Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wat wíl God eigenlijk van ons?

• perihelium

LeSage Schreef:

——————————————————-

> Wat wil God van ons?

God wil ons!

• theo

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Om goed te doen hebben we geen God nodig,

Nee natuurlijk niet.

> al is

> godsdienst voor velen een leuk tijdverdrijf.

Mjoh, volgens mij vergeet jij troost en moed en kracht en inspiratie.

>

> En hoe weet je dat God wil dat we goed doen?

Uit de bijbel, dat is het enige wat we hebben.

>Als

> ik in de Bijbel lees, stuit ik op een groot aantal

> nogal onzinnige voorschriften (bijvoorbeeld dat

> homoseksualiteit verboden is; waar bemoeit God

> zich mee? we bemoeien ons toch ook niet met zijn

> seksleven?) in plaats van duidelijke zinnige

> leefregels.

Tsja, ik ben de eerste die graag toegeeft dat de bijbel geen gemakkelijk boek is.

>

> En waarom geeft God zelf niet het goede voorbeeld?

Volgens een flink aantal bijbelschrijvers blijkt God een reddende en bevrijdende God maar jij kent de bijbeldelen ook die dat schijnen tegen te spreken en daar kijk je liever naar ?

theo

• theo

Steven Schreef:

——————————————————-

> LeSage Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Wat wil God van ons?

>

>

> God wil ons!

Dat is mooi.

En het lijkt me sterk dat, als God iets wil ( ons volgens jou) dat er geen macht tegenop gewassen is die dat tegen zou kunnen houden.

Denk jij ook niet?

• Frederik D

Maar de Bijbel is toch mensenwerk?

• Boris

Maar ik wil God niet!

• theo

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Maar de Bijbel is toch mensenwerk?

Of DAT nou je mening is of dat je er een andere mening over hebt ..dat doet er niet toe, het is domweg het enige wat we hebben.

Nou ja EN natuurlijk wat de mensen er door de eeuwen heen over hebben geschreven en gezegd.

theo

• Sietse 45

Maakt me niks uit,

als ik maar wel weet wat ik zelf wil.

• Frederik D

We hebben ook de Koran, de Griekse mythologie, de Edda, de Veda's, de triosofie, sagen uit Lapland en noem maar op. En we hebben ook nog de telefoonboeken die in feite een soort bijbelcode bevatten.

• theo

Ken je nagaan hoe goed God Zijn/Haar best doet en hoeveel mensen HZij heeft gebruikt en nog gebruikt om kennis te krijgen van en over God.

Oneerbiedig geschreven: Geen moeite is God teveel.

theo

• Frederik D

Maar al die goddelijke boodschappen spreken elkaar tegen. en niet zo zuinig ook. Al rijmt God op Schot, God is verre van een gierige vrek als het op zich tegenspreken aankomt. Maar ja, als de fysische wereld logisch in elkaar steekt, dan hangt de metafysische oftewel bovennatuurlijke wereld van paradoxen, contradicties en tegenspraken aan elkaar. Want metafysica is zoals je wellicht je nog herinnert van je vele theologische studies in binnen- en buitenland, in haar verschjijnende wezen en ook in haar wezenlijke verschijningsvorm ten diepste en tevens ten hoogste antifysica en antilogica in hun scherpste en eveneens botste vorm.