen zin in die ongein met handoplegging.

Ik blijf wel gewoon ziek en ga gewoon dood als God het wil.