Bs'd
Ik heb hier aan de christenen gevraagd: "Kunnen jullie het bijbelse feit dat God één is accepteren?
Daan zei volmondig “Ja”, maar hij is geen trinitarier, en vertegenwoordigd minder dan 1% van de christenheid.
Theo zei ook ja, maar die neemt de bijbel niet al te serieus. Dat moet ook wel als je met zijn opleiding en kennis toch christen wil blijven. Dan moet je het feit dat het NT van geen kant klopt gewoon accepteren, en je gevoel voor logica overboord gooien.
Maar van alle andere hoofdstroom christenen, dat is van alle trinitariers, daarvan wilde er NIET ÉÉN zeggen: “Ik accepteer het bijbelse feit dat God één is.”
Is dat nou niet eigenaardig?
Allemaal accepteren ze een heidense buitenbijbelse drie-éénheid, maar het bijbelse feit dat God één is, dat weigeren ze te accepteren.
Welke andere conclusie is mogelijk dan dat het allemaal heidenen zijn?
Ze weigeren te accepteren wat de bijbel leert, en klampen zich uitsluitend vast aan wat hun door hun omgeving ingeprent is.
Samuel bracht het als volgt helder en duidelijk onder woorden: "Mijn beste, jij weet heel goed waar ik in geloof.
En daarbij ben ik niet vatbaar voor enige vorm van manipulatie van religieuze doctrines die afwijken van de leer die mij gegeven is."
Dus hij is niet vatbaar voor iets wat afwijkt van wat hij geleerd heeft.
Het feit dat wat hij geleerd heeft buitenbijbels heidendom is, en dat wat hem aangeboden wordt bijbelse leer is, dat maakt niet uit,
Hij houdt zich vast aan wat hij geleerd heeft, en breng hem aub niet in verwarring met de bijbelse feiten.
En zo is (bijna) de hele prikkersgemeenschap hier met totale blindheid geslagen.
Over zulk soort mensen schreef rabbijn Yeruchem Levovitch van Mir:
“Wanneer iemand geboren wordt dan vind hij de wereld in een bepaalde georganiseerde staat. Wanneer hij opgroeit dan probeert hij zich aan te passen aan de veronderstellingen die geaccepteerd zijn in de wereld. Hij bekijkt alles wat er gebeurd vanuit hetzelfde perspectief als alle andere mensen van zijn generatie. Dit perspectief is in het verleden ontstaan en wordt door de generaties heen overgedragen. Dit perspectief en de aannames waar het op berust worden met zulk een vanzelfsprekendheid aanvaard alsof het natuurwetten zijn die niet veranderd kunnen worden. Het wordt beschouwd als de realiteit en wordt niet ter discussie gesteld. Slechts een zeer klein aantal mensen verkrijgen de noodzakelijke wijsheid om naar de wereld te kijken met complete objectiviteit. Zij bekijken alle dingen kritisch en proberen de realiteit te zien zoals het werkelijk is in plaats van het algemeen aanvaarde gezichtspunt te accepteren. Zij die proberen om de oorsprong van alle aanvaarde perspectieven te doorgronden zullen de wereld in een heel ander licht zien dan algemeen aanvaard is.”
Het is dus slechts een enkeling die de wereld kan zien zoals hij is.
De meesten zijn niet in staat om door hun hersenspoeling heen te kijken en accepteren liever buitenbijbels heidendom dan de bijbelse leer.
Hetgeen nu weer bewezen is.