Bs'd
Ik heb Boaz, Florin, en Menachem, een hele simpele vraag voorgelegd: In hoeveel J-H-W-H's geloven jullie?
A ) Één
B ) Twee
C ) Drie
D ) Meer dan drie
En wat wil het geval? NIET ÉÉN van hen kon deze simpele meerkeuze vraag beantwoorden. Ze draaien er op alle mogelijke manieren omheen.
Florin beweert dat die vraag niet met één, twee, of drie beantwoord kan worden.
Ze komen met de gekste statements die nergens in de bijbel te vinden zijn, maar met een antwoord komen ze niet.
Ze weten dus zelf niet of ze nou in 1, 2, 3, of meer J-H-W-H's geloven.
Wat een geestelijke duisternis en verwarring….
En het antwoord is zo simpel….
Iedereen die bekend is met de fundamenten van de bijbelse leer kan deze vraag beantwoorden .
De bijbel leert, zowel de Tenach als het NT, dat er maar ÉÉN God is:
“Zo zegt J-H-W-H, de Koning en Verlosser van Israel, J-H-W-H der heerscharen: Ik ben de eerste en Ik ben de laatste en buiten Mij is er geen god.” Jesaja 44:6
“Ik ben J-H-W-H en er is geen ander.” Jesaja 45:18
Duidelijke taal.
Het NT is net zo duidelijk:
Romeinen 3:30: “Indien er namelijk één God is, …”
1 Korintiers 8:4: “…, wij weten, dat er geen afgod in de wereld bestaat en dat er geen God is dan één.”
Idem vers 6: “… voor ons nochtans is er maar één God, …”
Efeziers 4:6; “één God en vader van allen, …”
1 Timoteus 2:5; “Want er is één God …”
Dus de boodschap van de bijbel is heel helder en heel duidelijk: Er is maar één God.
En wie is die God?
Exodus 29:46 “En zij zullen weten, dat Ik, J-H-W-H, hun God ben, die hen uit het land Egypte geleid heb, opdat Ik in hun midden wone; Ik ben J-H-W-H hun God.”
Numeri 15:41 “Ik ben J-H-W-H uw God, die u uit het land Egypte heb uitgeleid om u tot een God te zijn; Ik ben J-H-W-H uw God.”
Deuteronimium 10:20-21 “J-H-W-H uw God, zult gij vrezen, Hem zult gij dienen, Hem aanhangen en bij zijn naam zweren. Hij is uw lof en Hij is uw God”
Jozua 24:18 “Ook wij zullen J-H-W-H dienen, want Hij is onze God.”
II Samuel 22:32 “Want wie is God behalve J-H-W-H, wie is een rots buiten onze God?”
I Kronieken 16:14 “Hij, J-H-W-H, is onze God”
II Kronieken 13:10 “Wij daarentegen: J-H-W-H is onze God”
Heel simpel en heel duidelijk: Er is maar één God, en dat is J-H-W-H.
Dus hoe komt het dat zij die simpele vraag niet kunnen beantwoorden?
Florin beweert: “J-H-W-H, J-H-W-H, J-H-W-H, echad”.
Hij beweert toch niet in drie J-H-W-H's te geloven.
Wat hij dan wel probeert te zeggen met bovenstaand statement wat nergens in de bijbel te vinden is is nog steeds niet duidelijk.
Ik denk dat hij het zelf ook niet weet.
Ze kronkelen zich in alle mogelijke en onmogelijke bochten om maar hun afgodendienst te rechtvaardigen.
Wat een geestelijke blindheid….
“Alles wat ik vond is dit: de mens is een eenvoudig schepsel. Zo is hij door God gemaakt, maar hij heeft talloze gedachtespinsels.”
Pred 7:29
Eliyahu, licht der volkeren
Dit bericht wordt u toegestuurd vanaf de berg Zion te Jeruzalem, Israel.
"Want uit Sion zal de wet uitgaan en het woord van J-H-W-H uit Jeruzalem." Jes 2:3, Micha 4:2
"Want alle volkeren wandelen elk in de naam van zijn god, maar wij zullen wandelen in de naam van J-H-W-H onze God, voor eeuwig en altijd!"
Micha 4:5