Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Paasbrood

• samuel

Het is ook geen weerwoord, het ie een lesje, maar dat moet nog even gisten in je bolletje! :)

• samuel

Knap hoor, maar je zit er weer naast: Zoals gewoonlijk. Openbaring 2: 7 Wie een oor heeft, die hore, wat de Geest tot de gemeenten zegt.Wie overwint, hem zal Ik geven te eten van de boom des levens, die in het paradijs Gods is.

• samuel

Knap hoor.

• CU

Oja? Gaat het daar over de bladeren die je te eten zou krijgen? Nee.

Het gaat over het volgende dat jij door de war maakt en waar wel over de bladeren geschreven wordt:

Op 22,2

Midden op haar straat en aan weerszijden van de rivier staat het geboomte des levens, dat twaalfmaal vrucht draagt, iedere maand zijn vrucht gevende; en de bladeren van het geboomte zijn tot genezing der volkeren.

Zie je ? Twee bomen, op elke oever eentje.

• samuel

Nee er staat het geboomte er staat niet aan iedere kant van de rivier een boom, eerst leren lezen!

• Stefan

samuel Schreef:

——————————————————-

Openbaring 2: 7 Wie een oor heeft, die

> hore, wat de Geest tot de gemeenten zegt.Wie

> overwint, hem zal Ik geven te eten van de boom des

> levens, die in het paradijs Gods is.

http://theologie.startpagina.nl/prikbord/15331807/15331854/re-paasbrood#msg-15331854 en http://theologie.startpagina.nl/prikbord/15331807/15332439/re-paasbrood#msg-15332439

• Stefan

Ik zie in, dat mijn eerste reactie op het topic een beetje steno-achtig weergegeven is; de uitzetting en terugkeer in één zin.

Maar misschien is het na deze ene dag (..) discussie wat meer helder waar ik op doel.

• Ellen-Josee

CU Schreef:

——————————————————-

> Ellen-Josee Schreef:

> >

> > Jezus Christus wordt zo genoemd omdat de

> > ‘morgenster’ de dag en daarmee de verlossing

> van

> > de duisternis aankondigd.

>

> Dan schaart Hij zich bij de ilustere figuratie die

> bij Babel werd neergegooid. Dat was ook een

> blinkende morgenster.

Dat is heel goed opgemerkt van je CU uit Jesaja 14.

Nu een leuke rebus om de Pasen mee door te komen zoek de 7 verschillen tussen jouw morgenster en die van Samuel:

Samuel schreef: Ja, maar meer omdat Hij de blinkende Morgenster is!

CU schreef: Dan schaart Hij zich bij de ilustere figuratie die bij Babel werd neergegooid. Dat was ook een blinkende morgenster.

• Ellen-Josee

Zo is het!

Bedankt voor je mooie topic.

• Eliyahu

samuel Schreef:

——————————————————-

> Pasen is Christelijk! De vraag is wat maak jij

> ervan?

Bs'd

Pasen is niet christelijk, het is joods, de herdenking van de uittocht uit Egypte, toen de verderver rondging om de eerstgeborenen te doden, en de huizen van de joden oversloeg.

En natuurlijk, de christenen maken er heidendom van.

Maar we wisten natuurlijk allemaal al dat het christendom gebaseerd is op heidendom. Neem nou de drie-eenheid, maagdelijke geboorte, kerstmis, paashaas, paaseieren, allemaal heidendom.