Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

De wet van de terugkerende mutaties.

• Eliyahu

Bs'd

Sommigen beweren dat mutaties evolutie veroorzaken.

Met deze gedachte in het achterhoofd werd er op meerdere plaatsen “mutation breeding programs” opgezet, waarbij men door bv bestraling in gewassen mutaties opwekte, en dan de veelbelovende mutanten uitselecteerde, om daarmee verder te telen, en zo superrassen te kweken.

Maar na tientallen jaren van proberen, heeft men het bijltje er bij neergegegooid, want er kwam geen enkel positief resultaat uit, dit ondanks het er in pompen van onevenredig veel geld.

Voorwaar een zware slag voor mensen die denken dat mutaties + natuurlijke selectie = evolutie.

Het werkt in de praktijk simpelweg niet.

Wat wel ontdekt werd tijdens deze experimenten, is de wet van de terugkerende mutaties.

Die wet zegt dat naarmate je verder teelt met mutanten, die dan door bv bestraling zelf ook weer nog verder gemuteerd nageslacht opleveren, dat dan het aantal verschillende mutaties steeds verder af gaat nemen, totdat je uiteindelijk met slechts een paar zich constant herhalende mutaties overblijft.

De wet van de terugkerende mutaties.

Let wel, dit is een WET, en niet een hypothese of zo.

Dit in verband met het feit dat deze wet keer op keer empirisch bewezen kan worden in het laboratorium. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld de evolutietheorie die totaal onbewijsbaar is.

Hiermee is dus bewezen dat de stelling: “mutaties + natuurlijke selectie = evolutie” fout is.

Einde evolutietheorie.

Meer info hierover is te vinden in een artikel van Dr. Wolf-Ekkehard Lönnig, senior wetenschapper aan het Max Planck instituut voor plantveredelingsonderzoek in Cologne, Duitsland: http://www.weloennig.de/Loennig-Long-Version-of-Law-of-Recurrent-Variation.pdf

• CU

Mooi hé, dat het volgens jou een wet is.

En die wet is dan natuurlijk van God, nietwaar?

En voor die wet bedank je natuurlijk dagelijks je God.nietwaar?

En aan die wet hebben wij mensen dan natuurlijk te danken dat er mongoloïde kinderen geboren worden. Want dat zijn menselijke mutanten, nietwaar? En daar dank je God dan dagelijks voor.

Voor mij ben je totaal doorgeslagen en is je bijl wel erg bot.

• Eliyahu

Eliyahu Schreef:

——————————————————-

> Bs'd

> Voorwaar een zware slag voor mensen die denken dat

> mutaties + natuurlijke selectie = evolutie.

>

> Het werkt in de praktijk simpelweg niet.

Bs'd

Het is natuurlijk al lang bekend dat mutaties geen macro-evolutie kunnen bewerkstelligen, maar de “wetenschappelijke” wereld steekt daar zijn kop voor in het zand, want dat past niet in hun wereldbeeld.

“Voor een belangrijk deel zijn puntmutaties verantwoordelijk voor wat soms aangeduidt wordt als micro- of moleculaire evolutie, dat wil zeggen: De gedurende de evolutie steeds verdergaande vervanging van basen in homologe genen en van aminozuren in de daarmee corresponderende eiwitten. Maar ze hebben waarschijnlijk weinig van doen gehad met het veel meer omvattende verschijnsel in de evolutie, dat geleid heeft tot het ontstaan van steeds complexere levensvormen. Puntmutaties schijnen tijdens de hele evolutie met dezelfde frequentie te zijn voorgekomen en vertonen geen correlatie met gebeurtenissen die op een bepaald ogenblik nogal abrupt hebben geleid tot het verschijnen van nieuwe soorten.”

Christian de Duve, de levende cel, deel 2.

“Puntmutaties of chromosomale herschikking zijn op zichzelf maar een beperkte bron van variatie voor evolutie, omdat ze alleen maar een functie kunnen wijzigen, of één bepaalde soort functie kunnen veranderen in een andere.”

An Introduction to Genetic Analysis, A.J.F. Griffiths, (university of Britisch Columbia) J.H. Miller, (university of California, Los Angeles) D.T. Suzuki, (university of Britisch Columbia) R.C. Lewinton, (Harvard University) W.M. Gelbart (Harvard University) 1996, blz 794

“Bewijs stapelt zich op, dat evolutie van eiwit-sequenties niet de enige of zelfs de belangrijkste basis is van de evolutie van organismes.”

Biochemistry, D. Voet, (university of Pennsylvania) J.G. Voet, (Swarthmore College) 1995 setstats 1

• CU

Tsja, ik blijf erbij met wat ik eerder opmerkte:

Mooi hé, dat het volgens jou een wet is.

En die wet is dan natuurlijk van God, nietwaar?

En voor die wet bedank je natuurlijk dagelijks je God.nietwaar?

En aan die wet hebben wij mensen dan natuurlijk te danken dat er mongoloïde kinderen geboren worden. Want dat zijn menselijke mutanten, nietwaar? En daar dank je God dan dagelijks voor.

Voor mij ben je totaal doorgeslagen en is je bijl wel erg bot.

• Frederik D

Een proefje in zeer beperkte tijd, onder onnatuurlijke omstandigheden en met zeer specifiek materiaal. Kortom, een weinig zeggend proefje.

Waarom je topic na topic na topic opent met je obsessies, snap ik niet tenzij ik aanneem dat je aan obsessies lijdt.

• Frederik D

Sap je zelf wel wat al die termen betekenen? Ik betwijfel het ten zeerste.

Bovendien ga je voorbij aan de kritiek op de door jou geplakte betoogjes. Foei.

• Eliyahu

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Sap je zelf wel wat al die termen betekenen? Ik

> betwijfel het ten zeerste.

Bs'd

En wat dan nog? Verandert dat iets aan de feiten, dat mutaties geen nieuwe soorten kunnen maken?

Maar ik weet wel wat het betekent hoor.

> Bovendien ga je voorbij aan de kritiek op de door

> jou geplakte betoogjes. Foei.

Ik ben alleen gestopt met het lezen van en reageren op CU omdat ik zijn oeverloze gezwam wat kant nog wal raakt zat ben.

• Eliyahu

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Een proefje in zeer beperkte tijd, onder

> onnatuurlijke omstandigheden en met zeer specifiek

> materiaal. Kortom, een weinig zeggend proefje.

Bs'd

Mutation breeding is gedurende tientallen jaren na WO II uitgeprobeerd, er is gigantisch veel geld ingepompt, en de resultaten waren nul.

En dat geeft ook weer aan dat mutaties geen nieuwe soorten kunnen voortbrengen.

• CU

Eliyahu Schreef:

——————————————————-

>

> Ik ben alleen gestopt met het lezen van en

> reageren op CU omdat ik zijn oeverloze gezwam wat

> kant nog wal raakt zat ben.

Mag jij liegen?

Je bent me zat omdat je niet tegen mijn argumenten op kan.

• CU

Eliyahu Schreef:

>

> En dat geeft ook weer aan dat mutaties geen nieuwe

> soorten kunnen voortbrengen.

O nee? Indien je er van uitgaat dat Adam en Eva blank geschapen zijn, waar komen al die andere mensenrassen dan vandaan, zoals Joden, Negers, Indianen, Chinezen en zo meer, als een mutant niet kan zorgen dat er nieuwe rassen ontstaan?

Je kletst weer eens ouderwets uit je nek.