LeSage Schreef:
——————————————————-
> Wat wil God van ons?
God wil ons!
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsFrederik D Schreef:
——————————————————-
> Om goed te doen hebben we geen God nodig,
Nee natuurlijk niet.
> al is
> godsdienst voor velen een leuk tijdverdrijf.
Mjoh, volgens mij vergeet jij troost en moed en kracht en inspiratie.
>
> En hoe weet je dat God wil dat we goed doen?
Uit de bijbel, dat is het enige wat we hebben.
>Als
> ik in de Bijbel lees, stuit ik op een groot aantal
> nogal onzinnige voorschriften (bijvoorbeeld dat
> homoseksualiteit verboden is; waar bemoeit God
> zich mee? we bemoeien ons toch ook niet met zijn
> seksleven?) in plaats van duidelijke zinnige
> leefregels.
Tsja, ik ben de eerste die graag toegeeft dat de bijbel geen gemakkelijk boek is.
>
> En waarom geeft God zelf niet het goede voorbeeld?
Volgens een flink aantal bijbelschrijvers blijkt God een reddende en bevrijdende God maar jij kent de bijbeldelen ook die dat schijnen tegen te spreken en daar kijk je liever naar ?
theo
Maar al die goddelijke boodschappen spreken elkaar tegen. en niet zo zuinig ook. Al rijmt God op Schot, God is verre van een gierige vrek als het op zich tegenspreken aankomt. Maar ja, als de fysische wereld logisch in elkaar steekt, dan hangt de metafysische oftewel bovennatuurlijke wereld van paradoxen, contradicties en tegenspraken aan elkaar. Want metafysica is zoals je wellicht je nog herinnert van je vele theologische studies in binnen- en buitenland, in haar verschjijnende wezen en ook in haar wezenlijke verschijningsvorm ten diepste en tevens ten hoogste antifysica en antilogica in hun scherpste en eveneens botste vorm.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?