Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

De pilaren van de aarde en het hemelgewelf duiden niet op een platte aarde.

• BOAZ

http://home.kpn.nl/genesis/Deel3/faq_oorzaak.htm

Misschien krijgen de sceptici een ander beeld over boven en onder in Bijbels opzicht.

Raqia is de scheiding van het water onder de aardkorst en wat er aan water zit boven de aardkorst.

Boaz.

• Frederik D

Verdiep je eerst eens in de cultuurgeschiedenis. De bolle aarde is een uitvinding der Grieken, niet der Joden. En de Bijbel onderschrijft de platte aarde.

Je maakt jezelf volkomen belachelijk door je eigen Bijbel opzettelijk foutief te lezen, door aan geschiedsvervalsingen te doen en door geen oog te hebben voor de tegenstrijdigheden in het bijbels wereldwereldbeeld (de aarde hangt in het niets; de aarde rust op zuilen).

• Frederik D

En je zondvloedgeologie maakt je zaak alleen maar bespottelijker. De zondvloedgeologie is zo ongeveer de grootste pseudowetenschap die er is, dus zo ongeveer de allergrootste onzin, nou ja, die Felix Koffie is natuurlijk ook gigantische quatsch.

Waarom je in de meest krankzinnige bochten wringen om maar te “bewijzen” dat de Bijbel toch gelijk heeft? Ben je een masochist of zo? Vind je het lekker om bespottelijk over te komen? Geniet je ervan om je eigen verstand te verminken?

Waarom niet gewoon erkennen dat de Bijbel gewoon het toenmalige wereldbeeld hanteert? Wat maakt het jou uit? Of is de Bijbel voor jou in eerste instantie een fysicaboek en geen religieus boek?

Doe je wel eens aan zelfonderzoek?

.

• Ellen-Josee

Hee Boaz en ieder die ervan wil meegenieten, ik heb de hele discussie tussen Eliyahu en Majorie naar hieronder gekopieerd.

Ik vond het wel passen binnen het kader van deze topic. En bovendien hoef ik dan niet zo te zoeken in een te langdradige geworden topic.

Ik wil over onderstaande Bijbelteksten die zouden beduiden dat de aarde plat is, het volgende opmerken:

Deze Bijbelteksten moeten in de grondtekst gelezen en begrepen worden, want als er wordt vertaald ‘aarde’ kan dat betekenen: Planeet Aarde, een land (b.v. Israël), de wereld, grond (zoals je bij het tuincentrum koopt), de schepping, de eeuwigheid. Was ik er misschien nog vergeten?

Hetzelfde geldt uiteraard voor de tekst waar jij naar verwijst in je link.

Mogelijk kan ik pas later vanavond weer reageren…

Groet, Ellen

Gepost door: M*j*r** ()

Datum: 20 september 2010 22:33

Eliyahu Schreef:

——————————————————-

> M*j*r** Schreef:

> ————————————————–

> —–

>

> > Ik ken geen hebreeuws dus heb ik dit woord even

> > door een vertaalmachine gehaald. Er staat

> nergens

> > dat dit woord bol of bal betekent. Het betekent

> > iedere keer “cirkel” . Een cirkel is rond en

> hoeft

> > dus helemaal geen “bol” te zijn. Als ik een

> cirkel

> > op papier teken is het een platte ronde schrijf.

>

>

> Bs'd

>

> Geeft niks, ik post het gewoon nog een keer:

>

> In het hebreeuws staat er niet: "equivalent van

> discus", maar daar staat חוג

>

> En zie hier wat חוג betekent:

>

>

> 7%97%D7%95%D7%92

>

> nm. class, sphere, set, society, coterie

>

> En wat is een “sphere”?

>

>

>

> A sphere (from Greek σφαῖρα—sphaira,

> “globe, ball”winking smiley is a perfectly round

> geometrical object in three-dimensional space,

> such as the shape of a round ball.

>

> Dus nou weet je wat er staat.

Op de vertaalsite geeft jouw woord חוג gewoon aan dat het cirkel betekent.

Maar ik wil je nog wel meer “wereldbeelden” uit de bijbel geven waaruit blijkt dat men het niet over een bol heeft die in de ruimte “zweeft”. Een kleine greep.

U zult geen beelden maken, geen* afbeelding van enig wezen boven in de hemel, beneden op de aarde of in de wateren onder de aarde.

de vorm van een of ander kruipend gedierte of de vorm van een vis die in het water onder de aarde leeft.

U zult geen beelden maken in de vorm van enig wezen boven in de hemel, beneden op de aarde of in de wateren onder de aarde.

Naar mijn beste weten liggen de oceanen gewoon op de aarde en niet eronder.

Hij helpt de zwakke overeind uit het stof, Hij haalt de arme weg uit het vuil

en geeft hem een plaats bij de machtigen; een ereplaats wijst Hij hem toe.

Van de heer zijn de zuilen* van de aarde: daarop heeft Hij de wereld gegrondvest

Hij schudt de aarde: ze trilt los, wankelt op haar zuilen.

De aarde schudde en beefde; de hemel schokte op zijn fundamenten: zij sidderden, want God ontvlamde in toorn.

De bodem van de zee werd zichtbaar; de grondvesten van de aarde kwamen bloot te liggen

op het dreigen van uw stem, heer, op het ademen en snuiven van uw neus.

Lijkt me duidelijk. De platte aarde en hemel stonden op zuilen

de lengte van de aarde, zelfs de breedte van de zee.

De aarde heeft een omtrek. (En lengte en breedte graden), maar hier wordt gesproken over de lengte van de aarde. Wat dus inhoud dat die plat moest zijn in hun ogen.

Zijn oog reikt tot aan de grenzen van de aarde, Hij ziet alles wat de hemel omspant.

om de aarde bij haar einders te grijpen en de zondaars eraf te schudden?

Rood wordt de aarde als klei onder een zegel, als een kleurig kleed.

Uit vers 13 blijkt helemaal dat de aarde plat is en een einde heeft om te “pakken” om mensen mee af te schudden.

Stop ze weg, allemaal, onder de aarde, leg ze aan boeien in de onderwereld.

Aan de heer behoort de aarde en al wat zij omvat, het vaste land en zijn bewoners:

Hijzelf heeft haar op de zeeën vastgelegd en op de stromen verankerd.

De (platte) aarde is op de zeeën gelegd.

Ik roep tot U van de rand* van de aarde, mijn hart gaat het begeven; neem mij mee naar de rots daar ver boven mij.

Hij geeft een signaal aan een verre natie, Hij fluit ze bijeen van het uiteinde van de aarde: daar komen zij, snel en gezwind.

Hier* is de heer die de aarde verwoest en vernielt, Hij keert haar ondersteboven en drijft haar bewoners uiteen.

Het maakt natuurlijk niets uit of je de aarde ondersteboven keert, als je weet dat het een bol met zwaartekracht in de ruimte is. In vers 1 is het blijkbaar een straf.

Sorry hoor Eliyahu, maar ik kan in de verste verte niet ontdekken dat men in de bijbel spreekt van een aarde zoals wij die nu kennen.

Gr. Majorie

• CU

Nog steeds is het simpel voor mij. Eliyahu manipuleert door een woord te vertalen en dan weer te hervertalen.

En al eerder schreef ik dat ik op een feestje was met een leuke spheer, of van mijn part sphere, maar dat ik geen bal zag daarvan.

• M*j*r**

Elia Schreef:

——————————————————-

> Hee Boaz en ieder die ervan wil meegenieten, ik

> heb de hele discussie tussen Eliyahu en Majorie

> naar hieronder gekopieerd.

> Ik vond het wel passen binnen het kader van deze

> topic. En bovendien hoef ik dan niet zo te zoeken

> in een te langdradige geworden topic.

>

> Ik wil over onderstaande Bijbelteksten die zouden

> beduiden dat de aarde plat is, het volgende

> opmerken:

>

> Deze Bijbelteksten moeten in de grondtekst gelezen

> en begrepen worden, want als er wordt vertaald

> ‘aarde’ kan dat betekenen: Planeet Aarde, een land

> (b.v. Israël), de wereld, grond (zoals je bij het

> tuincentrum koopt), de schepping, de eeuwigheid.

> Was ik er misschien nog vergeten?

Ik zie de geciteerde versen in de grondtekst wel tegemoet. Ik moet het gewoon doen met de bijbelvertalingen.

Gr. Majorie

• Ellen-Josee

Dat zeg je wel zo lekker makkelijk, maar als ik alles moet gaan vertalen en uitleggen (terwijl de boeken en hoofdstukken er niet bij staan) dan ben ik daar een hele avond mee bezig en dan zeg jij zeker doodleuk dat het onzin is.

Elders zag ik ook dergelijke voorbeelden van jouw aanpak: ‘ik mag niet vragen om een letterlijke tekst dat de aarde plat is, maar jij wilt wel een letterlijke tekst dat de aarde bol is’. Dat is meten met 2 maten Majorie.

Als jij het dan moet doen met bijbelvertalingen, hoe weet jij dan dat het correct is?

Ik heb ook moeten investeren om de grondtaal te leren, net als iedereen hier die Hebreeuws kent.

Als jij nou eens gaat googlen met al die teksten, dan krijg jij vast heel veel informatie over wat er bedoeld wordt.

Zo heb ik het ook moeten leren.

Wat ik zeggen wil is: jij wilt wel meediscussieren, maar je hebt geen basis.

Ellen

• Frederik D

Waarom het wiel heruitvinden als het al uitgevonden is? Je kunt beter goede vertalingen raadplegen dan als een beunhaas zelf met de grondtekst te fröbelen.

• Gonnie

Zo, en wat is jouw basis ?

Hou toch eens op met je dwaze opmerkingen , als er één zinnig kan discussieren dan is het Majorie wel.

• theo

interessant natuurlijk na zevenhonderzeventachtigeneenhalvereactiesoverhetzelfde