Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Tot twee tellen valt niet mee....

  • theo

    Dan lift gewoon mee met Brooklyn.

    Maar maar maar, hoewel ik mijn hand liever in de boezem steek van mijn vechtgenote dan bij jou of bij mij moeten wij ons aller handen wel in eigen boezem steken: het overkomt ons namelijk allemaal: We geloven iets.. we hebben een visie over…en we zoeken steun bij mensen die hetzelfde geloven, ons voorkauw(d)en.. onze eigen visie beamen…

    Toch???

    Objectief denken is maar aan weinig mensen geschonken.

  • Frederik D

    Inzake geloof en ongeloof ben ik uiterst objectief. Zouden meer mensen moeten zijn. :)

  • theo

    Welnee, jij gelooft in (n)iets en zoekt bewijzen die je visie delen.

    Ik doe verwoede pogingen om de bijbel objectief te lezen en te bestuderen maar mijn eigen geloofsovertuiging staat me soms of vaak danig in de weg.

  • Frederik D

    Ik wil best aanvaarden dat er onstoffelijke goden zijn. Maar ik wil wel eerst bewijzen. En een zinnige definitie van het onstoffelijke.

  • theo

    Dat is een tamelijk onzinnige vraag.

    Die bewijzen heeft niemand.

    Heeft “gewoon” niemand, “ dat is gewoon zo”" ( Met dank aan Florin).

    Nou ja, behalve Eliyahu dan, die schijnt bewijzen te hebben maar die bewijzen zijn ook niet serieus te nemen.

  • Frederik D

    Dan houdt het voor mij op. Ik wil gewoon bewijzen, gewoon gewone gezonde bewijzen.

    Gaan neutrino's sneller dan het licht? Moet ik dat zomaar geloven? Of mag ik mij op bewijzen richten?

    Heeft Theo een lelijke seriële massamoord gepleegd? Vind je het erg dat ik dat niet zomaar geloof maar dat ik jou voor onschuldig houd totdat er harde bewijzen zijn die het tegendeel aantonen?

    Mijn motto is: zo de rechtspraak, zo het wereldbeeld. De rechter eist bewijzen. Zo eis ook ik bewijzen.

  • perihelium

    Frederik D Schreef:

    ——————————————————-

    > Ik wil best aanvaarden dat er onstoffelijke goden

    > zijn. Maar ik wil wel eerst bewijzen. En een

    > zinnige definitie van het onstoffelijke.

    Onstoffelijk is dat wat je niet kunt zien.

  • Eliyahu

    Daan Schreef:

    ——————————————————-

    > De enige en ware Oppergod = Almachtig.

    >

    > De rest van de zg goden zijn dat niet.

    >

    > 1 Kor. 8:5, 6

    En wie is die ware OpperGod?

    Wie is de God van Israel? De God van Abraham, Izaak, en Jacob?

    Het christendom is hierover in grote verwarring. Een verwarring die mede veroorzaakt wordt door slechte bijbelvertalingen. In vrijwel alle vertalingen wordt de vierletterige naam van God, die bijna 7000 keer voorkomt in de hebreeuwse bijbel, (het OT) niet vermeld, maar vervangen door: de HERE.

    Maar hier zijn de bijbelteksten die aangeven wie er nou eigenlijk de God van Israel is, waarbij de letters van de Godsnaam weergegeven zijn, gelijk in de hebreeuwse grondtekst.

    Exodus 29:46 “En zij zullen weten, dat Ik, J-H-W-H, hun God ben, die hen uit het land Egypte geleid heb, opdat Ik in hun midden wone; Ik ben J-H-W-H hun God.”

    Numeri 15:41 “Ik ben J-H-W-H uw God, die u uit het land Egypte heb uitgeleid om u tot een God te zijn; Ik ben J-H-W-H uw God.”

    Deuteronimium 10:20-21 “J-H-W-H uw God, zult gij vrezen, Hem zult gij dienen, Hem aanhangen en bij zijn naam zweren. Hij is uw lof en Hij is uw God”

    Jozua 24:18 “Ook wij zullen J-H-W-H dienen, want Hij is onze God.”

    II Samuel 22:32 “Want wie is God behalve J-H-W-H, wie is een rots buiten onze God?”

    I Kronieken 16:14 “Hij, J-H-W-H, is onze God”

    II Kronieken 13:10 “Wij daarentegen: J-H-W-H is onze God”

    Psalm 31:15 “Maar ik vertrouw op U, J-H-W-H, ik zeg: Gij zijt mijn God.”

    Psalm 89:7 “want wie in de hemel kan J-H-W-H evenaren, wie onder de goden is J-H-W-H gelijk?”

    Psalm 91:2 “Ik zeg tot J-H-W-H: Mijn toevlucht en mijn vesting, mijn God, op wie ik vertrouw.”

    Psalm 100:3 “3 Erkent, dat J-H-W-H God is; Hij heeft ons gemaakt, en Hem behoren wij toe.”

    Psalm 105:7 “Hij, J-H-W-H, is onze God, zijn oordelen gaan over de ganse aarde;”

    Psalm 118:27 “J-H-W-H is God, Hij heeft het voor ons doen lichten.”

    Psalm 140:7 “Ik zeg tot J-H-W-H: Gij zijt mijn God”

    Jesaja 25:1 “O; J-H-W-H, Gij zijt mijn God.”

    Jesaja 41:13 “Want Ik, J-H-W-H uw God, grijp uw rechterhand vast;”

    Jesaja 43:3 “Want Ik, J-H-W-H, ben uw God, de Heilige Israëls, uw Verlosser;”

    Jesaja 51:15 “Want Ik ben J-H-W-H uw God, die de zee opzweep, zodat haar golven bruisen, wiens naam is J-H-W-H der heerscharen”

    Jeremiah 3:22-23 “Zie, hier zijn wij, wij komen tot U, want Gij zijt J-H-W-H onze God”

    Jeremiah 10:10 “10 Doch J-H-W-H is de waarachtige God, Hij is de levende God en een eeuwig Koning;”

    Jeremiah 31:18 “want Gij, J-H-W-H, zijt mijn God.”

    Habakuk 1:12 “Zijt Gij niet vanouds, J-H-W-H, mijn God, mijn Heilige?”

    En is er behalve deze God J-H-W-H nou nog een andere God?

    Deuteronomium 4:35 “Gij hebt het te zien gekregen, opdat gij zoudt weten, dat J-H-W-H  God is, er is geen ander behalve Hij.”

    Deuteronomium 4:39 “Weet daarom heden en neem het ter harte, dat J-H-W-H  God is in de hemel daar boven en op de aarde hier beneden, er is geen ander.”

    II Samuel 7:22 “Daarom zijt Gij groot, here J-H-W-H, want niemand is U gelijk en geen God is er behalve Gij  naar al wat wij met onze oren gehoord hebben.”

    I Koningen 8:59-60 “Opdat alle volken der aarde mogen weten dat J-H-W-H God is en niemand meer

    I Kronieken 17:20 “J-H-W-H, niemand is U gelijk, en geen God is er behalve Gij naar al wat wij met onze oren gehoord hebben.”

    II Kronieken 6:14 “en zeide: J-H-W-H, God van Israël, er is in de hemel en op de aarde geen God als Gij

    Nehemia 9:6 “Gij toch zijt alleenJ-H-W-H. Gij hebt de hemel, de hemel der hemelen en al zijn heer gemaakt, de aarde en al wat daarop is, de zeeën en al wat daarin is; ja, Gij geeft hun allen het leven, en het heer des hemels buigt zich voor U neder. Gij toch zijt J-H-W-H de God, die Abram verkoren, hem uit Ur der Chaldeeën geleid en hem de naam Abraham gegeven hebt.”

    Jesaja 43:10 “Voor Mij is er geen God geformeerd, en na mij zal er geen zijn.”

    Jesaja 44:6 “Zo zegt J-H-W-H, de koning en verlosser van Israel, J-H-W-H der heerscharen: Ik ben de eerste en de laatste, en buiten mij is er geen God.”

    Jesaja 45:5-6 “5 Ik ben J-H-W-H en er is geen ander; buiten Mij is er geen God. Ik gordde u, hoewel gij Mij niet kendet, 6 opdat men het wete waar de zon opgaat en waar zij ondergaat, dat er buiten Mij niemand is; Ik ben J-H-W-H en er is geen ander

    Jesaja 45:21-23 “Wie heeft dit vanouds doen horen, het van overlang verkondigd? Ben Ik het niet, J-H-W-H? En er is geen God behalve Ik, een rechtvaardige, verlossende God is er buiten Mij niet.

    Joel 2:27 “Dan zult gij weten, dat Ik in het midden van Israël ben, en dat Ik, J-H-W-H uw God ben, en niemand anders;”

    Exodus 20:1-3 “Toen sprak God al deze woorden: Ik ben J-H-W-H uw God die u uit het land Egypte, uit het diensthuis geleid heb;

    GIJ ZULT GEEN ANDERE GODEN VOOR MIJN AANGEZICHT HEBBEN.”

  • Eliyahu

    Frederik D Schreef:

    ——————————————————-

    > Het WTG is overduidelijk polytheïstisch en dus in

    > strijd met bepaalde bijbelpassages. Maakt mij

    > verder niets uit. Maar laten we elkaar geen mietje

    > noemen en gewoon eerlijk vaststellen dat het WTG

    > polytheïstisch is.

    >

    > Eliyahu beseft niet dat het WTG polytheïstisch is

    > en dat het hoofdstroomchristendom, afgezien van

    > het duivel- en engelgeloof, monotheïstisch is.

    Bs'd

    Wat PS niet kan snappen, is dat er verschil is tussen God en tussen Zijn schepselen.

    Zijn schepselen, zoals de engelen, mensen, dieren, enz, dat zijn geen goden.

    De J-H-V-H getuigen geloven dat JC een schepsel is, net als de duivel, de engelen, enz. En daarom is het WTG NIET polytheïstisch, maar volslagen monotheïstisch.

    Het is alleen de hoofdstroom christenheid die geloven in een God de Vader, EN een god de zoon, en dat is toch echt TWEE (2!) goden, ongeacht hoe vaak je zegt 1 + 1 = 1.

    Dus het gewone christendom dat zijn meergodendienaren, en daarmee afgodendienaren, en de J-H-V-H getuigen, dat zijn pure monotheïsten.

  • Eliyahu

    Frederik D Schreef:

    ——————————————————-

    > Volgens het WTG is Jezus de goddelijke zoon van

    > God de Vader.

    Bs'd

    NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!

    Dat leert het WTG helemaal niet!

    Verdiep je eerst is in de feiten voordat je wat gaat roepen.

    > Dus Jezus is ook een god. Je hebt

    > dus puur polytheïsme: twee goden, namelijk God de

    > vader en zijn goddelijke zoon Jezus.

    Dat verhaal gaat alleen op voor de hoofdstroom van het christendom.

    > Om dit

    > polytheïsme op te heffen verzon men de

    > Drie-eenheid. Zo eenvoudig is dat.

    Wat ook heel eenvoudig is is dat zeggen “1 + 1 + 1 = 1” de feiten niet verandert, dus de mainstream christenen zijn en blijven polytheïsten = afgodendienaren.