Bs'd
Het begint zo langzaam aan tot de christenen door te dringen dat er maar ÉÉN God is, en dat dat J-H-W-H is.
Ze houden nu alleen nog vast aan het afgodische idee dat J-H-W-H opgebouwd is uit verschillende personen, en zo proberen ze toch weer hun afgodische goddelijke familie in de enig ware God te schuiven.
Maar zie hier nog meer bewijs dat God enkelvoudig is, en niet driekoppig:
"IK (en niet "WIJ" ) ben J-H-W-H uw God die u uit het land Egypte heb uitgeleid om u tot een God te zijn; Ik ben J-H-W-H uw God.” Numeri 15:41
"En zij zullen weten, dat IK, J-H-W-H, hun God ben, die hen uit het land Egypte geleid heb, opdat Ik in hun midden wone; IK ben J-H-W-H hun God." Exodus 29:46
“Want IK, J-H-W-H uw God, grijp uw rechterhand vast;” Jesaja 41:13
“Want IK, J-H-W-H, ben uw God, de Heilige Israëls, uw Verlosser;” Jesaja 43:3
“Want Ik ben J-H-W-H uw God, die de zee opzweep, zodat haar golven bruisen, wiens naam is J-H-W-H der heerscharen” Jesaja 51:15
“Gij toch zijt ALLEEN J-H-W-H (en dus niet: "met z'n drieën J-H-W-H“ ). Gij hebt de hemel, de hemel der hemelen en al zijn heer gemaakt, de aarde en al wat daarop is, de zeeën en al wat daarin is;” Nehemia 9:6
“Voor MIJ (en niet “voor ONS” ) is er geen God geformeerd, en na MIJ zal er geen zijn”. Jesaja 43:10
“Zo zegt J-H-W-H, de koning en verlosser van Israel, J-H-W-H der heerscharen: IK ben de eerste en de laatste, en buiten mij is er geen God. Jesaja 44:6
“IK ben J-H-W-H en er is geen ander; buiten MIJ (en niet: “buiten ONS” ) is er geen God”. Ik gordde u, hoewel gij Mij niet kendet, 6 opdat men het wete waar de zon opgaat en waar zij ondergaat, dat er buiten MIJ niemand is; IK ben J-H-W-H en er is geen ander” Jesaja 45:5-6
“Wie heeft dit vanouds doen horen, het van overlang verkondigd? Ben IK het niet, J-H-W-H? En er is geen God behalve IK, een rechtvaardige, verlossende God is er buiten Mij niet.” Jesaja 45:21-23
“Dan zult gij weten, dat IK in het midden van Israël ben, en dat IK, J-H-W-H uw God ben, EN NIEMAND ANDERS;” Joel 2:27
“Toen sprak God al deze woorden: IK ben J-H-W-H uw God die u uit het land Egypte, uit het diensthuis geleid heb;
GIJ ZULT GEEN ANDERE GODEN VOOR MIJN AANGEZICHT HEBBEN.” Exodus 20:1-3
Deze teksten laten helder en duidelijk zien dat de enig ware God J-H-W-H een enkelvoudige God is, en geen drie-koppige.
Hij zegt constant IK ben J-H-W-H, en niet "WIJ zijn J-H-W-H", terwijl wanneer de christelijke claim waar was geweest dat J-H-W-H opgebouwd is uit drie verschillende personen, God consequent “WIJ” had moeten zeggen, en niet "IK".
Dus ook uit deze teksten blijkt weer duidelijk dat de enig ware God J-H-W-H NIET opgebouwd is uit drie verschillende personen, zoals het christendom claimt, maar dat Hij enkelvoudig is.
Dit blijkt natuurlijk uit het fundament van het joodse geloof, het shma: "Hoor Israel, J-H-W-H is onze God, J-H-W-H is ÉÉN!" Deut 6:4.
Maar nu stapelt zich nog meer onweerlegbaar bewijsmateriaal op dat God ÉÉN is, en dus niet drie.
"En J-H-W-H zal tot Koning over de ganse aarde zijn; te dien dage zal J-H-W-H één zijn, en Zijn Naam één." Zach 14:9