Volgens velen is het Islamitische geloof niets anders dan een ideologie, dus geen Godsdienst zoals in de grondwet verankerd is..
Zijn dan het Jodendom en het Christendom dan ook niet heel gewoon een ideologie?
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsIn principe is elke verzameling ideeën een ideologie. Ook een verzameling ware ideeën zoals de wetenschap.
Maar bedoeld wordt wellicht: (sociaal)politieke ideologie. Dus een verzameling politieke ideeën.
Wel, ten dele is de islam meer een politieke ideologie dan een religie (religieuze ideologie; een verzameling religieuze ideeën). Aan de islam hangt niet alleen de Koran maar ook de Hadith en de sharia (islamitische wetgeving). Dat vergeten Groen Links, PvdA en D66. In de sharia is vrijheid van meningsuiting verboden.
De heer Wilders staat in feite niet voor het Nederlands gerecht maar voor een shariarechtbank.
''De heer Wilders staat in feite niet voor het Nederlands gerecht maar voor een shariarechtbank.''
Ik ben zeker geen ‘'vriend’' van Geert Wilders (ik heb niets met one issue partijtjes), maar ik heb het idee die hij voor een stekend blinde linkse kliek staat, die koste wat het kost probeert politiek en sociaal correct te zijn.
met groet,
Allen:)
Vertel.
Omdat je toch valt op mensen met een gereformeerde achtergrond? Lach niet. De laatste jaren merk ik dat mijn achtergrond voor sommige vrouwen best enigszins aantrekkelijk is. Nee, ik doel niet op jou, hoor. Ik zou niet durven.
Maar Donners opmerkingen over de vrijheid van meningsuiting, over godslastering, vond ik godsgeklaagd. Zo ook zijn houding ten aanzien van de corrigerende klap.
Maar dat hij op de fiets op het Binnenhof verschjnt, okay, dat pleit voor hem. Doe maar gewoon.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?