Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wat wíl God eigenlijk van ons?

• Daan

theo Schreef:

——————————————————-

> LeSage Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > waarom zouden we christen zijn? Of jood? of

> > islamiet?

> > Of waarom zouden we juist atheist zijn?

>

> Doorgans omdat we in die cultuur of omgeving en/of

> gezin zijn grootopgegroeidgeworden zijn geworden.

>

>

> > Wat wil God van ons?

>

> Op ons zelf passen en omzien naar de mensen die

> het minder hebben getroffen dan wij-

Verkoop je huis en geef de opbrengst aan de mensen die het minder hebben getroffen dan jij.

– oftewel:

> humaniteit??

>

> Of is dat niks?

>

> theo

• perihelium

theo Schreef:

——————————————————-

> Steven Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > LeSage Schreef:

> >

> ————————————————–

>

> > —–

> > > Wat wil God van ons?

> >

> >

> > God wil ons!

>

>

> Dat is mooi.

>

> En het lijkt me sterk dat, als God iets wil ( ons

> volgens jou) dat er geen macht tegenop gewassen is

> die dat tegen zou kunnen houden.

>

> Denk jij ook niet?

De zonde staat tussen de mens en God en door onze door God gegeven vrije wil kunnen we tegen God kiezen. Dat zie je aan sommige reacties waarin mensen God ontkennen en in sommige vrijzinnige reacties van mensen die wel in Hem zeggen te geloven maar dan anders.

• Frederik D

Heb jij je Bijbel zelf geschreven? Het leerstuk van de vrije wil komt nergens in de hele Bijbel voor en is een anticalvinistisch en ook antilutheraans modernisme dat dan ook geheel terecht werd veroordeeld op de Synode van Dordrecht. Als ik jou was, zou ik heel gauw de Dordtsche Leerregels bestuderen en je bekeren van je Remonstrantse ketterij want anders zul je naar een plaats gaan vol tandengeknars en ogengeween.

• LeSage

Als jouw antwoord is dat je mogelijk kan weten wat God van ons wil, dan is het toch logisch als ik je vraag dat uit te leggen?

• LeSage

Dat God niets van ons wil - dat ben ik wel met je eens. Maar om nou te zeggen dat we waar mens zijn als we leren niets van God te willen, vind ik toch wel wat erg kort door de bocht.

• LeSage

Waarom dank je dat God dat wil? Is het niet eerder zo dat wij dat zelf zo graag willen en daarom denken dat God het wil?

• LeSage

Het is niet niks. Zeker niet.

Maar is het zo dat God dat van ons wil - of willen alle normaal, redelijk denkende mensen dat zelf, wetende dat daar toch geluk en gezondheid voor iedereen in liggen?

• LeSage

Ik begrijp daaruit dat de zonde ons ook al wil.

We zijn wél geliefd.

Daar leid ik dan weer uit af, dat het er uiteindelijk om gaat wat wij zelf willen.

• Marjorie

Sytse Kees Schreef:

——————————————————-

> Maakt me niks uit,

> als ik maar wel weet wat ik zelf wil.

Mee eens SK!

• Frederik D

Jij vindt dat. Ik niet.

God (ahb) is niet in ons geïnteresseerd. En dus moeten wij niet in God geïnteresseerd zijn.