Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Nog één keer over God

• Sietse 45

http://www.liefdevollid.nl/content/view/826/8/

• Frederik D

Wat vond jij uit dat artikel het meest interessant? Welke zinnen?

Ik vraag dat omdat zomaar een link vaak niet wordt aangeklikt.

• Sietse 45

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Wat vond jij uit dat artikel het meest

> interessant? Welke zinnen?

>

> Ik vraag dat omdat zomaar een link vaak niet wordt

> aangeklikt.

Wij vinden het belangrijk om in het debat over de positie van het geloof onderscheid te maken tussen het publieke en het persoonlijke domein. Het persoonlijke domein is geen terrein van de overheid, en dat is goed. De overheid heeft namelijk niets te zoeken in het brein van haar burgers.

Dat veel mensen de drang hebben goed te doen staat vast. De Nederlandse samenleving drijft op mensen die vanuit hun overtuiging, hun passie samen willen werken aan een betere toekomst. Zeker een derde van de Nederlanders doet vrijwilligerswerk. Dat betekent dat er honderdduizenden mensen elke ochtend voor dag en dauw opstaan om bij de voedselbank te helpen, het wijkkrantje te verspreiden of voor te lezen op basisscholen. Dit werk, dat sommigen doen omdat ze inspiratie vinden in hun geloof, en dat anderen doen omdat zij zich daar gewoonweg toe geroepen voelen, vinden ook wij onmisbaar. Maar privileges voor religies zijn er niet voor nodig.

Door de menselijke geschiedenis loopt een zwart spoor van vervolgingen door fanatici die meenden de anderen uit naam van de waarheid te moeten onderdrukken. Religieuze en antireligieuze waarheden zijn daarin helaas niet verschillend. Als geloof geen mening is, maar een geopenbaarde waarheid, waarom zouden we het debat dan nog voeren, en wat houdt ons tegen om al die andere onjuiste opvattingen voor eens en altijd uit te bannen?

Diversiteit gedijt het beste in land waar de overheid alle meningen gelijk behandelt, en niet de ene mening voortrekt voor de ander. Onze overheid is van ons allemaal, voor ons allemaal en door ons allemaal. Hindoes, moslims, christenen, humanisten en niet-gelovigen - het ideaal is dat geen van hen boven de ander staat. Niet in rechten, niet in plichten. Juist om iedereen in zijn of haar privédomein de vrijheid te geven een eigen levenspad te kiezen moet de staat in het publieke domein zo neutraal mogelijk zijn. Ook onze wetten en het belastingformulier moeten een afspiegeling zijn van dat ideaal. En moge God ons behoeden voor ideologen.

—————————————————————–

• Ellen-Josee

Ik begrijp wel jou overtuiging alleen het probleem is (voor ons christenen) dat er dan toch ongetwijfeld allerlei occultisme doordringt in de zogenaamde neutrale kanalen.

Ik werk zel voor een niet religieuze instelling die gesubsidieerd wordt door de overheid en daar werd op een vrouwen verwendag (om de vrouwen een beetje op te beuren) massage gegeven, dat bleek dus Reiki te zijn en bio-energetische massage, voetrefexzonetherapie en meditatieve massage vanuit Boeddhistisch inzicht.

Ook worden er bij overheids of zakelijke bedrijven aan meditatie of dergelijke gedaan om werknemers te laten ontspannen. Verder heb je op openbare scholen feesten als Halloween en ook Sinterklaas en Kerst en Pasen met een paashaas. Verder wordt er tegenwoordig ook wel iets gedaan aan het suikerfeest.

Hoe moet ik daar dan als Christen tegenaan kijken? Ik heb pas een documantaire gezien waarin stond dat het geloof (christelijk, joods, moslim) steeds meer vervangen zal worden door new-age zoals het bovengenoemde. Je kan verder geen normaal tijdschrift openslaan (bijvoorbeeld de Libelle) of je leest dat seks goed is voor de gezondheid en dat je bij een jaarabbonement een boeddhabeeld kan krijgen of een sessie bij één of andere occultist die je overleden voorouders oproept. Je kan de straat niet op, of je ziet posters met naakte meiden. Ook in de kunst moeten er zo nodig kutten van 4 X 4 meter geschilderd worden.

De jeugd wordt vergiftigd met allerlei maffe songteksten, die ze misschien niet als zodanig waarnemen, maar die zich wel in hun onderbewustzijn vastzetten.

Iedereen is toch op zoek naar zingeving en iets om die innerlijke leegte mee op te vullen en in plaats van Jezus Christus krijgen we dan deze sjit aangeboden!

Als mensen het christendom of wat voor geloof dan ook willen loskoppelen van de overheid, goed maar dan ook alle bovengenoemde sjit weg. Ik wil er niet mee geconfronteerd worden.

Trouwens ook dat voortdurende Darwinistische gepush moet ook afgelopen zijn. Het mag wat mij betreft op school één keer vertoond worden als zijnde kennis, dan weet je dat ook weer. Maar niet als De Voortdurende Waarheid.

Ik vind dat echt een EIS als de overheid het christendom wil uitbannen op het publike terrein.

Dus geen songtekst in het overdekte winkelcentrum “laat me één nacht bij je zijn” of “Venus”.

Ik ben benieuwd naar het Nederlandse China :D

Groet, Ellen

• Ellen-Josee

Klopt, linken klik ik meestal niet aan.

Gr Ellen

• Sietse 45

Allemaal de ogen maar bijwerken tot spleet oogjes:D