http://goedgelovig.wordpress.com/2010/09/28/gezellig-huisbezoek/
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsBen sinds kort belijdend lid van de PKN en heb het eerste huisbezoek als prettig ervaren, maar dat komt misschien omdat ik niets te ‘'verbergen’' heb?, nee geintje natuurlijk,
hier in de buurt barst het van de hersteld hervormden gemeenten, nee is niets voor mij, een huisbezoek ontaard in een huiszoeking of een verhoor, zeer onprettig, betweterig en intimiderend, ik had het idee dat als je maar een beetje mee kletst met de goegemeente dan ben je het mannetje of vrouwtje, ook weer zo'n soort kerk die denkt de waarheid in pacht te hebben.
met groet,
Allen:)
Religie ten top, of traditie ten voeten uit.
Het maakt ze wel meer betrokken bij elkaar, overigens is dit niks nieuws hoor in religieuze denominaties.
Meneer pastor van RK deed dit en doet dit ook nog steeds, daar komt het ook vandaan.
Hij was zelfs niet te beroerd om gezins uitbreiding te bewerkstelligen, zou dat de tweede stap zijn van het huisbezoek!
samuel Schreef:
——————————————————-
> Religie ten top, of traditie ten voeten uit.
> Het maakt ze wel meer betrokken bij elkaar,
> overigens is dit niks nieuws hoor in religieuze
> denominaties.
> Meneer pastor van RK deed dit en doet dit ook nog
> steeds, daar komt het ook vandaan.
> Hij was zelfs niet te beroerd om gezins
> uitbreiding te bewerkstelligen, zou dat de tweede
> stap zijn van het huisbezoek!
Zo erg als in de RK heb ik het niet meegemaakt en onder druk zetten op zich ook niet,
had mijn eigen mening over de kerkgang en daar moesten ze het mee doen.
Had mijn eigen gedachten over de kerk en geloof daar viel ook niet aan te tornen,
en mijn partner had ook haar eigen mening daar over en besliste ze zelf ook over
en daar bemoeide ik me ook niet mee.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?