Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Terug naar de bijbel met Samuël

• Ellen-Josee

Wat vervelend zeg, zoiets heb ik ook wel eens gehad.

• Ellen-Josee

theo Schreef:

——————————————————-

> DUS het scheppingsverhaal toch niet letterlijk.

WAT is er niet letterlijk aan Theo?

Ik ga alleen in op bijbelteksten, kijk nog maar even na.

Ellen

• CU

Ach, een boekje gelezen dat de schepping eigenlijk een herschepping was?

• Frederik D

Je draait er om heen als een kat in zeer hoge nood.

De bijbelpassage die ik jou gaf, spreekt boekdelen.

De “kloot” in Jesaja is een zeer beruchte foute vertaling. In de brontekst staat: tweedimensionaal rond.

De aarde in de Bijbel is plat. Zolang jij dat niet erkent, ben jij als bijbelexegeet niet serieus te nemen.

Alle culturen in het MO gingen toendertijd uit van een platte aarde. Zo ook de Hebreeuwse cultuur. Maar cultuurwetenschap is niet aan jou besteed.

Augustinus erkende ruiterlijk dat de aarde in de Bijbel plat was. Maar ja, jij bent genialer dan Augustinus, de aartsvader van het christendom.

http://www.geocities.ws/katinkawebbel/bijbelgelijk

Ik citeer Wiki:

————————-

Geloof in een platte Aarde wordt in de oudste geschriften van de mensheid gevonden. In het vroege Mesopotamische denken werd de wereld voorgesteld als een platte schijf die in de oceaan dreef, en dit loopt vooruit op de vroege Griekse kaarten zoals die van Anaximandros en Hecataeus. De meeste theologen en bijbelonderzoekers stellen dat de schrijvers van de Bijbel een Babylonisch wereldbeeld hadden waarin de Aarde plat is en op een soort van pilaren staat. Volgens een Woordenboek van de Bijbel geschreven door W. Browning “Hebreeuwse kosmologie schilderde een platte Aarde, waaroverheen een firmament als een gewelf hing, boven de Aarde gesteund door bergen, en omgeven door water. Gaten of sluizen (ramen, Genesis 7:11) lieten het water als regen vallen. Het firmament was de hemel waarin God de Zon had geplaatst (Psalm 19:4) en de sterren (Genesis 1:14)”.

————————-

http://nl.wikipedia.org/wiki/Platte_Aarde

Waarom ben jij zo halsstarrig?

• Frederik D

Ideeën bevinden zich in de hersenen als zijnde een bepaalde constellatie van actieve verbindingen tussen hersencellen. Zulke verbindingen zijn stoffelijk.

Je bent niet naïef maar zeer, zeer naief.

Op zijn best is onstoffelijk een abstractum. Abstracta evenwel hebben de eigenschap dat het geen concreta zijn. Jij roept abstracta uit tot concreta en pleegt daarmee een doodzonde tegen de heilige geest.

• Frederik D

Kortom, zodra een christen je vraagt door wie de natuur is gemaakt, moet jij hem vragen door wie God is gemaakt.

• Theo Logisch

theo Schreef:

——————————————————-

> Heb ik een flink stuk reactie geschreven, druk ik

> op een verkeerd knopje..weg..

Afschuwelijk, theo. :(

Grrrrr, ik ken het gevoel. Overkomt ook mij weleens.

Als het veel tekst is maak ik voortaan vaak een copy voorafgaand aan andere acties.

> De tijd ontbreekt me nu,,ik kom er op terug..

> MOCHT ik vergeten te reageren MOCHT je toch

> interesse hebben in voortzetting help me er dan

> aan te herinneren scp.

Zeer geïnteresseerd, theo, maar neem de tijd.

Herinner me eraan als ik 'em mis … zou zonde zijn.

Theo

• samuel

Je bazelt maar wat uit je nek dus, dat is zeer zeker abstract, dat is concreet genomen dus.

• samuel

Nogmaals, waar staat in de Bijbel dat de aarde plat is welk boek en welk vers?

Begrijp je de vraag niet?

Je kan blijven aankomen met rookgordijntjes die helpen niet echt.

• Ellen-Josee

Druk dat wipneusje van je nou gewoon eens op Genesis 1 vers 1 t/m 3.

Zo moeilijk kan het toch niet zijn?