Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wat is er met het feminisme gebeurt??

• M*j*r**

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Is gebeurt … Geen verschil zien Tussen Majorie

> en Marjorie.

>

> Tja, en toch zijn het grote taalgeleerden. Het is

> maar dat je het weet.

En ik heb het Ellen al zo vaak verteld. Als je 2 namen al niet kan onderscheiden, hoe moet het dan met de rest? (van de bijbel bv)

Ik prik onder de M*j*r** om verwarring met Marjorie te voorkomen, wordt het nog niet begrepen. Op het bijbelprikbord is dit al honderd keer meegedeeld en hier ook.

Nog één keer dan.

M*j*r** = Majorie ( en prikte voorheen onder de naam “Verbaasd” )

Dus : Verbaasd = M*j*r** = Majorie (En een ieder begrijpt wel waar de * voor staan.)

MaRjorie prikt al een mensenheugenis onder haar eigen naam.

Dus : Marjorie = Marjorie

Gr. Majorie

• M*j*r**

Marjorie Schreef:

——————————————————-

> En ik ben MaRjorie, niet Majorie

Weet je Marjorie, het komt nooit meer goed met mijn naam :) . Mijn ouders hebben mij Majorie genoemd zonder die R achter de a.

Ik word nog dagelijk geconfronteerd met een foute spelling, maar op de een of andere manier denkt men zeker dat ik mijn eigen naam verkeerd spel ofzo. Ik houd het maar op slecht lezen en er maar automatisch van uitgaan……

De laatste die het weer fout doet is de mentor (is een vrouw overigens) van mijn zoon. Die zit nu voor het eerst in de brugklas.

Ik geef keurig, zoals gevraagd, de voornaam van mijn man en van mijzelf op papier en wat denk je? Alle ouders krijgen een mail en van mijn man heeft ze “ …… en Marjorie ” gemaakt.

Deze mevrouw geeft ook franse les aan mijn zoon. Ik zit nog steeds te twijfelen of ik haar terug zal mailen met de kreet..

“IK HEET GEEN MARJORIE ” !!!!!!!!!!!!! :D

Gr. Majorie

• Ellen-Josee

Met “plaats innemen” bedoel ik ongeveer dit, zeer snel aangebrande MaRjorie:

• Ellen-Josee

Lekker belangrijk!

In elk geval een goede reden voor jou en je naamgenoot om niet verder op het onderwerp in te hoeven gaan.

Ik laat je maar in je waan.

• Ellen-Josee

Precies, iedereen maakt dat foutje wel eens. Die franse lerares kan nu zeker ook geen Frans?

Tegen mij zeggen ze ook Els en zo, luister ik gewoon naar, zonder enig commentaar dat mensen dan de rest van het leven ook niet zouden snappen.

• CU

Je komt er wel wat laat achter dat de Islamitische cultuur een achtelijke cultuur is. Iets wat ik al bijna een leven lang weet.

Dat kwam al aan het licht met de niet -jood verklaringen als je destijds in Saudie Arabië wilde werken voor Volker Stevin en Ballast Nedam.

• Frederik D

En als je toen nog naief was, moest de Rushdie-affaire wel je ogen hebben geopend.