Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Was Jezus een vrouw?

• Frederik D

MM had wanen. Jezus deed aan exorcisme bij haar.

En jij? Zou jij een waanzinnige uitleveren aan een exorcist of aan een psychiater?

• theo

Naar een psychiater sturen? Dan moest MM ca 1900 jaar wachten.

Je wilt geen rekening houdne met tijd en cultuur?

• Frederik D

Maar Jezus is toch van en voor alle tijden? Hij had haar toch een toekomstig medicijn tegen wanen kunnen geven?

• theo

Natuurlijk.

Jezus had ook naar alle arme en zieke mensen kunnen bellen met zijn mobieltje en waar de nood het hoogst was snel in een auto ter plaatse kunnen zijn bij wie dan ook.

Geen last van files en ook geen verstoplichten en rotondes.

• Frederik D

Precies.

Jezus deed wonderen … Maar zeer, zeer tijdgebonden wonderen. Geesten uitdrijven. Over water lopen. Maar niet van drie mobieltjes duizenden maken.

• M*j*r**

theo Schreef:

——————————————————-

> Frederik D Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Nou …. MM leed aan wanen.

>

> theo herschrijft namens Frederik: Ik vermoed dat

> MM waanideeen had.

:D

En dan nog klopt het niet wat hij zegt.

• theo

Natuurlijk niet.

Frederik is niet gelovig maar wil wel geloven wat hij zelf wil geloven.

Zo..is DAT geen mooie zin?

• M*j*r**

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> MM had wanen. Jezus deed aan exorcisme bij haar.

Ach welnee. MM leerde juist iets.

In de bijbel staat:

Luc. 8

1 En het geschiedde kort daarna, dat Hij van stad tot stad en van dorp tot dorp trok, verkondigende het evangelie van het Koninkrijk Gods, en de twaalven met Hem, 2 en enige vrouwen, die genezen waren van boze geesten en van ziekten: Maria, met de bijnaam: van Magdala, van wie zeven boze geesten uitgegaan waren,

Een stukje uit het evangelie van Maria Magdalena:

Toen de ziel de derde macht uitgeschakeld had, ging ze naar de kant van de hemel en ze zag de vierde macht. Zij nam zeven gestalten aan.

(5) De eerste gestalte is de Duisternis, de tweede de Begeerte, de derde de Onwetendheid, de vierde de Jaloezie van de Dood, de vijfde het Koninkrijk van het Vlees, de zesde de Dwaze Vleselijke Geleerdheid, de zevende de Driftige Wijsheid. Deze zijn de zeven van de Woede,

Om het maar even heel simpel te zeggen. Zeven demoontjes uit het ego van MM. (Dekt ook nog niet de lading maar dan heb je een idee). Zij Wist net zo als Jezus Wist.

Het zijn gewoon demoontjes die we allemaal hebben. Lees Galaten 5 nog maar eens een keer.

Vlees of Geest

13 Want gij zijt geroepen, broeders, om vrij te zijn; (gebruikt) echter die vrijheid niet als een aanleiding voor het vlees, maar dient elkander door de liefde. 14 Want de gehele wet is in één woord vervuld, in dit: gij zult uw naaste liefhebben als uzelf. 15 Indien gij echter elkander bijt en vereet, ziet dan toe, dat gij niet door elkander verslonden wordt.

16 Dit bedoel ik: wandelt door de Geest en voldoet niet aan het begeren van het vlees. 17 Want het begeren van het vlees gaat in tegen de Geest en dat van de Geest tegen het vlees – want deze staan tegenover elkander – zodat gij niet doet wat gij maar wenst. 18 Indien gij u echter door de Geest laat leiden, dan zijt gij niet onder de wet. 19 Het is duidelijk, wat de werken van het vlees zijn: hoererij, onreinheid, losbandigheid, 20 afgoderij, toverij, veten, twist, afgunst, uitbarstingen van toorn, zelfzucht, tweedracht, partijschappen, 21 nijd, dronkenschap, brasserijen en dergelijke, waarvoor ik u waarschuw, zoals ik u gewaarschuwd heb, dat wie dergelijke dingen bedrijven, het Koninkrijk Gods niet zullen beërven. 22 Maar de vrucht van de Geest is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, vriendelijkheid, goedheid, trouw, zachtmoedigheid, zelfbeheersing. 23 Tegen zodanige mensen is de wet niet. 24 Want wie Christus Jezus toebehoren, hebben het vlees met zijn hartstochten en begeerten gekruisigd.

25 Indien wij door de Geest leven, laten wij ook door de Geest het spoor houden. 26 Wij moeten niet praalziek zijn, elkander tartend, elkander benijdend

> En jij? Zou jij een waanzinnige uitleveren aan een

> exorcist of aan een psychiater?

• M*j*r**

theo Schreef:

——————————————————-

> Natuurlijk niet.

>

> Frederik is niet gelovig maar wil wel geloven wat

> hij zelf wil geloven.

>

> Zo..is DAT geen mooie zin?

Een héle mooie zin. :D

Maar daar ben je altijd wel goed in.

Jij als christen hebt tenminste nog een beetje humor. Vanmorgen vroeg zat ik onder het genot van een kopje koffie te zappen. Heel veel kerkdiensten op TV. Kom ik ineens bij Family 7 en daar was een dienst á la Peri en nog meer bijbelprikbordaanhangers. En wat denk je? Zegt die “voorgangster” (engelstalig) dat men vreugde in het leven moet hebben. Ik dacht gelijk “dat moet ik Keessie c.s. even melden” :D

• M*j*r**

Haha, die is ook leuk :D

Mijn bron weet ik niet. Ik heb bij Google gewoon op afbeeldingen gezocht en het plaatje gekopieerd. Ik heb geen site geopend.