Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Paasbrood

• samuel

Ja dat klopt Ellen je hebt het stukje in de juiste hoedanigheid begrepen. Het is geen veroordeling maar een aanwijzing van hetgeen wat iets inhoud. :)

En inderdaad eet het lekkere brood gewoon met Pasen maar noem het geen paasbrood, en geniet van de sterren maar aanbid ze niet, aanbid God die ze geschapen heeft in al hun pracht en schittering. ;)

• Stefan

21 Want daar de dood door een mens is, zo is ook de opstanding der doden door een Mens.

22 Want gelijk zij allen in Adam sterven, alzo zullen zij ook in Christus allen levend gemaakt worden.

23 Maar een ieder in zijn orde: de eersteling Christus, daarna die van Christus zijn, in Zijn toekomst.

24 Daarna zal het einde zijn, wanneer Hij het Koninkrijk aan God en de Vader zal overgegeven hebben;

Daarna zal het einde zijn, wanneer Hij het Koninkrijk aan God en de Vader zal overgegeven hebben

Wat een feest, dat Paasfeest..

• samuel

Ja dat is het zeker, en niet ten minste voor diegene die van Christus zijn:23 Maar een ieder in zijn orde: de eersteling Christus, daarna die van Christus zijn, in Zijn toekomst.

• Stefan

Het is het eind van de Weg van de Gezalfde.

Hij, van de handtekening.

De rest is ijdelheid.

• samuel

En met zijn mede gezalfden die in Hem gezalfd zijn!

En Hem is wiens naam aan het eind van de handtekening staat.

Inderdaad, de rest wat je hierna nog wil gaan toevoegen is inderdaad ijdelheid! :D

Het is zoals Prediker 6 schrijft:11 Laten er vele woorden zijn, zij vermeerderen slechts de ijdelheid.

• Stefan

Zoals het dopen met water staat voor het reinigen van de uitwassen van ijdelheid,

is het dopen met Geest het heiligen wat de Gezalfde doet.

Het eerste is voor de mens om te ervaren..het laatste aan de Christus om te openbaren.

Het dopen met water is nodig, om over het Licht te kunnen getuigen.

Het dopen met Geest, is getuigen van het Licht.

33 En ik kende Hem niet; maar Die mij gezonden heeft, om te dopen met water, Die had mij gezegd: Op Wie gij de Geest zult zien neerdalen, en op Hem blijven, Deze is het, Die met de Heilige Geest doopt.

34 En ik heb gezien, en heb getuigd, dat Deze de Zoon van God is.

Het komt allemaal steeds neer op de Zoon, de Gezalfde, de wederom geborene.

• CU

Je weerwoord is van een laag niveau. Je niveau is dat van een door gist opgeblazen brood.

• CU

Ellen-Josee Schreef:

>

> Jezus Christus wordt zo genoemd omdat de

> ‘morgenster’ de dag en daarmee de verlossing van

> de duisternis aankondigd.

Dan schaart Hij zich bij de ilustere figuratie die bij Babel werd neergegooid. Dat was ook een blinkende morgenster.

• CU

Mijn kennis gaat zover dat een lam tevens herder kan zijn.

• CU

Het zijn twee levensbomen hoor, op elke oever eentje.