Er is geen sprake van sarren. Er is wel sprake van gezonde scepsis aangaande beweringen van gelovigen. Nadenken over godsbeelden, dat is theologie, kritische theologie. En gelovigen sarren niet?
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsJezus was na zijn dood meer spook dan levende. Zoals Richard al aangaf, verscheen hij niet aan de schare. Hij verscheen enkel aan diepgelovigen zodat vermoed moet worden dat die gelovigen hallucineerden, als de verhalen zelf al klopten want de kans is groot dat die verhalen sterker gemaakt werden dan de feiten.
Goed, ik ben nooit zoveel met de hel bezig, dat komt omdat ik geloof.
Om dus je vraag rechtstreeks te beantwoorden op de manier zoals jij wilt en zonder verdere uitleg, zoals ik net wel deed maar wat jij niet accepteerd: ja Theo, ik denk dat iemand die niet geloofd dat Jezus werkelijk is opgestaan, in de hel komt.
Ellen
Frederik D Schreef:
——————————————————-
> Jezus was na zijn dood meer spook dan levende.
> Zoals Richard al aangaf, verscheen hij niet aan de
> schare. Hij verscheen enkel aan diepgelovigen
> zodat vermoed moet worden dat die gelovigen
> hallucineerden, als de verhalen zelf al klopten
> want de kans is groot dat die verhalen sterker
> gemaakt werden dan de feiten.
Ach dat is gewoon een heel sceptische kijk op de heilige Schrift die jullie delen.
Je bent ook beiden atheist of zelfs satanist, dus een uitleg over hallicunaties en andere redenen om het geloof onderuit te halen, daar gaan jullie jezelf maar lekker mee maken op verjaardagen en partijen - ik kan dat niet als serieuze discussie zien, meer als een beetje zuigen en sabbelen… begrijp je?
Frederik D Schreef:
——————————————————-
> Er is geen sprake van sarren. Er is wel sprake van
> gezonde scepsis aangaande beweringen van
> gelovigen. Nadenken over godsbeelden, dat is
> theologie, kritische theologie. En gelovigen
> sarren niet?
Nou ik weet wel dat bepaalde atheisten (om voor het gemak alles maar over één kam te scheren wat kritisch niet gelovig is) het als sarren beschouwd, als christenen (of joden) zeer rechtstreeks zeggen wat ze denken. Want christenen zijn ook best wel eens kritisch en denken er over na; hoe een scepticus met ons geloof omgaat en dat eventueel ombuigt naar iets heel negatiefs of zelfs smerigs. Begrijp je?
Je overschreeuwt jezelf, Steven.
Maak eens een echte studie over de hemelvaartverhalen, en je valt accuut van je hemelvaartgeloof.
Overigens, het is maar een klein studietje, maar voor vele christenen nog teveel om er echt eens wat over uit de bijbel te lezen en die sumiere getuigenissen te vergelijken.
Met hooguit een kwartiertje lezen weet je dat.
Daar heb je gelijk in , Theo. Pas dan als God het boek des levens open doet, dan pas is er de schifting. En omdat God in de hemel is , met dat boek, gaan we eerst allemaal met of zonder Jezus naar de hemel om er vervolgens te worden uitgegooid.
Bierdrinkers en rokers gaan als eerste weg, moordenaars zals Mozes mogen blijven.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?