Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

te rustig

  • theo

    Geen lol meer aan.

    Geen tegengas.

    Te weinig mensen.

    Te weinig verschillende opvattingen.

    Nauwelijks bijbel en geloof en volstrekt geen theologie.

    Zal ik een hymne aanheffen?

  • Frederik D

    God woont in stilte, beste Theo.

  • theo

    Frederik D Schreef:

    ——————————————————-

    > God woont in stilte, beste Theo.

    Dat zal het zijn.

    Moeten wij ook maar gaan slapen want God geeft het zijn beminden in de slaap.

  • Frederik D

    Wij zijn geen goden en dus mogen wij een beetje drukte maken, ons druk maken en ons zelfs bedrukt voelen, al of niet in druk en/of drukletters.

  • theo

    Nou, weinig drukte hier zo zonder b.v. de druk van Boaz en Samuel en Florin.

  • Frederik D

    Ze vinden theologie maar niets. En dat is dus ook theologie.

  • theo

    Maar toch… zonder verschillende meningen geen discussie.

    - Als iedereen het met iedereen eens is dan heeft niemand goed nagedacht-

    Ik had afgelopen week zelfs in het echte leven twee personen waar ik een “'aanvaring” mee had; het ene over bijbelsscheppingsverhaal versus evolutietheorie waarvan ik de evolutietheorie moest verwerpen anders was ik een slecht christen en bij de ander over alverzoening.

    Je moet Jezus wel aannemen als Messias anders kom je in de hel.

    Toen ik zei dat DUS het heil van een mens afhangt en niet van God kwam de stemverheffing al.

    Toen ik tenslotte opmerkte dat 6 miljoen joden die een aardse hel mee hebben gemaakt ook nog in een in nooitophoudende hel zitten zei hij dat hij daar niet over ging.

    Maar hij ging dar natuurlijk WEL over want als je Jezus niet als Messias aanneemt/aan hebt genomen kom je na je dood toch in de hel?

    Het leek wel op het prikbord.

  • Frederik D

    Maar waarom zou God per definitie goed zijn? Misschien is God als hij bestaat, wel een duivel en dan hebben de anti-alverzoeners meer gelijk dan jij.

    En dan het creationisme …. Dat is een gebrek aan inzicht in basale wetenschap. Wat creationisten ook moge beweren, zij ontkennen glashard keiharde feiten en gaan uit van een vooropgezette mening. Neem onze Eliyahu. Volgens hem zitten in het INDIVIDUELE DNA onwrikbare SOORTgrenzen. Afgezien van de paradoxaliteit zijn die vaste soortgrenzen nooit empirisch aangetoond.

  • theo

    Het is steeds meer van hetzelfde.

    We moeten met ons allen creatiever OF extremistisch(er) worden om de discussie gaande te houden.

  • Richard II

    Theologie is natuurlijk een raar vakgebied.

    Het is bedoeld als een geleerd klinkend sausje over de geloofsdogma's heen om die meer waar te laten lijken dan ze zijn.

    Je zou hetzelfde kunnen doen met Roodkapje, die samen met haar oma net als Jezus uit de dood zou zijn opgestaan.

    Daar kun je ook een X-eenheid omheen verzinnen, het lijden van Roodkapje en oma ter vergeving van onze zonden en desgewenst kondig je de wederkomst aan van Roodkapje en haar oma. En was Roodkapje als maagd verslonden of niet?