Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Opnieuw de platte aarde.

• BOAZ

Er is hier een genie op PB die zeker weet dat de Bijbelse aarde plat is.

Ok, hij kent geen Hebreeuws maar weet het beter als vertaal machines en woordenboeken.

Hij gebruikt zelfs de talmoed om zijn gelijk te bewijzen.

Maar nou heb ik een vraag, een atoom is voor 99.9% lege ruimte.

De licht snelheid is 299 792 458 m/s

Als de aarde plat is dan moet het overal gelijktijdig licht zijn, of zie ik iets over het hoofd PS?

Boaz.

• Frederik D

Het “genie op dit prikbord” beweert slechts wat de bijbelwetenschap en de cultuurwetenschap zeggen: de bijbelse aarde is plat en de vroege Joodse cultuur vormde geen uitzondering ten opzichte van de haar omringende culturen.

Mijn Hebreeuws is wellicht beter dan jouw oud-Grieks. Maar dat doet er niets toe. Inzake de vertalingen volg ik de (ver)taalwetenschap.

Dus jij valt mij niet zozeer aan als wel de wetenschap. En de wetenschap heeft bewezen: de bijbelse aarde is plat. In bijbelse tijden, waarde Boaz, wist men nog niets van de aantrekkingskracht tussen massa's. Men dacht dat alles loodrecht naar beneden viel. Zodoende maakte een bolle aarde geen zin.

In oude bijbelse tijden dacht men niet wetenschappelijk na over het licht.

• BOAZ

Bla bla.

Jij draait om de vraag heen.

Gezien de snelheid van het licht en jouw vermeende platte aarde.

Dan zegt mijn logica dat het over de gehele platte aarde gelijktijdig licht werd.

Dat is toch geen moeilijke vraag voor jou PS.

Boaz.

• perihelium

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> de wetenschap heeft bewezen: de

> bijbelse aarde is plat. In bijbelse tijden, waarde

> Boaz, wist men nog niets van de aantrekkingskracht

> tussen massa's. Men dacht dat alles loodrecht naar

> beneden viel.

Kan je dan misschien aangeven waar alles niet loodrecht naar beneden valt

• Frederik D

Hier in ons universum valt niet alles loodrecht naar beneden.

• Frederik D

Jij draait om bijbelteksten heen. De bijbelse aarde is plat, geocentrisch en voorzien van een koepel, hemelgewelf.

Wanneer jij maar blijft brullen dat anderen blaten, kun je niet verwachten dat men nog met jou in debat wil.

Ik snap volkomen je vraag. Maar zoals ik al zei: jij redeneert als een modern mens met kennis van nu. Vroeger werden zulke vragen nauwelijks geopperd en bovendien dacht men veel meer supranaturalistisch.

• Frederik D

Sommige dingen vallen zelfs naar boven. Of naar opzij.

Neem jezelf als referentiepunt. Voor jou valt alles naar beneden. Welnu, vanuit jou hier in Nederland bekeken valt dus alles in Australië naar boven en alles in New York naar opzij.

Dingen die naar opzij of naar boven vallen, dat is nogal vreemd. Maar ga je echter uit van de platte aarde, dan valt alles keurig overal naar beneden. En een aantal anomalieën neem je op de koop toe. Elk foordeel hep zun nadeel, zegt onze volksfilosoof Cruiyff niet voor niets.

• Frederik D

En denk je nou echt dat je met een onderbouwde tegenwerping kunt komen die hout snijdt? Denk je nou echt dat de wetenschap achterlijk is? Denk je nou echt dat de wetenschap de zaak niet van alle kanten heeft bekeken?

Waarom niet gewoon aanvaarden dat de bijbelse aarde plat is en dat jij tot aan vandaag de Bijbel incorrect hebt gelezen?

En waarom niet gewoon aanvaarden dat de aarde miljarden jaren oud is en dat er keiharde bewijzen pro de evolutie zijn, zoals bijvoorbeeld de genetische bewijzen (zie elders)? Waarom ben jij ziende blind? Denk jij dat het God behaagt als jij vrijwillig je verstand uitschakelt? Is jouw God een voorstander van verschrikkelijke zelfverminking?

• perihelium

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Hier in ons universum valt niet alles loodrecht

> naar beneden.

Hier in ons universum wel..

• perihelium

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Sommige dingen vallen zelfs naar boven. Of naar

> opzij.

>

> Neem jezelf als referentiepunt. Voor jou valt

> alles naar beneden. Welnu, vanuit jou hier in

> Nederland bekeken valt dus alles in Australië

> naar boven en alles in New York naar opzij.

dat kan je alleen theoretisch bekijken want het klopt niet met wat je waarneemt.

>

> Dingen die naar opzij of naar boven vallen, dat is

> nogal vreemd.

theoretisch is alles mogelijk geloof je toch?

> Maar ga je echter uit van de platte

> aarde, dan valt alles keurig overal naar beneden.

> En een aantal anomalieën neem je op de koop toe.

> Elk foordeel hep zun nadeel, zegt onze

> volksfilosoof Cruiyff niet voor niets.

Het is Cruyff zonder i (volgens zijn nicht, een goede vriendin van me)