Bs'd
The Case for Taking Velikovsky Seriously
http://www.jamesphogan.com/books/info.php?titleID=37&cmd=sample&sample=79
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsDe hele wetenschap kan wel opdoeken als Felix Koffie aanprezen wordt als het Genie der Genieën. Maar Felix Koffie is slechts een pseudowetenschapper. Jij dweept met pseudowetenschappen. Ik dweep toch liever met de echte, kritische wetenschap.
Het trieste van jou is dat je niet door hebt dat je inzake Felix Koffie een soort Florin bent die het OT naar zijn subjectief believen uitlegt. Zoals Florin ongelijk heeft inzake zijn mening dat Jezus al in het OT figureert, zo heeft Felix Koffie ongelijk met zijn kosmisch biljart en zijn gebeunhaas in de wetenschap aangaande oude culturen.
Frederik D Schreef:
——————————————————-
> De hele wetenschap kan wel opdoeken als Felix
> Koffie aanprezen wordt als het Genie der Genieën.
> Maar Felix Koffie is slechts een
> pseudowetenschapper. Jij dweept met
> pseudowetenschappen. Ik dweep toch liever met de
> echte, kritische wetenschap.
Bs'd
Hij had medicijnen gestudeerd, en ook psychologie, en was een poosje praktizerend psychiater.
Daarnaast had hij ook geschiedenis gestudeerd, en rechten, en biologie en natuurkunde.
En dat noem jij een “pseudowetenschapper”?
En wie ben jij om hem zo te noemen? Wat zijn jouw credentials?
> Het trieste van jou is dat je niet door hebt dat
> je inzake Felix Koffie een soort Florin bent die
> het OT naar zijn subjectief believen uitlegt.
> Zoals Florin ongelijk heeft inzake zijn mening dat
> Jezus al in het OT figureert, zo heeft Felix
> Koffie ongelijk met zijn kosmisch biljart en zijn
> gebeunhaas in de wetenschap aangaande oude
> culturen.
Ik heb het boek “Eeuwen in Chaos” gelezen, en je moet wel doof stom en blind zijn om niet te zien dat Felix gelijk heeft.
Zoals ook dit artikel zegt: Hij heeft de vijf “spookeeuwen” in Griekenland opgelost, en plotseling lijnt de hele geschiedenis van het midden oosten ineens perfekt op met de bijbel.
De man was een genie waar Einstein bij verbleekte.
Als jij zoals gewoonlijk je kop in het zand wil blijven steken voor de laatste wetenschappelijke ontwikkelingen, ga je gang, maar geen mens die je nog serieus neemt.
Ja, ik noem Felix Koffie een pseudowetenschapper. Blijkbaar weet jij niet wat wetenschap is. Wetenschap is geen maf mengseltje van een raar ratjetoe aan ware kennis en een dwaas doolhof aan onware “kennis” maar wetenschap is het zeer kritisch testen van mogelijk ware (niet intern tegenstrijdige) hypotheses. Welnu, nergens onderwerpt Felix Koffie zijn wilde warrige hypotheses aan scherpe gezonde kritiek.
Felix Koffie is niet het nieuwste van het nieuwste. Integendeel. Hij is al decennia dood. En ook in zijn tijd liep hij achter. Hij had toen geen oog voor de jongste ontwikkelingen in de natuur- en cultuurwetenschappen.
Zijn manier van “wetenschap” bedrijven was er ook één van zeer grote stappen en onmiddellijk thuis. Wetenschap is priegelen op de vierkante centimeter.
Al met al een typische pseudowetenschapper. Nauwelijks gestoord door echte kennis en totaal niet gestoord door de wetenschappelijke methode.
Mijn credentials? Die bestaat uit mijn nuchtere kritiek. Rationele kritiek, dat is de kern van elke wetenschap. Van natuur- én cultuurwetenschappen. Wetenschap is niet het opdreunen van een encyclopedie maar het sdcherpzinnig schiften van zin en onzin.
Maar wist Felix Koffie veel. Wetenschapsfilosofie was een gesloten boek voor hem.
Wie Felix' onzuivere koffie lust, gelooft ook vast dat goden inclusief jouw Jahweh kosmonauten waren. Dus wees consequent en omarm ook Von Däniken.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Erich_von_D%C3%A4niken
Ja, even oubollig als Felix Koffie. En zijn wijze van “redeneren” is analoog aan die van Felix Koffie. Het hadden tweelingbroers kunnen zijn.
De manier van “redeneren” van Felix Koffie, ook wel bekend als Velikovski, en van Von Däniken is als die van de waanwijze wijsneuzen die “bewijzen” dat het Nederland de oertaal is van de mensheid en dat aldus alle andere talen van het Nederland zijn afgeleid.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Morosofie
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?