Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

"Dit leven toch is het ware leven niet.."

  • perihelium

    Dit leven toch is het ware leven niet, omdat het een zondig, onrein, door lijden gekweld en voor de dood bestemd leven is. Het wordt eerst leven in ware zin en krijgt eerst een wezenlijke levensinhoud door de dienst van de Heere en in de gemeenschap met God.

    Geheel in overeenstemming met de toenmalige bedeling van het genadeverbond en met de verkiezing van Israël tot volk van God, denkt het Oude Testament het verband tussen godsvrucht en leven zo, dat gene in een lang leven op aarde haar vrucht en haar loon ontvangt, Ex. 20:12; Deut. 5:16, 29; 6:2; 11:9; 22:7; 30:16; 32:47 enz. In de algemeen bekende, natuurlijke tegenstelling van leven en dood weeft zich een andere, zedelijke, geestelijke tegenstelling in, die nl. tussen een leven in de dienst van de zonde en een leven in de vreze van de Heere. Aan het kwade is de dood, aan het goede is het leven verbonden. Deut. 30:16.

    De mens, die God dient, blijft leven, Gen. 2:17; aan de onderhouding van zijn geboden is het leven verbonden, Lev. 18:5; Deut. 30:20;, zijn woord is het leven, Deut. 8:3; 32:47.

    In de Spreuken wordt onder leven wel dikwijls lengte van dagen verstaan, Spr. 2:18; 3:16; 10:30, maar opmerkelijk is toch, dat zij dood en Scheol meestal alleen in verband brengen met de goddelozen, Spr. 2:18; 5:5; 7:27; 9:18, en daartegen het leven bijna uitsluitend aan de rechtvaardigen toekennen. De wijsheid, de gerechtigheid, de vreze des Heere is de weg ten leven, Spr. 8:35-36; 11:19; 12:28; 13:14; 14:27; 19:23, de goddeloze wordt omgestoten, als hem ongeluk treft, maar de rechtvaardige behoudt ook in zijn dood nog vertrouwen en troost, Spr. 14:32.

    Zalig is hij, die de Heere tot zijn God heeft, Deut. 33:29; Ps. 1:1; 2:12; 32:1-2; 33:12; 34:9 enz., ook in de zwaarste tegenspoeden, Ps. 73:25-28; Hab. 3:17-19; daarentegen komen de goddelozen om en nemen een einde, ook al genieten zij tijdelijk nog zoveel voorspoed, Ps. 73: 18-20.

    uit: Bavinck Dogma

  • Sietse 45

    Steven Schreef:

    ——————————————————-

    > Dit leven toch is het ware leven niet, omdat het

    > een zondig, onrein, door lijden gekweld en voor de

    > dood bestemd leven is. Het wordt eerst leven in

    > ware zin en krijgt eerst een wezenlijke

    > levensinhoud door de dienst van de Heere en in de

    > gemeenschap met God.

    > Geheel in overeenstemming met de toenmalige

    > bedeling van het genadeverbond en met de

    > verkiezing van Israël tot volk van God, denkt het

    > Oude Testament het verband tussen godsvrucht en

    > leven zo, dat gene in een lang leven op aarde haar

    > vrucht en haar loon ontvangt, Ex. 20:12; Deut.

    > 5:16, 29; 6:2; 11:9; 22:7; 30:16; 32:47 enz. In de

    > algemeen bekende, natuurlijke tegenstelling van

    > leven en dood weeft zich een andere, zedelijke,

    > geestelijke tegenstelling in, die nl. tussen een

    > leven in de dienst van de zonde en een leven in de

    > vreze van de Heere. Aan het kwade is de dood, aan

    > het goede is het leven verbonden. Deut. 30:16.

    >

    > De mens, die God dient, blijft leven, Gen. 2:17;

    > aan de onderhouding van zijn geboden is het leven

    > verbonden, Lev. 18:5; Deut. 30:20;, zijn woord is

    > het leven, Deut. 8:3; 32:47.

    >

    > In de Spreuken wordt onder leven wel dikwijls

    > lengte van dagen verstaan, Spr. 2:18; 3:16; 10:30,

    > maar opmerkelijk is toch, dat zij dood en Scheol

    > meestal alleen in verband brengen met de

    > goddelozen, Spr. 2:18; 5:5; 7:27; 9:18, en

    > daartegen het leven bijna uitsluitend aan de

    > rechtvaardigen toekennen. De wijsheid, de

    > gerechtigheid, de vreze des Heere is de weg ten

    > leven, Spr. 8:35-36; 11:19; 12:28; 13:14; 14:27;

    > 19:23, de goddeloze wordt omgestoten, als hem

    > ongeluk treft, maar de rechtvaardige behoudt ook

    > in zijn dood nog vertrouwen en troost, Spr. 14:32.

    >

    >

    > Zalig is hij, die de Heere tot zijn God heeft,

    > Deut. 33:29; Ps. 1:1; 2:12; 32:1-2; 33:12; 34:9

    > enz., ook in de zwaarste tegenspoeden, Ps.

    > 73:25-28; Hab. 3:17-19; daarentegen komen de

    > goddelozen om en nemen een einde, ook al genieten

    > zij tijdelijk nog zoveel voorspoed, Ps. 73:

    > 18-20.

    >

    > uit: Bavinck Dogma

    Is dit niet teveel van het goede of dacht je vooruit ze zoeken het maar op,

    maar dit is wel van wat de gekke niet Steven?

  • CU

    Steven Schreef:

    ——————————————————-

    > Dit leven toch is het ware leven niet, omdat het

    > een zondig, onrein, door lijden gekweld en voor de

    > dood bestemd leven is.

    Ik ga er van uit dat wat jij hier plaatst, jij erachter staat. Dan geeft je openingszin toch wel duidelijk aan dat het zogenaamde offer van Jezus inderdaad zogenaamd was.

    > Aan het kwade is de dood, aan

    > het goede is het leven verbonden. Deut. 30:16.

    Onzin natuurlijk. aan het goede leven is ook de dood verbonden. Wijs me anders iemand aan die al pakweg een paar honderd jaar oud is.

    >

    > De mens, die God dient, blijft leven,

    Tja, waar wil je hiermee naar toe? Er zijn zoals je weet diverse manieren om zeg maar God te dienen. En geen enkele manier tot nog toe is de goede manier, zolang als jij geen mensen van pakweg een paar honderd jaar oud kan aanwijzen.

    >

    > In de Spreuken wordt onder leven wel dikwijls

    > lengte van dagen verstaan, Spr. 2:18; 3:16; 10:30,

    > maar opmerkelijk is toch, dat zij dood en Scheol

    > meestal alleen in verband brengen met de

    > goddelozen, Spr. 2:18; 5:5; 7:27; 9:18, en

    > daartegen het leven bijna uitsluitend aan de

    > rechtvaardigen toekennen. De wijsheid, de

    > gerechtigheid, de vreze des Heere is de weg ten

    > leven, Spr. 8:35-36; 11:19; 12:28; 13:14; 14:27;

    > 19:23, de goddeloze wordt omgestoten, als hem

    > ongeluk treft, maar de rechtvaardige behoudt ook

    > in zijn dood nog vertrouwen en troost, Spr. 14:32.

    >

    >

    > Zalig is hij, die de Heere tot zijn God heeft,

    > Deut. 33:29; Ps. 1:1; 2:12; 32:1-2; 33:12; 34:9

    > enz., ook in de zwaarste tegenspoeden, Ps.

    > 73:25-28; Hab. 3:17-19; daarentegen komen de

    > goddelozen om en nemen een einde, ook al genieten

    > zij tijdelijk nog zoveel voorspoed, Ps. 73:

    > 18-20.

    >

    > uit: Bavinck Dogma

    Uit deze verhandeling blijkt dus duidelijk de twijfel van de zogenaamde gelovigen en hun jaloersie naar het leven van de ongelovigen, in dit stuk de Goddelozen.

    Het lijkt zeer sterk op de stellingname van een secte in een documentaire die ik gisteravond zag

    Maar aangezien je schrijft dat dit leven het ware niet is, zou ik je aanraden om aan dit leven een eind te maken en jezelf te promoveren tot hemelburger.

    Wel een afscheidsbriefje schrijven natuurlijk.

  • Boris IP: 81.204.218.66 & IP: 85.159.97.227

    Cnilles Schreef:

    ——————————————————-

    > Steven Schreef:

    > ————————————————–

    > —–

    > > Dit leven toch is het ware leven niet, omdat

    > het

    > > een zondig, onrein, door lijden gekweld en voor

    > de

    > > dood bestemd leven is. Het wordt eerst leven in

    > > ware zin en krijgt eerst een wezenlijke

    > > levensinhoud door de dienst van de Heere en in

    > de

    > > gemeenschap met God.

    > > Geheel in overeenstemming met de toenmalige

    > > bedeling van het genadeverbond en met de

    > > verkiezing van Israël tot volk van God, denkt

    > het

    > > Oude Testament het verband tussen godsvrucht en

    > > leven zo, dat gene in een lang leven op aarde

    > haar

    > > vrucht en haar loon ontvangt, Ex. 20:12; Deut.

    > > 5:16, 29; 6:2; 11:9; 22:7; 30:16; 32:47 enz. In

    > de

    > > algemeen bekende, natuurlijke tegenstelling van

    > > leven en dood weeft zich een andere, zedelijke,

    > > geestelijke tegenstelling in, die nl. tussen

    > een

    > > leven in de dienst van de zonde en een leven in

    > de

    > > vreze van de Heere. Aan het kwade is de dood,

    > aan

    > > het goede is het leven verbonden. Deut. 30:16.

    > >

    > > De mens, die God dient, blijft leven, Gen.

    > 2:17;

    > > aan de onderhouding van zijn geboden is het

    > leven

    > > verbonden, Lev. 18:5; Deut. 30:20;, zijn woord

    > is

    > > het leven, Deut. 8:3; 32:47.

    > >

    > > In de Spreuken wordt onder leven wel dikwijls

    > > lengte van dagen verstaan, Spr. 2:18; 3:16;

    > 10:30,

    > > maar opmerkelijk is toch, dat zij dood en

    > Scheol

    > > meestal alleen in verband brengen met de

    > > goddelozen, Spr. 2:18; 5:5; 7:27; 9:18, en

    > > daartegen het leven bijna uitsluitend aan de

    > > rechtvaardigen toekennen. De wijsheid, de

    > > gerechtigheid, de vreze des Heere is de weg ten

    > > leven, Spr. 8:35-36; 11:19; 12:28; 13:14;

    > 14:27;

    > > 19:23, de goddeloze wordt omgestoten, als hem

    > > ongeluk treft, maar de rechtvaardige behoudt

    > ook

    > > in zijn dood nog vertrouwen en troost, Spr.

    > 14:32.

    > >

    > >

    > > Zalig is hij, die de Heere tot zijn God heeft,

    > > Deut. 33:29; Ps. 1:1; 2:12; 32:1-2; 33:12; 34:9

    > > enz., ook in de zwaarste tegenspoeden, Ps.

    > > 73:25-28; Hab. 3:17-19; daarentegen komen de

    > > goddelozen om en nemen een einde, ook al

    > genieten

    > > zij tijdelijk nog zoveel voorspoed, Ps. 73:

    > > 18-20.

    > >

    > > uit: Bavinck Dogma

    >

    > Is dit niet teveel van het goede of dacht je

    > vooruit ze zoeken het maar op,

    > maar dit is wel van wat de gekke niet Steven?

    waarom reageer jy niet normaal op steven nilles ?.

  • Erik

    .

  • Frederik D

    Knap geciteerd.

  • Erik

    .

  • Boris

    Wat is jouw relatie met theologie?