Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Privacy schenden,

• Ellen-Josee

Dat zou kunnen. En nu is het de bedoeling dat ik het uitleg?

Het is net zoiets als met kunst. Dat is ook niet gemaakt voor een zinvolle en nuttige doelstelling.

Maar als je toch nut ervan wilt zien kan ik er wel een paar noemen zoals ‘even loskomen van jezelf’ of juist ‘de dingen op een rijtje zetten’.

Als ik in de morgen bid, neem ik dat de hele dag mee. Veel bewuster dan iemand die zijn bed uitstort en meteen overgaat tot de orde van de dag.

Daar komt wat mij betreft nog bij dat mijn gebeden vaak al verhoord worden, of dat ik het antwoord op vragen krijg, terwijl ik nog aan het bidden ben.

Vandaar dat ik reageerde op Richards opmerking dat bidden geen zin heeft, want ik heb ervaren van wel.

Dan moet je het eigenlijk gewoon doen, zelfs als je ongelovig bent heeft het een heel goed effect. Zeg God maar wat je op je hart hebt.. :)

Ellen

• Frederik D

Ik zeg het tegen mezelf. En ik heb geen godje in het diepst van mijn ziel.

Wellicht is een kern van religie: spreken met jezelf, al gaat het via een omweg genaamd God.

Ik kan het af zonder omweg.

• Sietse 45

Ellen-Josee Schreef:

——————————————————-

> *Sietse 45* Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Wat van zin heeft zoiets eigenlijk Ellen,

> > is toch flauwekul.

>

>

> Zou je het nog eens in fatsoenlijk Nederlands

> kunnen schrijven?

> Op deze manier ben je niet te nemen, tenminste

> niet door mij… :)

:D

• Ellen-Josee

Nee zo zie ik het niet, voor mij is God een (veel) grotere macht dan ikzelf ooit kan zijn.

Ik kan ook nooit God in zijn volledigheid overzien, maar God heeft wel overzicht.

God is dan ook groter dan zijn Schepping.

Dus geen spreken tegen mijzelf, ook al zou je het door mijn antwoord en jouw eigen insteek zo kunnen zien.

Een new ager zou het weer als een Universeel gesprek kunnen zien, maar ik beschouw God dus als groter dan het Universum.

Hij is voor ons niet te grijpen, wij kunnen alleen God zien tot het niveau waarop God zich aan ons laat zien en dat is voor ieder verschillend.

Ellen

• Ellen-Josee

:D;)