Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Waarom JC onmogelijk God kan zijn

• Eliyahu

Bs'd

De Hebreeuwse Bijbel leert ons dat er maar één God is, en dat is J-H-W-H:

Deuteronomium 4:35 “Gij hebt het te zien gekregen, opdat gij zoudt weten, dat J-H-W-H de enige God is, er is geen ander behalve Hij.”

Deuteronomium 4:39 “Weet daarom heden en neem het ter harte, dat J-H-W-H de enige God is in de hemel daar boven en op de aarde hier beneden, er is geen ander.”.”

Deuteronimium 7:9 “Opdat gij zoudt weten, dat J-H-W-H uw God, de enige God is, de trouwe God, die het verbond en de goedertierenheid houdt jegens wie Hem liefhebben en zijn geboden onderhouden, tot in duizend geslachten.”

II Samuel 7:22 “Daarom zijt Gij groot, here J-H-W-H, want niemand is U gelijk en geen God is er behalve Gij naar al wat wij met onze oren gehoord hebben.”

I Koningen 8:59-60 “Opdat alle volken der aarde mogen weten dat J-H-W-H God is en niemand meer

I Kronieken 17:20 “J-H-W-H, niemand is U gelijk, en geen God is er behalve Gijnaar al wat wij met onze oren gehoord hebben.”

II Kronieken 6:14 “en zeide: J-H-W-H, God van Israël, er is in de hemel en op de aarde geen God als Gij

Nehemia 9:6 “Gij toch zijt alleen J-H-W-H. Gij hebt de hemel, de hemel der hemelen en al zijn heer gemaakt, de aarde en al wat daarop is, de zeeën en al wat daarin is; ja, Gij geeft hun allen het leven, en het heer des hemels buigt zich voor U neder. Gij toch zijt J-H-W-H de God, die Abram verkoren, hem uit Ur der Chaldeeën geleid en hem de naam Abraham gegeven hebt.”

Jesaja 43:10 “Voor Mij is er geen God geformeerd, en na mij zal er geen zijn”.

Jesaja 44:6 “Zo zegt J-H-W-H, de koning en verlosser van Israel, J-H-W-H der heerscharen: Ik ben de eerste en de laatste, en buiten mij is er geen God.”

Jesaja 45:5-6 “5 Ik ben J-H-W-H en er is geen ander; buiten Mij is er geen God. Ik gordde u, hoewel gij Mij niet kendet, 6 opdat men het wete waar de zon opgaat en waar zij ondergaat, dat er buiten Mij niemand is; Ik ben J-H-W-H en er is geen ander

Jesaja 45:21-23 “Wie heeft dit vanouds doen horen, het van overlang verkondigd? Ben Ik het niet, J-H-W-H? En er is geen God behalve Ik, een rechtvaardige, verlossende God is er buiten Mij niet.

Joel 2:27 “Dan zult gij weten, dat Ik in het midden van Israël ben, en dat Ik, J-H-W-H uw God ben, en niemand anders;”

Er is dus geen andere God dan J-H-W-H.

Dus als je wilt zeggen dat JC ook goddelijk is, dan heb je geen keus dan zeggen dat JC = J-H-W-H.

Maar dan loop je tegen de volgende problemen aan, problemen waar nog geen enkele christen hier op in heeft willen gaan:

Als iemand zegt dat JC dezelfde is als J-H-W-H, dan zit je dus met het feit dat J-H-W-H zijn eigen zoon is, en tegelijkertijd zijn eigen vader.

Dan zit je met het feit dat als JC tot zijn vader bidt, dat J-H-W-H dan tot zichzelf bidt.

Lukas 22:41-42; “…, en bad deze woorden: … doch niet mijn wil, maar de uwe geschiede!” Dus hier had J-H-W-H een andere wil dan zichzelf?

Zelfs in de hemel is JC ondergeschikt aan de Vader volgens 1 Korintiers 15:28, Matteus 20:23, Filippenzen 2:9.

J-H-W-H ondergeschikt aan zichzelf?

Toen JC aan het kruis hing riep hij uit: “Mijn God, mijn God, waarom hebt Gij mij verlaten?” Matteus 27:46.

Verliet J-H-W-H zichzelf?

“zo zoekt hetgeen boven is, waar Christus is, zittende ter rechterhand Gods;” Colossenzen 3:1

J-H-W-H zit aan zijn eigen rechterhand?

J-H-W-H is doodgegaan aan het kruis, geslacht door zijn eigen schepselen?

In dat geval: Wie heeft hem uit de dood opgewekt?

Het moge dus duidelijk zijn dat het onmogelijk is dat JC god of goddelijk is.

• Douce.

Houd toch eens op met dat crossposten van je spamkoning…bah.

Douce

• Eliyahu

Bs'd

Er wordt weer een hoop geblaat hier, maar niemand gaat op die vragen in, zoals gewoonlijk.

Maar wat ik even kwijt wil is dat er maar één God is, en dat is J-H-W-H, en die God is één.

En als niemand die vragen die in mijn openingspost staan kan beantwoorden, dan betekent dat het christendom geen recht van bestaan heeft, omdat het gewoon straal onmogelijk is.

Dus christenen, zet eens gezamenlijk de schouders er onder, en beantwoord die vragen.

Zoals er geschreven staat in dat artikel in het RD wat staat onder de kop “Is de leer van de drie-éénheid wel logisch?”:

DE LEER VAN DE DRIE-ÉÉNHEID TREFT HET CHRISTELIJK GELOOF IN HET DIEPSTE VAN ZIJN WEZEN.

Zonder drie-eenheid geen christendom, want dan gaat het christendom met minimaal 2 goden gelijk het raam uit als afgodendienst.

Of jullie moeten allemaal J-H-V-H getuigen worden.

Dus beantwoord die vragen maar eens. Het christendom hangt er van af.

• CU

Niemand gaat er op in?

Al eerder toonde ik je aan dat er minstens twee Goden moeten zijn, maar je ontwijkt me en negeert me.

• Ellen-Josee

Jesaja 44:6 “Zo zegt J-H-W-H, de koning en verlosser van Israel, J-H-W-H der heerscharen: Ik ben de eerste en de laatste, en buiten mij is er geen God.”

Je bent onverbeterlijk en blind.

Ellen

• Eliyahu

Bs'd

Nog een poging dan maar. Kan jij de volgende simpele vraag beantwoorden: “Is J-H-W-H de zoon dezelfde als J-H-W-H de vader?”