Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

voorstel

• perihelium

Ik heb een site geparkeerd staan waar ik nog niet echt veel mee doe maar wel voor betaal. Het is door anderen vast eerder gedaan maar lijkt het jullie niks om Bijbelse en geloofs onderwerpen samen meer uit te diepen? Dan zouden we kunnen discussiëren per onderwerp en altijd terugvallen op de feiten en argumenten die we verzameld hebben. Ook goed om het eens te hebben over waarschijnlijkheid en zekerheid en andere zaken die ongelovigen, die toch tot deze onderwerpen aangetrokken blijken, weerhouden om te geloven. Geen concurrerende reclame ofzo, theologische onderwerpen kunnen we hier ook delen en Bijbelse onderwerpen op het Bijbel prikbord, als die weer werkt. Wat is daarmee trouwens aan de hand?

Ik plaats nog geen link maar als we wat ideetjes hebben en er interesse is dan wil ik die site wel aanpassen en openzetten.

• samuel

Steven nobel streven, weet waar je aan begint gezien ervaringen hier op de prikborden!

Het bijbel prikbord is gesloten en nog een paar gerelateerde borden zoals christendom die al vanaf 2004 gesloten was mede door dezelfde prikkers die ook op het Bijbel prikbord prikten.

Welliswaar onder andere pseudoniemen maar toch.

Peter heeft veel geklaagd bij de startpagina beheerders, daarbij werd Bijbel prikbord meer en meer gebruikt door new-agers om hun new-age boodschap te verkondigen, daar hebben ze een eigen site voor bij startpagina maar daar is te weinig animo, en ze nu eenmaal graag christenen provoceren.

Of de agnosten en atheïsten, een agnost verschilt van een atheïst, die de stelling betrekt dat er geen God is omdat daar geen geldig bewijs voor is. Een agnost stelt dat het niet mogelijk is om het bestaan van hogere machten aan te tonen en evenmin het niet-bestaan.

Een radicale vorm van het agnosticisme is het Ignosticisme, een leer waarvan de aanhangers niet alleen de mogelijkheid tot kennis van het bovenaardse ontkennen, maar ook verklaren deze niet te willen kennen.

Dus puur het ontkennen van God en Jezus Christus.

Dit heeft niks met de Bijbel positief prik pagina te maken maar met Bijbel sceptisch, maar daar is ook geen animo en valt er niet te provoceren en dus gaan we maar op Bijbel positief zitten en daar de boel provoceren, terwijl er een eigen startpagina voor hen is, maar je raad het al geen animo.

Zo is sluiting het resultaat van deze doelgerichte provocatie zoekers.

Ik vind het nogmaals nobel van je dat je de dialoog open wilt houden tussen gelovigen en ongelovigen, het lijkt mij dan ook wijs om de dialoog tussen de deelnemers beperkt te houden tussen mens en mens, en de ismes en de logien buiten de deur houd.

Want een mens ben je tenslotte, en een isme of logie heb je jezelf aangemeten in je adolescente ontwikkeling als een jas, daaronder ben je nog steeds mens.

En dat is waar het om gaat: een geschapen mens zoals ik en jij en vele anderen geloven, of de ontstane mens door evolutietoeval wat anderen weer geloven.

Dus geen pseudo wetenschappers en theologen, maar gewoon als mens persoon en van daaruit je argumentatie.

• LeSage

Ignosticisme…..nog nooit van gehoord.

Hetzelfde als agnosticisme?

• samuel

LeSage Schreef:

——————————————————-

> Ignosticisme…..nog nooit van gehoord.

> Hetzelfde als agnosticisme?

Het is een tak van de boom agnostie, zoals je leest is ignostisme het bewust ontkennen, en agnostisme het niet erkennen en niet ontkennen.

Het engelse woord ignore/ant is een afgeleide van dit woord.

• LeSage

Wiipedia in deze:

Een radicale vorm van het agnosticisme is het Ignosticisme, een leer waarvan de aanhangers niet alleen de mogelijkheid tot kennis van het bovenaardse ontkennen, maar ook verklaren deze niet te willen kennen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Agnosticisme

• samuel

Ja dat staat er, dus je kan je wel voorstellen dat deze ignostisten niks te zoeken hebben bij `gelovigen´ daar ze verklaren er niks over te willen weten.

Dus als deze mensen zich toch op het terrein van ´gelovigen´ begeven zijn het pseudo ingnostisten, of zijn het provocateurs.

• perihelium

Hoi Samuel,

Het zou een experiment kunnen zijn om met een groepje de pro's en contra's van Bijbelse en geloofs onderwerpen af te wegen. Met veel ongelovigen is het goed tot een bepaald punt te discussiëren en het zou goed zijn eens voorbij dat punt te komen. Met het woord Ignosticisme was ik niet mee bekend maar nu blijkt er dus een naam te zijn voor hen die niet willen. Toch geloof ik dat ook die wil gebroken kan worden met het zwaard (woord van God).

De site is nog leeg en het is verleidelijk om te gaan vullen met allerlei plak en knipwerk maar dat wil ik dan gaan beperken tot bronvermelding bij de argumenten en als achtergrond info.

Zie je daar het nut van in en lijkt je dat wat? En heb je tijd en zin om mee te denken en helpen?

Groet,

Steven

samuel Schreef:

——————————————————-

> Steven nobel streven, weet waar je aan begint

> gezien ervaringen hier op de prikborden!

> Het bijbel prikbord is gesloten en nog een paar

> gerelateerde borden zoals christendom die al vanaf

> 2004 gesloten was mede door dezelfde prikkers die

> ook op het Bijbel prikbord prikten.

> Welliswaar onder andere pseudoniemen maar toch.

> Peter heeft veel geklaagd bij de startpagina

> beheerders, daarbij werd Bijbel prikbord meer en

> meer gebruikt door new-agers om hun new-age

> boodschap te verkondigen, daar hebben ze een eigen

> site voor bij startpagina maar daar is te weinig

> animo, en ze nu eenmaal graag christenen

> provoceren.

> Of de agnosten en atheïsten, een agnost verschilt

> van een atheïst, die de stelling betrekt dat er

> geen God is omdat daar geen geldig bewijs voor is.

> Een agnost stelt dat het niet mogelijk is om het

> bestaan van hogere machten aan te tonen en evenmin

> het niet-bestaan.

> Een radicale vorm van het agnosticisme is het

> Ignosticisme, een leer waarvan de aanhangers niet

> alleen de mogelijkheid tot kennis van het

> bovenaardse ontkennen, maar ook verklaren deze

> niet te willen kennen.

> Dus puur het ontkennen van God en Jezus Christus.

> Dit heeft niks met de Bijbel positief prik pagina

> te maken maar met Bijbel sceptisch, maar daar is

> ook geen animo en valt er niet te provoceren en

> dus gaan we maar op Bijbel positief zitten en daar

> de boel provoceren, terwijl er een eigen

> startpagina voor hen is, maar je raad het al geen

> animo.

> Zo is sluiting het resultaat van deze doelgerichte

> provocatie zoekers.

> Ik vind het nogmaals nobel van je dat je de

> dialoog open wilt houden tussen gelovigen en

> ongelovigen, het lijkt mij dan ook wijs om de

> dialoog tussen de deelnemers beperkt te houden

> tussen mens en mens, en de ismes en de logien

> buiten de deur houd.

> Want een mens ben je tenslotte, en een isme of

> logie heb je jezelf aangemeten in je adolescente

> ontwikkeling als een jas, daaronder ben je nog

> steeds mens.

> En dat is waar het om gaat: een geschapen mens

> zoals ik en jij en vele anderen geloven, of de

> ontstane mens door evolutietoeval wat anderen weer

> geloven.

> Dus geen pseudo wetenschappers en theologen, maar

> gewoon als mens persoon en van daaruit je

> argumentatie.

• theo

Ik ben vast een beetje autistisch want ik ben een beetje verknocht aan “”dit model“”.

Al die andere sites zijn minder overzichtelijk en volgens mij heb jij eerder pogingen gedaan, evenals Carl en “”ze lopen niet“” (denk ik).

theo

• theo

Wanneer er eens wat minder op de persoon gespeeld zou zijn geworden en wat meer op de onderwerpen dan ……..

En laten we dat svp hier dan proberen vol te houden.

theo

• samuel

Hoi Steven;

Ik neem je uitnodiging aan, en zal je zeker helpen en ondersteunen met de tijd die ik daarvoor tot mijn beschikking heb.

Het nut zie ik er zeker van in, er is behoefte voor en daar kun je hiermee goed aan voldoen.