Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Theologie-vraagje: het nut van de opstanding

• Ellen-Josee

Nou ik zal je toch maar antwoord geven ook al klets je over mijn hoofd heen: dat komt omdat de door jou genoemde personen er bezwaar tegen hebben dat jij structureel de spot drijft met onze God die voor ons Heilig is.

• Frederik D

Gonnie spot niet maar onderwerpt het christelijk geloof aan kritische vragen. Dat is heel wat anders.

En mijn vaststelling dat als God bestaat hij eerder een onbetrouwbare sadist is dan een lieve God, is ook geen spot.

Je hebt mohammedaanse trekjes.

• Frederik D

Hallucinaties zijn een vaak voorkomend verschijnsel, hoor. Dingen zien en horen die er niet zijn.

Maar christenen lijden niet aan een bepaalde vorm van hallucinatie maar hindoes en dergelijken wel?

Al die godsverschijningen spreken elkaar tegen.

• Frederik D

Dus de meeste mensen gaan naar de hel? Nee maar, wat een goede god is jouw God.

• Ellen-Josee

Nee hoor, ik ben gewoon Bijbels.

Het gaat er namelijk niet om wat God doet, maar om wat God IS.

Dus Gonnie die gaat haar kritische vragen maar aan God Zelf stellen, als het haar tijd is.

• Frederik D

Mijn kat gelooft in Jezus. Hij ligt vaak zeer gelukkig en vroom te wezen onder een jezusbeeld. Mijn kat is mijn huisgenoot. Dus ik ga dankzij mijn kat naar de hemel.

• Frederik D

Wat een flauwekul, Elia.

• Gonnie

Elia weet geen antwoord op kritische vragen en ik neem zo aan dat zij vind dat er niet kritisch over het geloof gedacht mag worden, nemen zo als zij meent wat er geschreven staat en niet er verder over nadenken.

• Gonnie

Dan heb jij groot gelijk hoor om dat te geloven, vandaar dat je van het joodse geloof weer bent afgestapt en weer christen bent geworden.

• Ellen-Josee

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Hallucinaties zijn een vaak voorkomend

> verschijnsel, hoor. Dingen zien en horen die er

> niet zijn.

>

> Maar christenen lijden niet aan een bepaalde vorm

> van hallucinatie maar hindoes en dergelijken wel?

>

>

> Al die godsverschijningen spreken elkaar tegen.

Ik geloof in ÉÉN God die hemel en aarde gemaakt heeft in 6 dagen.

De Hindoes geloven in vele goden en ik weet niet of daar over gehallicuneerd werd, misschien zagen ze wel wat in hun meditatie :)