Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Zach 14:9 toegevoegd aan file "God is ÉÉN"

• Eliyahu

Bs'd

Sjaloom!

Ik heb Zach 14:9 toegevoegd, zodat het nu NOG duidelijker zal zijn dat God ÉÉN is, en NIET drie:

“Hoor Israel, J-H-W-H is onze God, J-H-W-H is ÉÉN!” Deut 6:4

“Hoor, Israël: de HERE is onze God; de HERE is één!” NBG '51

“Luister, Israël! De HEERE, onze God, de HEERE is één!” Herziene Staten Vertaling

“Hear, O Israel: The LORD our God, the LORD is one.” English Standard Version

“Hear, O Israel! The LORD is our God, the LORD is one!” New American Standard Bible

“Hear, O Israel: The LORD our God, the LORD is one.” New International Version

“En een der schriftgeleerden, tot Hem komende, hoorde, dat zij met elkander redetwistten, en overtuigd, dat Hij hun goed geantwoord had, vroeg hij Hem: Welk gebod is het eerste van alle? Jezus antwoordde: Het eerste is: Hoor, Israël, de Here, onze God, de Here is één, en gij zult de Here, uw God, liefhebben uit geheel uw hart en uit geheel uw ziel en uit geheel uw verstand en uit geheel uw kracht. Het tweede is dit: Gij zult uw naaste liefhebben als uzelf. Een ander gebod, groter dan deze, bestaat niet. En de schriftgeleerde zeide tot Hem: Inderdaad, Meester, naar waarheid hebt Gij gezegd, dat Hij één is en dat er geen ander is dan Hij. En Hem lief te hebben uit geheel het hart en uit geheel het verstand en uit geheel de kracht, en de naaste lief te hebben als zichzelf, is meer dan alle brandoffers en slachtoffers. En Jezus, ziende, dat hij verstandig geantwoord had, zeide tot hem: Gij zijt niet verre van het Koninkrijk Gods.” Mark 12:28-34 NBG '51.

“hoor, Israël, de Heer is onze God, de Heer is één; ” Markus 12:29 Naardense Vertaling.

“En Jezus antwoordde hem: Het eerste van alle geboden is: Hoor, Israël! De Heere, onze God, de Heere is één. ….. En de schriftgeleerde zei tegen Hem: Juist, Meester, U hebt naar waarheid gezegd dat God één is, en er is geen ander dan Hij.” Herziene Staten Vertaling.

“ De schriftgeleerde zei tot hem: „Leraar, gij hebt in overeenstemming met de waarheid goed gezegd: ’Hij is Eén, en er is geen ander dan Hij’;” Nieuwe Wereld Vertaling.

“En de middelaar is niet middelaar van één, maar God is één.” Gal 3:20 NBG '51

"En de Middelaar is niet van een, maar God is één." Staten Vertaling

“Een tussenpersoon nu komt niet voor een persoon op, en God is Eén” Leidse Vertaling

“Maar een middelaar vertegenwoordigt meer dan één persoon, God echter is één” Willibrord Vertaling

“Maar de middelaar vertegenwoordigt altijd meer dan één persoon; God echter is één.” Naardense Vertaling.

“En de middelaar is niet middelaar van één partij, maar God is één.” Herziene Staten Vertaling.

“Nu is er geen middelaar waar het slechts één persoon betreft, maar God is slechts één.” Nieuwe Wereld Vertaling.

“Gij gelooft, dat God één is? Daaraan doet gij wèl” Jac 2:19 NBG '51

“Je gelooft dat God één is? daar doe je goed aan” Naardense Vertaling

“U gelooft dat God één is en daar doet u goed aan.” Herziene Staten Vertaling.

Het moge duidelijk zijn dat de bijbel leert dat God één is.

“En de HEERE zal tot Koning over de ganse aarde zijn; te dien dage zal de HEERE één zijn, en Zijn Naam één.” Zach 14:9 Staten Vertaling

“En de Heer zal koning zijn over alle landen; in dien tijd zal de Heer één zijn en zijn naam één.” Lutherse Vertaling.

“En J-e-h-o-v-a-h moet koning worden over de gehele aarde. Op die dag zal J-e-h-o-v-a-h één blijken te zijn, en zijn naam één.” Nieuwe Wereld Vertaling.

Hopende jullie hiermede verlicht te hebben,

Eliyahu licht der volkeren

Dit bericht wordt u toegestuurd vanaf de berg Zion te Jeruzalem, Israel.

"Want uit Sion zal de wet uitgaan en het woord van J-H-W-H uit Jeruzalem." Jes 2:3, Micha 4:2

"Want alle volkeren wandelen elk in de naam van zijn god, maar wij zullen wandelen in de naam van J-H-W-H onze God, voor eeuwig en altijd!"

Micha 4:5

• Daan

Ook het NT spreekt klare taal.

Jezus = God niet.

God = Eén.

Johannes 8:17,18 : En ook in uw wet staat geschreven, dat het getuigenis van twee mensen waar is; 18 Ik ben het, die van Mijzelf getuig, en ook de Vader, die Mij gezonden heeft, getuigt van Mij

Johannes 7:28,29 : 28 Jezus dan riep, terwijl Hij in de tempel leerde, en sprak: Mij kent gij en gij weet, vanwaar Ik ben; en Ik ben niet van Mijzelf gekomen, maar er is een Waarachtige, die Mij gezonden heeft en die gij niet kent. 29 Ik ken Hem, want Ik kom van Hem en Hij heeft Mij gezonden

Johannes 6 : 38 : Want Ik ben van de hemel nedergedaald, niet om mijn wil te doen, maar de wil van Hem, die Mij gezonden heeft.

Johannes 7 : 16 : Jezus antwoordde hun en zeide: Mijn leer is niet van Mij, maar van Hem, die Mij gezonden heeft

Johannes 13 : 16 : Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, een slaaf staat niet boven zijn heer, noch een gezant boven zijn zender. 17 Indien gij dit weet, zalig zijt gij, als gij het doet.

Johannes 5:19 : Jezus dan antwoordde en zeide tot hen: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, de Zoon kan niets doen van Zichzelf, of Hij moet het de Vader zien doen; want wat deze doet, dat doet ook de Zoon evenzo.

Johannes 14:28 : Gij hebt gehoord, dat Ik tot u gezegd heb: Ik ga heen en kom tot u. Indien gij Mij liefhadt, zoudt gij u verblijd hebben, omdat Ik tot de Vader ga, want de Vader is meer dan Ik

Johannes 20 :17 : Jezus zeide tot haar: Houd Mij niet vast, want Ik ben nog niet opgevaren naar de Vader; maar ga naar mijn broeders en zeg hun: Ik vaar op naar mijn Vader en uw Vader, naar mijn God en uw God

Mattheus 20 :23 : Hij zeide tot hen: Mijn beker zult gij wel drinken, maar het zitten aan mijn rechterzijde en linkerzijde staat niet aan Mij te geven, maar het is voor hen, voor wie het bereid is door mijn Vader

Markus 13:32 : Maar van die dag of van die ure weet niemand, ook de engelen in de hemel niet, ook de Zoon niet, alleen de Vader.

Toen Jezus vlak voor zijn dood stond, toonde hij onderworpenheid aan zijn Vader door te bidden in Lukas 22 :42 : deze woorden: Vader, indien Gij wilt, neem deze beker van Mij weg; doch niet mijn wil, maar de uwe geschiede!

Tot wie riep Jezus? Tot zichzelf in Markus 15:34 ? : 34 En op het negende uur riep Jezus met luider stem: Eloï, Eloï, lama sabachtani, hetgeen betekent: Mijn God, mijn God, waarom hebt Gij Mij verlaten?

Wie wekte Jezus uit de dood op?

Handelingen 2:24 : God evenwel heeft Hem opgewekt, want Hij verbrak de weeën van de dood, naardien het niet mogelijk was, dat Hij door hem werd vastgehouden.

Is Jezus zelf GOD die gekomen is in het vlees ?

Nee dus ………..

Openbaring 3:14 : En schrijf aan de engel der gemeente te Laodicea:

Dit zegt de Amen, de getrouwe en waarachtige getuige, het begin der schepping Gods:

Kolossenzen 1:15, 16 :

Hij is het beeld van de onzichtbare God, de eerstgeborene der ganse schepping

Spreuken 8:22 : De HERE heeft mij tot aanzijn geroepen

als het begin van zijn wegen,

vóór zijn werken van ouds af.

Ook de discipelen van Jezus zeiden( evenals Jezus zelf) dat Jezus de Zoon van God was, niet God de Almachtige in menselijke gedaante.

Johannes 1 :34 : En ik heb gezien en getuigd, dat deze de Zoon van God is.

Marcus 1:11 : En een stem uit de hemelen: Gij zijt mijn Zoon, de geliefde; in U heb Ik mijn welbehagen.

Mattheus 27:54 : De hoofdman en zij, die met hem Jezus bewaakten, zagen de aardbeving en wat er plaats had en zij werden zeer bevreesd en zeiden: Waarlijk dit was een Zoon Gods. ………( en NIET GOD DE ZOON )

Lukas 9 :35 :. En er klonk een stem uit de wolk, die zeide: Deze is mijn Zoon, de uitverkorene, hoort naar Hem.

Matth. 12:31, 32 : Daarom zeg Ik u: Alle zonde en lastering zal de mensen vergeven worden, maar de lastering van de Geest zal niet vergeven worden. 32 Spreekt iemand een woord tegen de Zoon des mensen, het zal hem vergeven worden; maar spreekt iemand tegen de heilige Geest, het zal hem niet vergeven worden, noch in deze eeuw, noch in de toekomende.

1 Kor. 15:27, 28 : want alles heeft Hij aan zijn voeten onderworpen. Maar wanneer Hij zegt, dat alles onderworpen is, is blijkbaar Hij uitgezonderd, die Hem alles onderworpen heeft. 28 Wanneer alles Hem onderworpen is, zal ook de Zoon zelf Zich aan Hem onderwerpen, die Hem alles onderworpen heeft, opdat God zij alles in allen.

Tot slot :

Jezus zei in gebed in ( komt ie weer ) Johannes 17 :3 : Dit nu is het eeuwige leven, dat zij U kennen, de enige waarachtige God, en Jezus Christus, die Gij gezonden hebt.

1 Kor. 8:5, 6 : Want al zijn er zogenaamde goden, hetzij in de hemel, hetzij op de aarde – en werkelijk zijn er goden in menigte en heren in menigte – 6 voor ons nochtans is er maar één God, de Vader, uit wie alle dingen zijn en tot wie wij zijn, en één Here, Jezus Christus, door wie alle dingen zijn, en wij door Hem.

1 Peterus 1:3 : Geloofd zij de God en Vader van onze Here Jezus Christus.

• CU

Om je “God is één” zuiver te houden, vertel dan eens over welke God het uiteindelijk gaat.

Die van Exodus 29:16-18 die een brandoffer gevraagd heeft of de God van Jeremia 7:22 die dat heel gewoon ontkent.

Ik, en velen met mij, zijn er wel benieuwd naar.

• CU

Nog steeds geen reaktie?

Eliyahu in verlegenheid gebracht. Moet zeker even in conclaaf met een hoofdrabbi.

• Ellen-Josee

Ik had hem nog onder de knoppen:

Joh 14: 9 Jezus zeide tot hem: Ben Ik zolang bij u, Filippus, en kent gij Mij niet? Wie Mij gezien heeft, heeft de Vader gezien; hoe zegt gij dan: Toon ons de Vader? 10 Gelooft gij niet, dat Ik in de Vader ben en de Vader in Mij is?

Zie je dat Hij ÉÉN is?

Ellen :)

• Eliyahu

Elia Schreef:

——————————————————-

> Ik had hem nog onder de knoppen:

> Joh 14: 9 Jezus zeide tot hem: Ben Ik zolang bij

> u, Filippus, en kent gij Mij niet? Wie Mij gezien

> heeft, heeft de Vader gezien; hoe zegt gij dan:

> Toon ons de Vader? 10 Gelooft gij niet, dat Ik in

> de Vader ben en de Vader in Mij is?

>

> Zie je dat Hij ÉÉN is?

Bs'd

Nee. Tenzij je gelooft dat jouw God zijn eigen vader is, en tegelijkertijd zijn eigen zoon.

• Ellen-Josee

Eliyahu Schreef:

——————————————————-

> Elia Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Ik had hem nog onder de knoppen:

> > Joh 14: 9 Jezus zeide tot hem: Ben Ik zolang

> bij

> > u, Filippus, en kent gij Mij niet? Wie Mij

> gezien

> > heeft, heeft de Vader gezien; hoe zegt gij dan:

> > Toon ons de Vader? 10 Gelooft gij niet, dat Ik

> in

> > de Vader ben en de Vader in Mij is?

> >

> > Zie je dat Hij ÉÉN is?

>

> Bs'd

>

> Nee. Tenzij je gelooft dat jouw God zijn eigen

> vader is, en tegelijkertijd zijn eigen zoon.

Wel fijn zoveel liedjes voor één cent maar zo staat dat er niet.

Laten we voor de duidelijkheid i.p.v. de Vader; God maken, om het vader / zoon idee te laten varen.

Dan krijg je: ‘dat Ik in God ben en God in Mij’.

Ik ben in God en God is in Mij.

Dat is ÉÉN en dezelfde.

Ellen

• Houtm035

Eliyahu,

Weet jij waarom Jezus altijd de uitdrukking ‘De Vader’ gebruikt?

Waarom niet altijd God of YHWH ?

• Ellen-Josee

Joden hebben het in gebed ook wel over Vader i.p.v. God.

Hier een voorbeeld: eerst in het Joods en tussen haakjes de vertaling in Nederlands van een Joods gebed (het z.g. Sjemoné Esré) dat iedere dag wordt gezegd.

19e B’racha Shacharis, (ochtendgebed)

Sim shalom tovah oev’racha chen vachesed verachamim

(geef vrede, het goede en zegen, genade en liefde en barmhartigheid)

Alenoe ve al kol Jisrael amecha

(over ons en over heel Israël Uw volk)

Barachenoe Avinoe koelanoe ke’echad be’or panecha

(zegen ons, onze Vader, wij allen als een, in het licht van Uw aangezicht

Ki ve’or panecha natata lanoe Adonai Elohenoe

(want in het licht van Uw aangezicht heeft U ons gegeven, Eeuwige onze God)

Ellen

• Houtm035

dankje